خرید لایسنس ویندوز

خرید لایسنس ویندوز
  • 1401/7/30
  • گویا آی تی
  • 0

عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران باعث شده است که اکثر کاربران کامپیوتر و لپ تاپ، از ویندوزهای غیراوریجینال و کرک شده استفاده کنند. این در حالی است که بسیاری از کاربران نمی‌دانند چه تفاوتی میان خرید لایسنس اوریجینال ویندوز و استفاده از نسخه‌های کرک شده وجود دارد. در این مقاله ما قصد داریم درباره تفاوت‌های ویندوز اوریجینال و ویندوز کرک شده صحبت کنیم. همچنین می‌خواهیم درباره مزایا و معایب هر کدام به صورت جداگانه توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

تفاوت ویندوز اوریجینال و ویندوز کرک شده چیست؟

ویندوز مثل یک نرم‌افزار غیررایگان است، حالا برای اینکه بتوانیم به صورت رایگان از آن استفاده کنیم، باید توسط هکرها و متخصصان برنامه نویس، دستکاری شوند و با ایجاد تغییرات مختلف در سورس اصلی برنامه، کاری کنند که ما بدون پرداخت حتی ۱ ریال، بتوانیم از آن استفاده کنیم.

حالا زمانی که هکرها یا متخصصان برنامه نویس، تغییراتی در سورس برنامه ایجاد می‌کنند، ممکن است محدودیت‌ها یا مشکلات مختلفی ایجاد شود. برای مثال یکی از تفاوت‌های اصلی ویندوز اوریجینال و ویندوز کرک شده، سطح امنیتی آن‌ها است. با توجه به اینکه نسخه کرک شده توسط افراد مختلف دستکاری شده است؛ قطعا از نظر امنیتی بسیار ضعیف‌تر از نسخه اوریجینال و قانونی ویندوز است.

سرعت، کیفیت، کارایی و بازدهی ویندوز اوریجینال هم نسبت به ویندوز کرک شده بهتر است و به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. این مورد هم دقیقا به دلیل دستکاری و ایجاد تغییرات در نسخه‌های کرک شده است که موجب می‌شود سیستم عامل ویندوز شما، آن بازدهی و کارایی مناسب را نداشته باشد.

با خرید لایسنس اوریجینال ویندوز تبدیل به کاربر رسمی مایکروسافت شوید!

زمانی که شما لایسنس اصلی و اوریجینال ویندوز را تهیه می‌کنید، به عنوان کاربر قانونی و رسمی مایکروسافت شناخته می‎شوید و به تمامی امکانات ویندوز و همچنین بخش پشتیبانی و مشاوره ویندوز دسترسی خواهید داشت. این در حالی است که نسخه‌های کرک شده ویندوز معمولا این بخش را ندارند و یا شما نمی‌توانید از آن به صورت قانونی استفاده کنید.

افرادی که لایسنس ویندوز را خریداری می‌کنند، همیشه به صورت منظم آپدیت دریافت خواهند کرد و بدون هیچ مشکلی می‌توانند از آخرین به‌روزرسانی‌های ویندوز بهره‌مند شوند. این در حالی است نسخه‌های کرک شده ویندوز به خوبی آپدیت نمی‌شوند و یا برخی مواقع با آپدیت شدن، کرک آن‌ها از بین می‌رود. حتی در بعضی موارد ممکن است با آپدیت سیستم‌های کرک شده، اختلال‌ها و مشکلات مختلفی در آن‌ها ایجاد شود.

خرید لایسنس ویندوز و قانون کپی رایت

آخرین نکته‌ای که باید نسبت به آن توجه داشته باشید، قانون کپی رایت است! وقتی ویندوز یا هر نرم‌افزار دیگری را به صورت کرک شده استفاده می‌کنید، در واقع قانون کپی رایت را رعایت نکرده‌اید و این موضوع ممکن است برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، مشکل ساز شود. چرا که در تمامی کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، بر روی قانون کپی رایت حساس هستند و اگر متوجه شوند که ویندوز شما لایسنس قانونی ندارد، ممکن است مجرم شناخته شوید و مجبور شوید که جریمه‌های سنگینی را پرداخت کنید.

چطور لایسنس ویندوز خریداری کنیم؟

سایت‌های مختلفی لایسنس اوریجینال ویندوز ۱۰ و ۱۱ را ارائه می‌دهند؛ اما در حال حاضر یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهد، سایت بیل گیتس ایران است. شما می‌توانید لایسنس اوریجینال محصولات پرطرفدار مایکروسافت را با خیال راحت و آسوده از سایت بیل گیتس تهیه کنید.

برخی از محصولات پرفروش و فوق‌العاده سایت بیل گیتس را در قسمت زیر برای شما عزیزان قرار داده‌ایم.

خرید ویندوز ۱۰ پرو

خرید ویندوز ۱۱ پرو

خرید آفیس ۲۰۲۱

لایسنس ویندوز برای چه مدت زمان است؟

با خرید لایسنس ویندوز از سایت بیل گیتس، محدودیتی از بابت زمان نخواهید داشت و تمامی لایسنس‌ها به صورت مادام‌العمر است. نکته قابل توجه این است که لایسنس‌های ارائه شده در سایت بیل گیتس به صورت OEM می‌باشد. یعنی شما یکبار که بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود لایسنس را نصب می‌کنید، برای همیشه بر روی همان کامپیوتر یا لپ تاپ باقی می‌ماند و بازهم اگر ویندوز را عوض کنید، لایسنس شما از بین نخواهد رفت.

چرا ویندوز اوریجینال خریداری کنیم؟

  • آپدیت‌های متوالی و منظم
  • احساس تجربه کاربری بهتر و لذت‌بخش
  • کار کردن بدون هنگی و محدودیت
  • امنیت فوق‌العاده بالا
  • بهره‌مندی از بخش پشتیبانی و مشاوره
  • حمایت از تولید کننده و سازنده ویندوز
  • احترام به قانون کپی رایت

کلام آخر

ما به صورت کامل در این مقاله آموزشی در رابطه با تفاوت‌های بین ویندوز اوریجینال و ویندوز کرک شده صحبت کردیم و در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که تمایل دارید از چه نوع ویندوزی استفاده کنید. اما بدون شک با کمی سرمایه گذاری کردن و خرید لایسنس اوریجینال ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ تجربه و احساس بهتری نسبت به ویندوزهای کرک شده و غیراوریجینال خواهید داشت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *