کاملترین نحوه پست گذاشتن در اینستاگرام

کاملترین نحوه پست گذاشتن در اینستاگرام
  • 1402/12/3
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال یکی از بهترین مکان های فضای مجازی برای تبلیغ کسب و کار است! پر سود ترین نفع این شبکه برای کسب و کارهاست. اگر تا کنون در این شبکه اجتماعی اکانتی نداشته اید و تازه می خواهید برای کسب و کار خود از اینستاگرام استفاده کنید هنوز هم دیر نشده است. در ادامه این مطلب روش پست گذاشتن در اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم و سعی می کنیم در لابه لای آموزش ها کمک کنیم تا بتوانید استراتژی های کسب و کار در این شبکه را بهتر یاد بگیرید.

تنظیمات عکس و ویدیو برای پست گذاشتن در اینستاگرام

قبل از این که بدانید چطور یک پست حرفه ای در اینستاگرام بگذارید لازم است که استانداردهای لازم برای طراحی پست ها را در نظر بگیرید. با این استاندارد ها شما می توانید پست هایی تولید کنید که به خوبی دیده می شوند و صفحه شما را به یک صفحه مرتب و جذاب تبدیل می کنند.

پست گذاشتن در اینستاگرام با لپ تاپ
منبع عکس: neilpatel.com

اصطلاحات مربوط به عکس و ویدیو در اینستاگرام

اگر یک بار فقط برای ارسال پست در اینستاگرام اقدام کرده باشید و به نکات اندازه و غیره توجهی نداشته باشید مطمینا خروجی جذابی نخواهید گرفت. اینجاست که به دنبال اندازه پست اینستاگرام می گردید.

معمولا در این باره اصطلاحاتی را خواهید یافت که مفهوم آن ها برای افرادی که با گرافیک سر و کار ندارند کمی مشکل است. من این اصطلاحات را برای شما توضیح میدهم:

  1. Aspect ratio یا نسبت ابعاد: این غبارت به نسبت عرض به ارتفاع اشاره دارد. به عنوان مثال، یک تصویر مربع دارای نسبت تصویر ۱:۱ است زیرا عرض و ارتفاع یکسان است.
  2. پیکسل: پیکسل ها واحد اندازه گیری صفحه هستند. این اصطلاح از نظر فنی به یکی از نقاط کوچکی که یک تصویر را روی صفحه می‌سازد اشاره دارد، توضیح خیلی ساده ای که در مورد پیکسل ها به آن نیاز دارید این است: وضوح تصویر!

انواع استاندارد عکس و ویدیو برای پست گذاشتن در اینستاگرام

در اینجا یک روش عالی تر برای شناخت ابعاد پست های اینستاگرام وجود دارد:

  • مربع
  • مستطیل عمودی
  • مستطیل افقی

از این موضوع مهم تر این است که بدانید اینستاگرام از چه فرمت های تصویری و ویدیویی پشتیبانی می کند.

  • فرمت های قابل پشتیبانی عکس در اینستاگرام: فایل های PNG، JPG، BMP و GIF غیر متحرک
  • فرمت های قابل پشتیبانی ویدیو در اینستاگرام: MOV و MP4

بهترین اندازه ابعاد برای پست گذاشتن در اینستاگرام

برای پست گذاشتن در اینستاگرام هر ابعادی را می توانید به تناسب نرخ گفته شده بالا می توانید استفاده کنید. اما بهترین ابعاد به شرح زیر هستند:

  • مربع: ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (۱:۱)
  • مستطیل افقی: ۱۰۸۰ در  ۵۶۶ پیکسل (۱۶:۹)
  • مستطیل عمودی: ۱۰۸۰ در  ۱۳۵۰ (۴:۵)

آموزش پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام

اگر بخواهید به طور حرفه ای پست گذاشتن در اینستاگرام را یاد بگیرید باید بدانید که تنها ۱۲ مرحله برای پست گذاشتن در اینستاگرام وجود دارد که می توانید از آن ها برای استفاده از امکانات اینستاگرام برای ارسال یک پست حرفه ای استفاده کنید.

گام۱: ابتدا روی علامت + در بالای صفحه ضربه بزنید

محلی که به شما در اینستاگرام اجازه می دهد پست گذاشتن را شروع کنید در بالای صفحه و علامت + است.

پست گذاشتن در اینستاگرام

وقتی که روی این گزینه کلیک می کنید (لمس یا تپ) وارد مرحله بعدی برای انتخاب عکس می شوید.

گام ۲: عکس مورد نظر را انتخاب کنید.

در این مرحله باید نوع محتوایی که می خواهید منتشر کنید را مشخص کنید. به عنوان مثال به تناسب موضوع این آموزش من post را توصیه می کنم.

پست گذاشتن در اینستاگرام

در ادامه می توانید از دوربین خود اینستاگرام هم استفاده کنید و عکس بگیرید یا ویدیو و یا عکس های دلخواه را از گالری تان انتخاب کنید.

گام ۳: انتخاب پست های چند تصویری

اگر می خواهید چند عکس و ویدیو در پست خود داشته باشید می توانید از خاصیت چند گانگی استفاده کنید. این قابلیت را هنگام انتخاب عکس و ویدیو می توانید فعال کنید. جایگاه این قابلیت در عکس زیر مشخص است:

پست گذاشتن در اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت قبل از انتخاب تصویر و ویدیو ها می توانید تا نهایت ۱۰ عکس و ویدیو را در پست خود ترکیب کنید. وقتی که از این قابلیت استفاده می کنید در کنار هر عکسی که انتخاب می کنید یک عدد از ۱ تا ۱۰ مشاهده می کنید. این اعداد ترتیب قرارگیری عکس و ویدیو در پست را به شما نشان می دهد.

گام ۴: تصویر را برش دهید.

این گام کاملا انتخابی است! اگر احساس می کنید عکسی که طراحی کرده اید نیاز به برش دارد می توانید قبل از انتشار پست و سایر تغییرات آن را برش بزنید. عمل برش به صورت استفاده از انگشت های دست برای زوم کردن تصویر امکان پذیر است. می توانید قسمتی را زوم کنید یا بخش دلخواه را در ابعاد مربعی تنظیم کنید.

پست گذاشتن در اینستاگرام
در این تصویر می توانید حالت معمولی عکس را مشاهده کنید. این تصویر قبل از عمل برش می باشد.
زوم کردن و برش عکس قبل از پست گذاشتن در اینستاگرام
این تصویر در واقع برای زمانی است که شما با دست خود عکس را زوم می کنید و تنظیمات خطوط عمودی و افقی برای زوم دقیق و برش را مشاهده می کنید.

گام ۵: یک فیلتر انتخاب کنید

شما می توانید عکسی را که انتخاب کرده اید را با فیلترهای از قبل آماده شده اینستاگرام تغییر دهید و افکت هایی را روی آن اعمال کنید. چندی پیش از طریق یک منبع غیر رسمی خبری منتشر شد مبنی بر این که اینستاگرام به پست هایی که از افکت ها و سایر امکانات اینستاگرام استفاده می کنند امتیازهای ویژه ای می دهد که البته دور از واقعیت نیست!

پست گذاشتن در اینستاگرام

نکته مهم در مورد هر کدام از این فیلتر ها این است که می توانید یک سری ویژگی ها برای هر فیلتر را به طور دستی کم و زیاد کنید و هر فیلتر و افکت را مجددا تنظیم کنید و دست کاری کنید.

گام ۶: عکس های خود را ویرایش کنید

کار بعدی که می توانید قبل از پست گذاشتن روی اینستاگرام روی پست خود انجام دهید این است که آن را ویرایش کنید. برای این منظور روی دکمه edit در سمت راست و پایین ضربه بزنید.

پست گذاشتن در اینستاگرام

وقتی که روی این گزینه ضربه می زنید امکانات ویرایشی را مشاهده می کنید که برای تان در اینستاگرام قابل دسترس است. در ادامه توضیح کوتاهی در مورد هر کدام ارائه می کنیم:

  • Adjust : این گزینه به چرخش ماهرانه تصویر در امتداد صفحه مرکزی کمک می‌کند و مطابق با مقیاس خطی در پایین صفحه، به سمت چپ یا راست شیب می‌دهد.
  • Brightness: این به روشن یا تیره شدن تصویر کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که انتخابگر را به سمت چپ بکشید تا تیره شود و یا به راست بکشید تا روشن شود.
  • Contrast: این به افزایش یا کاهش شدت رنگ های تصویر کمک می کند. برای کنتراست کمتر انتخابگر را به سمت چپ بکشید (اثر کدر) یا برای کنتراست بیشتر به سمت راست (افکت با شدت بالاتر) بکشید.
  • Structure: این به اضافه کردن یک افکت HD مانند به تصویر کمک می کند و جزئیات خاصی را در عکس شما نشان می دهد. انتخابگر را به سمت راست بکشید تا به تصویر “پاپ” کمک کنید.
  • Warmth: این به شما کمک می کند دمای عکس را تنظیم کنید. انتخابگر را به سمت چپ بکشید تا تن های سرد در تصویر افزایش یابد یا انتخابگر را به سمت راست بکشید تا زنگ های گرم در تصویر افزایش یابد.
  • Saturation: این به شما کمک می کند تا اشباع رنگ ها را در تصویر خود تنظیم کنید. انتخابگر را به سمت چپ بکشید تا تصویر از حالت اشباع خارج شود (اگر می‌خواهید ظاهری تک رنگ داشته باشید تا تمام سمت چپ)، یا برای رنگ‌های بسیار اشباع، انتخابگر را به سمت راست بکشید.
  • Color: این به شما تعدادی گزینه رنگی را می دهد تا روی تصویر خود برای جلوه های رنگی جالب قرار دهید. به سادگی رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و ببینید که چگونه تصویر را در کادر پیش نمایش تغییر می دهد.
  • Fade: این کار شدت سیاهی ها را در تصویر شما کاهش می دهد تا یک جلوه عکس “پیری یا قدیمی” ایجاد شود. به سادگی انتخابگر را به سمت راست بکشید تا میزان محو شدن بیشتر شود.
  • Highlights: این به شما کمک می کند تا شدت هایلایت ها را در تصویر خود کنترل کنید. کشیدن انتخابگر به سمت چپ، هایلایت های تصویر شما را تیره می کند در حالی که با کشیدن انتخابگر به سمت راست، هایلایت های تصویر شما روشن می شود.
  • Highlights: این به شما کمک می کند تا شدت سایه ها را در تصویر خود کنترل کنید. کشیدن انتخابگر به سمت چپ، سایه‌های تصویر شما را تیره می‌کند در حالی که با کشیدن انتخابگر به سمت راست، سایه‌های تصویر شما روشن می‌شود.
  • Vignette: گوشه های تصویر را تیره می کند و یک شکل دایره ای در مرکز باقی می ماند. انتخابگر را تا انتها به سمت راست بکشید تا دراماتیک‌ترین عکس نوشته شود.
  • Tilt Shift: این به محو شدن لبه‌های تصویر به صورت شعاعی یا خطی کمک می‌کند و تمرکز را به جزئیات مرکز تصویر جلب می‌کند.
  • Sharpen: این به وضوح جزئیات خاصی از تصویر کمک می کند و ظاهری دراماتیک به عناصر ظریف تر در عکس می بخشد.

گام ۷: کپشن را بنویسید

یکی از مهم ترین مراحل برای پست گذاشتن حرفه ای در اینستاگرام این است که برای تصویر و یا فیلم خود یک کپشن یا توضیح بنویسید.

پست گذاشتن در اینستاگرام

سعی کنید متنی خلاقانه بنویسید که مرتبط با پست باشد. این متن می تواند به اینستاگرام کمک کند تا پیج شما را قدرت بخشد.

گام ۸: برای پست خود هشتگ بنویسید

با قابلیت جستجوی اینستاگرام، کاربران می توانند با هشتگ موضوعات دلخواه خود را جستجو کنند. بنابراین، باید حتما هشتگ های مرتبط را در کپشن خود بنویسید.

پست گذاشتن در اینستاگرام

اگر فردی هشتگی را که در کپشن خود قرار داده‌اید جستجو کند، ممکن است پست شما و سایر مواردی را که شامل همین عنوان هستند پیدا کند. این یعنی افزایش دسترس پذیری پست شما برای کاربرانی که حتی از پیج شما خبر ندارند.

آموزش بیشتر: حد مجاز نوشتن تعداد هشتگ ها برای ریلز اینستاگرام

گام ۹: دوستان خود را تگ کنید

معمولا کاربران زمانی کسی را تگ می کنند که عکسی که استفاده کرده اند مربوط به خودشان و فردی است که می خواهند او را تگ کنند!

در صفحه پست جدید، می‌توانید روی «Tag People» کلیک کنید تا سایر اکانت‌های اینستاگرام را در پست خود تگ کنید. از طرف دیگر، می توانید نام کاربری آنها که با علامت @ شروع می شود را در قسمت کپشن خود قرار دهید.

گام ۱۰: مکان یا لوکیشن را وارد کنید.

اگر در تعطیلات یا در یک رویداد خاص هستید و نمی‌خواهید آن اطلاعات آن را در کپشن خود بگنجانید، می‌توانید جایی که هستید را به روش دیگری مشخص کنید. در صفحه پست جدید، روی «افزودن موقعیت مکانی» ضربه بزنید تا یک مکان روی تصویر خود قرار دهید (که باعث می‌شود افراد پست شما را راحت‌تر پیدا کنند).

وقتی تصویر یا ویدیویی را با یک مکان پست می‌کنید، بین نام شما و بلوک محتوا در فید نمایش داده می‌شود.

گام ۱۰: با اموجی ها کار کنید

ایموجی ها سرگرم کننده هستند و می توانند کپشن شما را جذاب تر کنند. اگر چند ایموجی مرتبط می شناسید که می توانند با پست شما مطابقت داشته باشند، آنها را در قسمت زیرنویس بچسبانید. به عنوان مثال، اگر در حال ارسال یک عکس تعطیلات هستید، می توانید یک درخت نخل 🌴 یا یک هواپیما ✈️ برای نشان دادن پرواز شما در جایی قرار دهید. در اینجا بهترین ایموجی های اینستاگرامی که می توانید استفاده کنید آورده شده است:

  • ❤️
  • 😍
  • 😘
  • 😂
  • 😊
  • 😎
  • 💕
  • 😉
  • 💋
  • 👍

البته می توانید از اموجی های دیگر نیز استفاده کنید اما سعی کنید در این باره زیاده روی نکنید. سعی کنید از اموجی هایی استفاده کنید که تکمیل کننده متن شما باشند و مفهومی برای کاربر داشته باشند. یکی از علت های استفاده از اموجی ها این است که بتوانید بجای استفاده از کلمات پر کاراکتر از اموجی هایی استفاده کنید تا در مصرف کاراکترها صرفه جویی کنید. اینستاگرام به شما اجازه می دهد کپشنی حدود ۲۵۰۰ کاراکتر بنویسید که البته ممکن است این رقم را تغییر دهد.

گام ۱۱: پست خود را در سایر شبکه های اجتماعی منتشر کنید

اینستاگرام به شما این اجازه را می دهد که یک پست تولید کنید و آن را همزمان در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر نشر دهید. برای این مورد در پایین قسمتی که کپشن را می نویسید اسم شبکه ها را می بینید.

پست گذاشتن در اینستاگرام

تاگل مقابل هر شبکه را بکشید تا فعال شود! این یعنی به محض انتشار پست شما در اینستاگرام روی اکانت شما در آن شبکه های انتخاب شده نیز منتشر خواهد شد.

در نهایت وقتی پست شما آماده شد روی دکمه share در سمت راست و بالا ضربه بزنید تا پست منتشر شود!

آموزش تکمیلی: حل مشکل وقتی نمی توانید پست های موزیک دار را در اینستاگرام نشر دهید؟

آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر و لپ تاپ

وقتی صحبت در مورد پست گذاشتن در اینستاگرام  با کامپیوتر می شود منظور استفاده از لپ تاپ یا سیستم های رومیزی است. روش استفاده از هر دو شبیه است.

زمانی که یک حساب کاربری در اینستاگرام برای کسب و کار خود دارید پست گذاشتن در اینستاگرام از طریق سیستم رو میزی یا لپ تاپ نیز ممکن است به نیازهای شما تبدیل شود. خوشبختانه هر چند این کار کمی سخت است اما نشدنی نیست.

برای پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر این آموزش را با مرورگر گوگل کروم پیش می بریم البته این بدین معنا نیست که با سایر مرورگرها نمی توانید کار را پیش ببرید.

گام اول:‌ وارد حساب کاربری خود شوید

اینستاگرام را از مرورگر گوگل کروم خود باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. در هر نقطه از مرورگر، با ماوس خود کلیک راست کنید تا منویی باز شود. گزینه “Inspect” را که در پایین منوی باز شده قرار دارد کلیک کنید.

پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

همچنین می توانید CTRL، SHIFT و i را فشار دهید تا ابزار مدیریت کد باز شود. پنجره ای در سمت راست صفحه نمایش شما ظاهر می شود. ما کار چندانی با این گزینه نداریم. مهم این است که سمت چپ صفحه ای شبیه به اینستاگرام در گوشی خود خواهید دید.

گام دوم: به تنظیمات بروید

در بالای صفحه به دنبال یک آیکون باشید که شبیه به تبلت و یا گوشی است. روی این گزینه ضربه بزنید.

روی این گزینه کلیک کنید تا قسمتی به نام Responsive فعال شود. پست گذاشتن در اینستاگرام در ادامه در سمت چپ در بالا و دقیقا زیر آدرس بار Responsive  فعال می شود. در این قسمت اگر روی مثلث کنار گزینه کلیک کنید می توانید به راحتی انواع گوشی ها و تبلت ها را مشاهده کنید. هر کدام را انتخاب کنید نرم افزار اینستاگرامی که در زیر نمایش داده می شود شبیه به تجربه کاربری در آن گوشی است. بین چند مورد انتخاب کنید تا تفاوت ها را مشاهده کنید.

پست گذاشتن در اینستاگرام

گام سوم: اندازه نمایش را انتخاب کنید

در مرحله بعد از پست گذاشتن در اینستاگرام با لپ تاپ، اندازه ای که می خواهید نمایشگر باشد را انتخاب می کنید. «Fit to Window» معمولاً بهترین و راحت‌ترین گزینه است، اما هر کدام که راحت تر هستید آن را انتخاب کنید.

پست گذاشتن در اینستاگرام با لپ تاپ

گام چهارم: پست خود را منتشر کنید

اکنون صفحه نمایش شما باید شبیه چیزی باشد که هنگام استفاده از برنامه اینستاگرام در دستگاه تلفن همراه می بینید. در صفحه آیکون هایی را می بینید که شامل علامت + است که به این معنی است که می توانید عکس یا ویدیو را به حساب خود اضافه کنید. اگر فوراً + را ندیدید، مرورگر خود را رفرش کنید. برای این کار F5 یا Fn و F5 را فشار دهید.

 پست گذاشتن در اینستاگرام

حالا می توانید طبق آنچه در بالا آموزش داده ایم برای پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر یا پست گذاشتن در اینستاگرام با لپ تاپ مورد استفاده قرار دهید.

نحوه پست گذاشتن در اینستاگرام با گوشی آیفون

آموزش حرفه ای: تمام چیزی که برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام نیاز دارید.

شیوه پست گذاشتن در اینستاگرام با مک

متاسفانه با وجود محبوبیت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و دستگاه هایی مانند مک، هیچ اپلیکیشن رسمی برای مدیریت این نرم افزارها در مک وجود ندارد.

البته می توانید از طریق مک وارد حساب اینستاگرام شوید (مثل هر مرورگری) اما این دسترسی نسبتاً محدود است، چرا که فقط می توانید محتوا را ببینید و نهایت لایک کنید! امکان آپلود عکس و نظیر این را به طور مستقیم نخواهید داشت. البته با SocialPlanner، می توانید عکس های اینستاگرام را تنها با چند کلیک دانلود کنید!

البته همچنان روش هایی وجود دارد که می توانید اینستاگرام را دور بزنید! و موفق به پست گذاشتن در اینستاگرام با مک شوید.

گام اول: وارد تنظیمات پیشرفته سافاری شوید

همانطور که می دانید سافاری مرورگر رسمی اپل برای مک بوک است! Safari را باز کنید و از طریق گزینه “Preferences” به تنظیمات پیشرفته خود بروید. اطمینان حاصل کنید که «Show Develop Menu» در نوار منو فعال است.

به وب سایت اینستاگرام بروید، وارد حساب اینستاگرام خود شوید و از نوار منو گزینه Develop را انتخاب کنید. سپس وارد User Agent و سپس Safari -> iOS 12.1.3 -> iPhone شوید.

وب‌سایت باید به‌طور خودکار بارگیری شود، اما اگر نشد، خودتان صفحه را رفرش کنید. در این حالت باید صفحه نمایش را همان رابط کابری اینستاگرام ببینید که در گوشی خود معمولا با آن کار می کنید.

پست گذاشتن در اینستاگرام

گام دوم: محتوای خود را آپلود کنید

اکنون، می توانید شروع به آپلود عکس ها در اینستاگرام از مک خود کنید. به سادگی روی نماد + ضربه بزنید و به طور معمول ادامه دهید.

شما قادر خواهید بود عکس خود را ویرایش کنید و فیلترها، زیرنویس ها و برچسب ها را به دلخواه خود اضافه کنید. بعد، فقط “Share” را بزنید و تمام.

پست گذاشتن در اینستاگرام

گام سوم:  استوری کردن در اینستاگرام با مک

اگر قصد دارید از طریق مک استوری نشر دهید می‌توانید با انتخاب نماد «Your Story» که در سمت چپ بالای صفحه نمایش خود پیدا می‌کنید، این کار را انجام دهید.

تصویری را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و روی آن دوبار کلیک کنید. پیش نمایشی به شما داده می شود و احتمالاً از شما خواسته می شود مکان خود را به اشتراک بگذارید. پس از آن، می توانید تمبر اضافه کنید یا حتی روی تصویر خود بکشید.

افزودن متن به استوری اینستاگرام شما نیز امکان پذیر است و در صورت تمایل می تواند کمی به استوری خود متن اضافه کنید.

وقتی راضی بودید می توانید استوری خود را ارسال کنید.

شما نمی توانید از این روش برای اپلود ویدیو استفاده کنید!.

شیوه پست گذاشتن در اینستاگرام با iPAD

معمولا به محض خرید یک دستگاه آی پد نمی توانید اپلیکیشن اینستاگرام را روی آن ببینید (ممکن است به زودی سیاست اپل در این باره تغییر کند! یا حتی تا نوشتن این مطلب این برنامه عوض شده باشد).

اما ۳ روش برای استفاده از اینستاگرام با آی پد وجود دارد.

دانلود نسخه iPAD اینستاگرام

اولین راهی که پیش روی شماست این است که یک نسخه از این برنامه را دانلود کنید.

به سادگی App Store را در iPad خود جستجو کنید و گزینه های «iPad only» اینستاگرام را پیدا کنید. باید مطمئن شوید که با نسخه‌های کپی‌شده اشتباه نگیرید. معمولا در زیر نسخه های واقعی و غیر فیک عبارت Instagram Inc نوشته شده است.

این نرم افزار را از طریق اپ استور خود دانلود کنید و نصب کنید و از آن لذت ببرید!

مرور اینستاگرام با وب در iPAD

مثل هر مرورگر دیگری می توانید از طریق مرورگر آی پد خود وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید و فقط چک کنید که چه چیزی در جریان است. از این طریق نمی توانید چیزی را آپلود کنید. اما اگر می خواهید فقط در جریان صفحه خود باشید این روش هم کاراست.

سوم این که از InstaSave استفاده کنید

روش سوم هم استفاده از نرم افزارهایی است که در واقع رسمی اینستاگرام نیستند اما می توانید از طریق ان ها صفحه خود را مدیریت کنید. یکی از این نرم افزارها InstaSave است. از آن جا که این نرم افزار برای اینستاگرام رسمی نیست پس جوانب امنیت و حفاظتی خود را رعایت کنید!

برای دانلود این نرم افزار از آیتونیز کلیک کنید.

آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام با آیفون

اگر واقعا نمی دانید چطور از طریق آیفون خود در اینستاگرام پست نشر دهید این راهنما را با دقت بخوانید.

گام اول: ابتدا وارد اکانت خود شوید

اولین کاری که باید کنید این است که مطمین باشید که آخرین نسخه از اینستاگرام را روی گوشی خود دارید.

وارد اکانت شوید.

در صفحه فیدتان می توانید دکمه +‌را که در پایین و معمولا در مرکز قرار دارد را مشاهده کنید. روی این آیکون ضربه بزنید تا وارد صفحه پست گذاشتن در اینستاگرام در آیفون شوید.

پست گذاشتن در اینستاگرام با آیفون

گام دوم: محتوای خود را انتخاب کنید

در این مرحله می توانید عکس یا فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید تا برای نشر در اینستاگرام آن را تنظیم کنید. اگر می خواهید خلاقانه تر و در لحظه تر اقدام کنید می توانید همین موقع یک فیلم یا عکس بگیرید!

در نهایت وقتی مطمین شدید همه چیز آماده است روی گزینه Next کلیک کنید.

گام نهایی: پست را تنظیم و نشر کنید

همانطور که در بالا توضیح داده ایم شما ۱۲ مرحله در پیش رو برای ارسال پست در اینستاگرام دارید. این مراحل در تمام پلتفرم ها شبیه است. طبق آن پیش بروید و پست خود را آماده و در نهایت به اشتراک بگذارید.

آموزش تکمیلی:‌ چطور پست حذف شده در اینستاگرام را برگردانیم؟

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

در این قسمت کلیات چیزهایی که در مورد گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام لازم دارید را برای تان می نویسم. دقت کنید که پست مشترک در اینستاگرام که معمولا Collab پست نامیده می شود بیشتر جنبه تجاری و بازاریابی و برای افزایش فالور بکار می رود. اما ممکن است بخواهید این کار را بدون هیچ هدف تجاری با یکی از رفقای صمیمی خود انجام دهید.

مفهوم Collab post یا پست مشترک در اینستاگرام

پست اینستاگرام Collab یک پست تکی است که در فیدها یا ریلزهای دو حساب مختلف ظاهر می‌شود – و دو کاربر را به عنوان نویسنده پست نشان می‌دهد. پست های Collab همچنین آمار عملکرد، از جمله نظرات، لایک ها و تعداد اشتراک گذاری ها را به اشتراک می گذارند.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

معمولا وقتی پست مشترک در اینستاگرام شر می کنید در پایین پست این گزارش داده می شود که چه کسانی این پست را طراحی کرده اند. بنابراین آی دی هر دو فرد نمایش داده می شود.

روش کار هم اینگونه است که یکی از این دو نفر پست را طراحی و تنظیم می کند و در آخر از دوست خود دعوت می کند تا اشتراکا این پست را منتشر کنند. وقتی نفر دوم این دعوت را پذیرفت می توانید به سادگی این پست را مشترکا نشر دهید و در هر دو صفحه نمایش داده می شود.

روش ارسال پست مشترک در اینستاگرام

این کار معمولا در ۴ گام صورت می گیرد. با انجام مراحلی که معمولاً برای ارسال یک عکس یا ویدیو انجام می‌دهید، شروع کنید: یک پست جدید ایجاد کنید، محتوای خود را انتخاب کنید، یک کپشن بنویسید و غیره (مطمئن شوید که محتوای خود را برای الگوریتم اینستاگرام نیز بهینه می‌کنید).

گام اول:‌ از تگ کردن شروع کنید

برای اینکه به اینستاگرام نشان دهید که این پست یک پست مشترک است، ابتدا روی Tag people ضربه بزنید.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

گام دوم: Invite collaborator را انتخاب کنید

در این قسمت بجای این که روی تصویر ضربه بزنید تا یکی از دوستان را تگ گنید از گزینه Invite collaborator  استفاده کنید.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

گام سوم: همکار خود را انتخاب کنید

در ادامه باید برند یا همکار خود را انتخاب کنید که می خواهید پست را مشترکا با او نشر دهید. دقت کنید که برخی از برندها یا دسته ها نظر راک توسط اینستاگرام در این قسمت مجوز ندارند. پس قبل از انجام هر همکاری به مجوز آن توجه کنید. دقت کنید که مواردی که اجازه همکاری داده نمی شوند به صورت کمرنگ و محو نمایش داده می شوند.

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

گام چهارم: اتمام کار با دوست شماست

مرحله چهارم گامی است که همکار و دوست شما باید آن را انجام دهد تا پست مشترک تان تنظیم و در نهایت نشر داده شود.

در این مرحله پیامی برای دوست شما ارسال می شود مبنی بر این که او دعوت به ارسال پست مشترک در اینستاگرام شده است. او این دعوت را می پذیرد و پست نشر می شود. این پیام صرفا بخاطر این است که نسبت به آگاه بودن فرد مقابل از پست مشترک و انتشار آن اطمینان حاصل شود.

در زیر نمونه ای از این پیام نمایش داده شده است:

نحوه گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

این بود تمام چیزی که باید برای ارسال پست مشترک در اینستاگرام بدانید.

نحوه گذاشتن پست در اینستاگرام بیش از یک دقیقه

معمولا اگر میخواهید پست های بلند و بیش از ۱ دقیقه را روی صحفه خود بارگذاری کنید به مشکل برخورد می کنید! معمولا شما می توایند پست هایی نشر دهید که نهایت ۱۰ دقیقه ای هستند. برای گذاشتن پست در اینستاگرام بیش از ۱ دقیقه ۲ راه پیش روی شما است.

راه اول: پست را به ویدیو های کوتاه ۱ دقیقه ای تقسیم کنید

این روش کاملا ساده است. کافی است ویدیو خود را به کمک یک نرم افزار مدیریت یا ویرایش فیلم به ۱۰ ویدیوی ۱ دقیقه ای تقسیم کنید و به کمک ارسال پست های چندگانه در اینستاگرام (که ۱۰ اسلاید را فعال می کند) پست خود را نشر دهید.این فرآیند دقیقا مثل ارسال عکس های اسلایدی ۱۰ تایی است.

راه دوم: از IGTV استفاده کنید.

IGTV که تلویزیون اینستاگرام نام دارد نیز سرویسی است که به شما اجازه می دهد بدون نیاز به محدودیت خاصی تا ۱۰ دقیقه ویدیو در این سرویس آپلود کنید.

چگونه در اینستاگرام پست بگذاریم تا همه ببینند

برای این که بخواهید پستی را در اینستاگرام نشر کنید که همه آن را ببینید دقت باید کنید که پیج شما پرایوت نباشد! یعنی باید پیج تان پابلیک باشد. همچنین اگر پست را فقط برای کلوز فرند ها! نشر دهید فقط تعداد محدودی که مشخص کرده اید که در جمع دوستان نزدیک تان باشند آن پست را مشاهده خواهند کرد. پس دقت کنید که تنها را این که در اینستاگرام پستی بفرستید که همه ببینند این است که در پیج پابلیک پستی منتشر کنید که محدود به کلوزفرندهایتان نیست! تمام.

منبع کمکی:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *