بررسی امکانات نرم ‌افزاری تلویزیون‌های هوشمند سونی

بررسی امکانات نرم ‌افزاری تلویزیون‌های هوشمند سونی
  • 1400/12/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امکانات نرم افزاری تلویزیون سونی شامل تمام برنامه‌های کاربردی است که قابلیت نصب و اجرا بر روی سیستم عامل این مدل تلویزیون را دارند. همانطور که مستحضر هستید، تلویزیون‌های هوشمند سونی نیز همانند، بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند در کنار ارائه فیلم و سریال، به عنوان یک دستگاه چندرسانه‌ای عمل می‌کنند.

به نحوی شما می‌تواند کلی برنامه منطبق بر نیاز و علاقمندی‌های خود با قابلیت آپدیت بر روی سیستم عامل آن‌ها نصب کرده و استفاده کنید. هرچند که قیمت تلویزیون سونی هوشمند نسبت به بسیاری از تلویزیون‌ها بالاتر است. اما با توجه به کیفیت و امکاناتی که شما با در اختیار داشتن یکی از مدل‌های هوشمند شرکت سونی به دست می‌آورید، واقعا ارزش صرف هزینه را دارد.

بررسی امکانات نرم افزاری تلویزیون سونی

جهت بررسی امکانات نرم افزاری تلویزیون سونی اولین لازمه کسب اطلاعات مناسب در رابطه با سیستم عامل آن است. بی‌شک شما نیز می‌دانید که شرکت سونی دارای پیشینه کهنی در زمینه تولید تلویزیون است. بنابراین استحقاق انتخاب بهترین سیستم عامل را برای تمام محصولات خود دارد.

از آنجایی سیستم عامل اندروید  یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های ارائه شده از طرف شرکت گوگل بوده و از قابلیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است، سونی نیز همانند  بسیاری از برندهای معتبر در حوزه تولید تلویزیون انگشت رو‌ی آن گذاشته است. بنابراین در حال حاضر تمام تلویزیون‌های هوشمند سونی مجهز به سیستم عامل اندروید هستند.

وجود Google Assistant و استفاده از شبکه بزرگ یوتیوب از ویژگی‌های بارز ‌و خارق‌العاده سیستم عامل اندروید در کنار دیگر امکانات آن است که راحتی بسیار دلچسبی را به وب‌گردان و کاربران دنیای مالتی مدیا ارائه می‌دهد.

در واقع تمام امکاناتی را که شما در گوشی‌های اندروید در اختیار دارید بر روی تلویزیون های سونی با کیفیت بالاتر نیز قابلیت دسترسی به آن‌ها برای شما فراهم است. برخی از امکانات نرم افزاری تلویزیون سونی شامل موارد زیر است که ما خدمت شما معرفی کرده‌ایم.

·       قابلیت دسترسی به گوگل پلی و گوگل استوری

با در دسترس داشتن یک تلویزیون هوشمند سونی شما می‌توانید وارد فروشگاه‌های معتبر گوگل پلی و گوگل استوری شده و بهترین و به روزترین نرم‌افزارهای رایگان را دانلود کرده و بر روی تلویزیون خود نصب کنید. در واقع استفاده از گوگل پلی در صفحه‌ای بزرگتر و با کیفیت‌تر تجربه‌ای کاملا ناب و بی‌نظیر و متفاوت از آن چیزی که تاکنون از گوگل پلی داشته‌اید را به شما هدیه خواهد داد.

·       نرم‌افزار MX Player TV

نرم‌افزار MX Player TV یکی از قدرتمندترین پخش کننده‌های ویدیو موبایل است که در حال حاضر شما امکان نصب آن بر روی تلوزیون سونی را دارید. نرم افزار فوق قابلیت پشتیبانی از بیشتر فرمت‌ها جهت پخش سریال و فیلم را دارد.

·       نرم‌افزار Netflix

نرم‌افزار نتفلیکس یکی از بزرگترین و برترین ارائه دهندگان کنندگان فیلم، سریال و مستند است که با نصب و خرید اشتراک اینترنتی آن، امکان دسترسی به بهترین و جدیدترین محتواهای روز برای شما فراهم می‌شود.

·       نرم‌افزار ffilim

نرم‌افزار فیلیمو تقریبا مشابه نرم‌افزار نتفلیکس بوده و نسخه ایرانی آن نیز در دسترس است. اگر تلوزیون سونی شما دارای اندروید ۵ به بالا باشد، شما به راحتی امکان دانلود و نسب آن بر روی تلوزیون خود را دارید.

·       نرم افزار Spotify

دیگر برنامه‌ای که در لیست امکانات نرم افزاری تلویزیون سونی می‌توانیم از آن نام ببریم یک نرم افزار فوق‌حرفه‌ای در زمینه موسیقی است. اگر شما جزو طرفداران سرسخت موسیقی هستید، بی‌شک این برنامه امکان دسترسی به میلیون‌ها آهنگ از آلبوم هنرمندان مورد علاقه شما در سراسر جهان را برایتان فراهم خواهد کرد.

·       نرم‌افزار Puffin TV

اگر به دنبال نصب بهترین مرورگر اینترنتی با رندر و سرعت بارگیری بالا بر روی سیستم عامل تلویزیون خود در ایران هستید، ما این مورد به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته به دلیل فیلتر بودن Puffin TV در ایران، شما برای استفاده و بهره بردن از آن نیاز به نصب فیلتر شکن بر روی سیستم عامل خود هستید.

·       نرم‌افزار AirScreen

با نصب این نرم‌افزار بر روی سیستم عامل اندروید تلوزیون هوشمند سونی خود، اگر صاحب یک گوشی اپل هستید، محدودیت‌های موجود از انتقال محتواهای صوتی و تصویری از گوشی شما به تلویزیون برداشته شود. زیرا این برنامه که از طرف گوگل معرفی شده است، به کاربران تلفن‌های همراه iOS نیز این امکان را می‌دهد که رسانه‌ها را از آیفون به تلویزیون منتقل کنند.

·       نرم افزار telewebion

نرم افزار تلوبیون برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه، امکان پخش زنده برنامه‌های آرشیو تلویزیون را برای شما مهیا می‌کند. همچنین این برنامه امکان دسترسی به آرشیو ۶۰ شبکه را برای شما فراهم می‌سازد. از این رو ما لازم دیدم که نام آن را نیز در لیست امکانات نرم افزاری تلویزیون سونی قرار دهیم.

·       نرم افزار KODI

یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای تلویزیون هوشمند  سونی نرم افزار kodi است. از آنجایی که نرم‌افزار نام برده مجهز به شمار زیادی افزونه است، شرایط را برای دسترسی شما به وضعیت آب و هوا ویدیوها، اخبار، تلویزیون زنده و غیره مهیا می‌کند.

·       نرم‌افزار Steam Link

این نرم به شما کمک می‌کند از طریق برقراری اتصال با اینترنت، تمام بازی‌های روی سیستم خود را در به صورت مستقیم در تلویزیون پخش کنید. شاید بر این باور باشید که قیمت تلویزیون ۸۵ اینچ سونی بالاست. اما با مشاهده این همه امکانات و نرم‌افزار قابل نصب و اجرا بر روی این تلویزیون هوشمند، مطمئنا صرف هزینه برای خرید آن را کاملا معقول و منطقی خواهید دانست و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای خرید آن را تدارک خواهید دید. به هر حال داشتن این همه امکانات ارزش صرف هزینه را دارد.

·       نرم افزار FIRE FOX

نرم افزار FIRE FOX نیز یکی دیگر از مرورگرهای قدرتمند و ایمن با امکانات فراوان و سرعت بالا است که شما می‌توانید آن را انتخاب کنید و بر روی تلوزیون هوشمند سونی خود نصب کرده و از استفاده آن نهایت لذت را ببرید. این مرورگر در حال حاضر در ردیف بهترین و شناخته شده‌تربن مرورگرها قرار دارد و بر روی تلوزیون‌های هوشمند بهترین عملکرد را دارد.

·       نرم‌افزار Twitch

نرم‌افزار Twitch به منظور تماشای یک جریان زنده از گیمرهای حرفه ای ساخته شده است. اگر شما عاشق گیمینگ بوده و همواره از تماشای مهارت‌های آن لذت می‌برید، توصیه می‌کنیم این نرم‌افزار را از دست ندهید. با کمک نرم افزار معرفی شده یک سرگرمی فوق‌العاده به صورت زنده برای شما فراهم می‌شود.

·       نرم‌افزار Google Drive

با نصب نرم‌افزار Google Drive بر روی  Android TV خود شما به راحتی می‌توانید به همه پرونده‌های خود دست یابید. به عبارت دیگر یکی دیگر از امکانات نرم افزاری تلویزیون سونی Google Drive است که امکان دسترسی نامحدود به تمام داده‌های ابری را برای شما به راحتی فراهم می‌سازد. بنابراین شما تمام پرونده‌ها و داده‌های خود را در صفحه‌ای بزرگتر به راحتی می‌توانید مشاهده کنید.

·       نرم افزار Google Chrome

گوگل کروم دیگر نرم افزاری است که در اینجا ما می‌توانیم به آن اشاره کنیم . منتهی به دلیل آنکه این نرم‌افزار به صورت پیش فرض روی تلویزیون‌های اندرویدی نصب نمی‌شود، باید خود شما آن را دانلود و نصب کنید.

نتیجه گیری

با توجه به موارد ارائه شده شما کم و بیش با امکانات نرم افزاری تلویزیون سونی آشنا شدید. بنابراین از بین برنامه‌های معرفی شده می‌توانید هر کدام را که متناسب با نیاز و علاقمندی‌های خود تشخیص می‌دهید انتخاب کرده و بر روی تلوزیون هوشمند سونی خود نصب کنید و از استفاده آن در صفحه‌ای با کیفیت‌تر لذت ببرید.

لازم به ذکر است که تقریبا اکثر تلویزیون‌های هوشمند سونی که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند، برای نصب تمام نرم‌افزارهای معرفی شده مناسب است. حال شاید بالاتر بودن قیمت تلویزیون سونی ۷۵ اینچ هوشمند نسبت به مدل‌های ساده‌تر برای شما بهتر قابل درک باشند. همچنین به این باور رسیده باشید که تلویزیون هوشمند سونی یک ابزار کاربری با ارزش بوده و خرید آن یک انتخاب کاملا هوشمندانه به شمار می‌رود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *