پروژه مخفی ایرباس لو رفت

پروژه مخفی ایرباس لو رفت
  • 1395/5/31
  • زهرا معبودی
  • 0

تاکنون استارتاپ های بسیاری با موضوع ساخت ماشین های خودران ایجاد شده اند و سالهاست کمپانی های سازنده خودرو در پی دست یافتن به این فناوری هستند. در این میان برخی نیز موفق به ساخت نمونه هایی اختصاصی شده که هنوز در دست آزمایش است.

به تازگی اخباری منتشر شده که یکی از کمپانی های بزرگ و معتبر در زمینه صنعت هوایی قصد دارد این رویای دیرین را به واقعیت بدل نماید.

اساس انتشار این خبر  مقاله ای معتبر و انتشار یافته در مجله سازمانی ایرباس می باشد که در آن عنوان شده ماشین های پرنده ای که انسان از یک قرن پیش رویای ساخت آن را در سر می پروراند به زودی در آسمان ها به پرواز در خواهد آمد.

A3 ، واحد نوآوری و خلاقیت کمپانی ایرباس که در “سیلیکون‌ولی ” مستقر است چندی پیش اعلام کرد بر روی پروژه ای با نام Vahana کار می کند (این لغت از زبان سانسکریت گرفته شده و به معنای چیزی ایت که حمل می کند).

Airbus Bird self-driving car

کمپانی ایرباس پروژه واهانا را در غالب یک برنامه با نام سیتی ایرباس انجام می دهد و اعلام نموده که این تاکسی ها قرار است جایگزین خودرو های زمینی شوند. این کمپانی در نظر دارد خودرو های پرنده خود را تا سال ۲۰۱۷ میلادی تولید و به مرحله آزمایش برساند.

به نظر می رسد که کمپانی ایرباس قصد دارد با عملیاتی نمودن این پروژه تمامی استارتاپ های تولید خودرو را به چالش بکشاند. همچنین این کمپانی بایستی برخی مجوز های لازم را برای پرواز خودرو های خود بر فراز شهر ها از دولت های محلی دریافت نماید.

طبق یافته های مجله اینترنتی گویا آی تی این پروژه که ایرباس همچنان قصد در مخفی نگه داشتن آن دارد کاملا عملیاتی بوده و قابل انجام است.

البته ناگفته نماند که رسیدن به این هدف بزرگ خالی از چالش و موانع نخواهد بود و کمپانی ایرباس نیز این امر را تایید می نماید.

Rodin Lyasoff مدیر اجرایی پروژه A3 در این باره گفت: بسیاری از تکنولوژی های مورد نیاز برای این منظور شامل باتری، موتور و سیستم های هوایی تقریبا تولید شده اند. از طرفی بعید به نظر می رسد که ایرباس بدون مذاکرات و چانه زنی های چندین ساله برسر قوانین بتواند دولت مردان آمریکایی را برای پرواز این ماشین ها در آسمان مجاب نماید.

نظرات خود را در باره این تکنولوژی با ما درمیان گذاشته و این مطلب را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *