آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آینده دار است؟

آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آینده دار است؟
  • 1400/12/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

ارز دیجیتال ممکن است سرمایه‌گذاری خوبی باشد اما این موضوع را هم باید بپذیرید که سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یک قمار با ریسک بالا است که می‌تواند پر سود باشد، اما این احتمال نیز وجود دارد که تمام پول خود را به یکباره از دست بدهید. قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید چشمان خود را باز کنید و این کار را بر اساس واقعیت ها انجام دهید، نه تبلیغات. چرا که بازار ارزهای دیجیتال از تبلیغات وسوسه انگیز پر شده است. سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری مخاطره آمیز است اما در کل می توان گفت به طور بالقوه بسیار سودآور می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا جوانب مختلف سرمایه گذاری آینده دار در ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال چیست؟

تقریباً در همه کشورها، دولت‌ها و قانونگذاران امور مالی، خطرات ناشی از خرید ارزهای دیجیتال را به سرمایه گذاران گوشزد می کنند. گاهی افراد مشهور به عنوان راهی برای ثروتمند شدن، سرمایه گذاری در این بازار را پیشنهاد می کنند و سرمایه‌گذاران نیز بدون فکر کردن به ریسک‌ها و خطرات آن، اقدام می کنند.  اما مهم است بدانید که با چه خطرات و ریسک هایی در این بازار رو به رو هستید.

نوسانات : نوسانات شدید یک عامل تعیین کننده در بازار ارزهای دیجیتال است. این نوسانات هم می تواند سود کلان را به همراه داشته باشد و هم می تواند مخاطرات و ضررهایی را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد.

کلاهبرداری: کلاهبرداران نیز در این حوزه ناشناخته و عمیق دم را غنیمت می شمارند و از ناآگاهی افراد استفاده کرده و جیب خود را پر می کنند. یکی از رایج ترین انواع کلاهبرداری این است که یک مجرم کامپیوتر شما را هک می کند و شما را از حساب کاربری خود خارج می کند. برای در امان ماندن از کلاهبرداری بهترین روش آموزش ارز دیجیتال و افزایش آگاهی است. شما میتوانید با مراجعه به بلاگ بیت گذر (blog.bitgozar.io) از آخرین آموزش ها و اطلاع رسانی های بازار آگاه شوید.

وعده های سود کلان : بسیار پیش می آید که شرکت‌های ارزهای دیجیتال میزان سود سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را اغراق می کنند، در حالی که خطرات سرمایه گذاری در این حوزه را کم جلوه می دهند.

عدم طرح پرداخت غرامت : سپرده‌های بانکی تقریباً همیشه تحت پوشش طرح‌های محافظتی مانند طرح جبران خدمات مالی قرار می‌گیرند، اما این موضوع برای سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال صدق نمی‌کند. اگر یک صرافی ارز دیجیتال ورشکسته شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که پول خود را پس بگیرید. اگر رمز عبور خود را گم کردید، باز هم کسی نیست که به آن مراجعه کنید تا آن را پس بگیرید.

آیا ارز دیجیتال راه خوبی برای کسب درآمد است؟

سرمایه گذارانی که در سال های اولیه در ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین سرمایه گذاری کردند،احتمالا سود هنگفتی به دست آوردند. قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و در نوامبر به بالاترین حد خود رسید، اما در اوایل سال ۲۰۲۲ سقوط قابل توجهی داشت. این نشان می‌دهد که حتی محبوب‌ترین ارز دیجیتال نیز تا چه اندازه بی‌ثبات است.

برخی از ارزهای دیجیتال جدید که بیشتر آنها از فناوری بلاک چین استفاده می کنند، برای جایگزینی ارزهای سنتی مانند پوند یا دلار در نظر گرفته شده اند، در حالی که برخی دیگر انواع جدیدی از برنامه های مالی یا مبادله ارزش بین ارزهای دیجیتال مختلف را ایجاد می کنند.

بنابراین، اگر قصد خرید دارایی‌های دیجیتال را دارید، به پروژه‌ها به صورت جداگانه نگاه کنید تا ببینید چگونه ممکن است در آینده به نتیجه برسند.

آیا در حال خرید یک سکه دیجیتال کاملاً بی ارزش هستید یا چیزی را می خرید که راه حل های نوآورانه ای برای مشکلات مالی موجود ارائه می دهد. اگر در زمینه دارایی های دیجیتالی تازه کار هستید، مقاله های سایت بیت گذر (blog.bitgozar.io) را که مناسب مبتدیان و متخصصان در این زمینه می باشد، مطالعه کنید.

آیا ارزهای دیجیتال آینده دار هستند؟

آیا ارز دیجیتال سرمایه گذاری بلندمدت خوبی است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت بله. سرمایه گذاران بزرگ مانند بانک ها، صندوق های تامینی و صندوق های بازنشستگی بر این اعتقادند که ارزهای دیجیتال در دراز مدت سود ده هستند.

بسیاری از این مراکز بیش از هر زمان دیگری در حال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و غول بانکداری سرمایه گذاری جی پی مورگان چیس در فوریه ۲۰۲۱ توصیه کرد که سرمایه گذاران می توانند ۱٪ از سرمایه گذاری خود را در بیت کوین به عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود در نظر بگیرند.

با این حال، این توصیه سرمایه گذاری برای متخصصان مالی است، نه سرمایه گذاران خرد که مبلغ هنگفتی جهت سرمایه گذاری ارائه نمی دهند. در این میان سرمایه گذاری در رمز ارزهایی که به خوبی شناخته شده نیستند یا به خوبی از آنها پشتیبانی نمی شوند، مملو از خطرات جدی است.

ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری کدام اند؟

بیش از ۱۰۰۰۰ ارز دیجیتال در بازار ۲ تریلیون دلاری وجود دارد. در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد بیشتری در بازار کریپتو خواهیم بود. البته گروهی از ارزهای دیجیتال نیز بازنده این بازی می شوند. این امر انتخاب رمز ارزهای خوب را دشوار می کند، به خصوص برای سرمایه گذارانی که برای اولین بار در بازار کریپتو کار می کنند.

در اینجا به پنج  مورد از هیجان انگیزترین پروژه های رمزنگاری برای خرید در سال ۲۰۲۲ می پردازیم: بیت کوین، اتریوم، سولانا، پالی گان و دوج کوین.

بیت کوین(BTC)

بیت‌کوین، شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری‌ شده در بازار ارزهای دیجیتال می باشد. بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین را “طلای دیجیتال” می نامند، اما می تواند به عنوان یک شکل دیجیتالی پول نقد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سرمایه گذاران در بیت کوین معتقدند که این ارز دیجیتال در درازمدت ارزش بیشتری پیدا می کند، زیرا بر خلاف عرضه ارزهای فیات مانند دلار آمریکا یا ین ژاپن، عرضه آن ثابت است. سقف عرضه بیت کوین کمتر از ۲۱ میلیون سکه است، در حالی که ارزهایی که تحت کنترل بانک های مرکزی هستند، به میل سیاستمداران چاپ می شوند و به عبارت دیگر محدودیت عرضه ندارند. بسیاری از سرمایه گذاران انتظار دارند که بیت کوین با کاهش ارزش ارزهای فیات ارزش بیشتری پیدا کند.

کسانی که در مورد استفاده گسترده بیت کوین به عنوان پول نقد دیجیتال خوشبین هستند، معتقدند که در دراز مدت، بیت کوین پتانسیل تبدیل شدن به اولین ارز واقعا جهانی را دارد.

اتریوم (ETH)

اتر سکه بومی پلتفرم اتریوم است. همانطور که گفتیم بیت کوین را می توان به عنوان طلای دیجیتال در نظر گرفت، اما در مقابل آن اتریوم نیز در حال ساخت یک پلتفرم محاسباتی جهانی است که از بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال و یک اکوسیستم عظیم از برنامه های غیرمتمرکز (dapps) پشتیبانی می کند.

 

شبکه اتریوم در ازای اجرای قراردادهای هوشمند، اتر را از کاربران جمع آوری می کند. فناوری قراردادهای هوشمند پتانسیل قابل توجهی برای ایجاد اختلال در صنایع بزرگ مانند املاک و مستغلات و بانکداری و همچنین ایجاد بازارهای کاملاً جدید دارد.

همانطور که پلتفرم اتریوم به طور فزاینده ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، توکن اتر در کاربرد و ارزش افزایش می یابد. سرمایه‌گذارانی که از پتانسیل بلندمدت پلتفرم اتریوم خوش‌بین هستند، می‌توانند مستقیماً با داشتن اتر سود ببرند.

سولانا (SOL)

سولانا یک بلاک چین غیرمتمرکز است که می تواند بسیاری از تراکنش ها را در ثانیه پردازش کند (حدود ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه). در مقایسه، اتریوم می‌تواند ۱۵ تراکنش در ثانیه را پردازش کند در حالی که بیت‌کوین فقط ۷ تراکنش را مدیریت می‌کند. سولانا همچنین در مقایسه با سایر بلاک‌چین‌ها کارمزد کمتری دارد و از روش اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. سولانا رشد خوبی داشته است و انتظار می‌رود از فوریه ۲۰۲۲ یک دوره رشد قوی داشته باشد.

اگر قصد سرمایه گذاری در سولانا را دارید میتوانید از خدمات خرید ارز سولانا و فروش آن در صرافی بیت گذر با پرداخت ریالی و در ۲۴ ساعت شبانه روز استفاده نمایید.

پالی گان (MATIC)

پالی گان (که قبلاً به عنوان شبکه Matic شناخته می شد) یک پلتفرم مقیاس پذیری بلاک چین است که بلاک چین های سازگار با اتریوم را به هم متصل کرده و می سازد. این امر در مقایسه با اتریوم هزینه های کارمزد را کاهش داده و سرعت را بهبود می بخشد. پالی گان می تواند ۱۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند. این باعث می شود پالی گان یکی از سریع ترین شبکه های موجود باشد. پالی گان به ویژگی چندین پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) و یک پلتفرم محبوب برای توکن های دیجیتال جدید تبدیل شده است.

شما می توانید برای خرید ارز ماتیک و فروش آن از خدمات صرافی آنلاین بیت گذر به صورت لحظه ای و با پشتیبانی ۲۴ ساعته استفاده کنید.

دوج کوین (DOGE)

اگرچه دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی معرفی شد اما با گذشت زمان توانست جایگاه خود را در بازار رمز ارزها تثبیت کند و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین میم کوین ها (ارزهای دیجیتال مبتنی بر شوخی) شناخته می شود. دوج کوین بلاک چین اختصاصی خود را دارد و هدف آن تبدیل شدن به یک روش پرداخت همگانی است. با توجه به اینکه کسب و کار های متعددی پرداخت با دوج کوین را پذیرفته اند و از طرفی ایلان ماسک نیز از این رمز ارز حمایت میکند. بنابراین پیش بینی می شود آینده قیمت دوج کوین صعودی باشد.

برای خرید این ارزها و صد ها کوین و توکن دیگر کافی است در صرافی بیت گذر یک حساب کاربری بسازید و ارزهای مورد نظر خود را به صورت لحظه ای و با پرداخت ریالی خرید و فروش کنید. آدرس صرافی بیت گذر : bitgozar.io

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *