چرا باید از نسخه ۶۴ بیتی مرورگر گوگل کروم استفاده کنیم؟

چرا باید از نسخه ۶۴ بیتی مرورگر گوگل کروم استفاده کنیم؟
  • 1395/8/28
  • زهرا معبودی
  • 1

بسیاری از افرادی که به دنبال امنیت حد اکثری در فضای مجازی هستند، به دنبال راه کار های اصولی برای رسیدن به این هدف هستند. مرورگرهای اینترنتی نیز این دغدغه کاربران را درک می کنند. حالا گوگل کروم ادعا دارد که اگر کاربران نسخه ۶۴ بیتی این مرورگر را نصب کنند امنیت شان بیشتر تضمین می شود. به بیانی دیگر اگر شما از مرورگر نسخه ۳۲ بیتی استفاده می کنید، و سیستم تان می تواند از نسخه ۶۴ بیتی نیز پشتیبانی کند، می توانید مرورگر خود را ارتقا بدهید و سرعت بیشتر و امنیت پایدار تری را در اختیار بگیرید.

نسخه 64 بیتی مرورگر گوگل کروم

چرا نسخه ۶۴ بیتی کروم بهترین گزینه است؟

عموما ویندوز ۶۴ بیتی از ویندوز ۳۲ بیتی از امنیت بیشتری برخوردار  هستند و این موضوع روی سایر اپلیکیشن ها نیز تعمیم پیدا می کند که مرورگر گوگل کروم ۶۴ بیتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع قدرت دفاع سیستم های ۶۴ بیتی بیشتر است.

در نسخه ۶۴ بیتی گوگل کروم، از ادوبی فلش هم به طور ویژه ای استفاده شده که در این میان گوگل با همیاری ادوبی، با یک رویکرد ویژه سعی در حفاظت از سیستم در مقابل تمام حملات نموده است.

 از طرفی نسخه ۶۴ بیتی این مرورگر، از جهت کنترل آنتی ویروس ها، تدابیر ویژه ای دارد که هرگز در نسخه ۳۲ بیتی نمی توان آن ها را دید.

از نظر بروز رسانی نیز این مرورگر با هیچ گونه مشکلی روبرو نیست و تمام مشکلات قبلی آن با اطمینان کامل حل شده اند.

نحوه بررسی نسخه مورد استفاده کروم

خب در این مرحله از آموزش لازم است که ورژن نسخه گوگل کروم خود را شناسایی کنید. برای این کار به قسمت help بروید. این گزینه در منویی قرار دارد که با کلیک بر آن در بالا و سمت راست مروگر به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. با کلیک بر این گزینه روی About Google Chrome کلیک کنید تا اطلاعات تکمیلی در باره گوگل کروم را مشاهده کنید.

بررسی ورژن مرورگر گوگل کروم

 ابتدای صفحه با عبارتی مشابه Version   (۶۴-bit) روبرو خواهید شد. مثلا برای من نشان داد که ورژن مرورگرم ۶۴ بیتی است. اگر مرورگر شما ۳۲ بیتی باشد هیچ عدد و ارقامی در این بخش مشاهده نخواهید کرد و جای ۶۴ خالی خواهد بود.

بررسی ورژن مرورگر گوگل کروم
نمایش نسخه ۶۴ بیتی مرورگر گوگل کروم

 .

بررسی ورژن مرورگر گوگل کروم
نمایش نسخه ۳۲ بیتی مرورگر گوگل کروم

چگونه مرورگر گوگل کروم را از ۳۲ بیتی به ۶۴ بیتی ارتقا دهیم؟

شما به راحتی می توانید مرورگر خود را به نسخه ۶۴ بیتی ارتقا دهید البته باید ویندوزتان سازگار باشئد. برای این کار، کافیست به صفحه دانلود مرورگر گوگل کروم بروید. از این بخش می توانید نوع نسخه مرورگر را تشخیص داده و نسبت به دانلود اقدام کنید. هنگام نصب اگر زیر عبارت Download Chrome for Windows عبارت ۶۴ بیتی نوشته باشد باید آن را دانلود کنید.

روش ارتقای مرورگر کروم به 64 بیتی

 اگر عددی زیر این عبارت نوشته نشده بود، بدین معنی است که نسخه ۳۲ بیتی در اختیارتان قرار گرفته است.

 وقتی این گزینه را کلیک کنید، یک فایل نصبی دانلود می شود. پنجره مرورگر را باید ببندید و این فایل را اجرا کنید. حالا نسخه ۶۴ بیتی مروگر کروم به درستی دانلود می شود و جایگزین نسخه ۳۲ بیتی می شود. فراموش نکنید که در حین دانلود و نصب و اجرای فایل نباید اتصال شما به اینترنت قطع شود. البته نگران اطلاعات داخل مرورگر مثل یوزر و پسوردها و موارد اینچنینی نباشید. همه چیز به درستی سر جای خود باقی خواهد ماند.

بعد از نصب دوباره به بخش help بروید و از قسمت  About Google Chromeنسخه مورد نظر را بررسی کنید. اگر کارتان را به درستی انجام داده باشید، عبارت ۶۴ بیتی روی آن قرار خواهد گرفت.

روش ارتقای مرورگر کروم به 64 بیتی

اگر هنگام نصب برنامه هنگ کرد یا قفل کرد، یا ارور هایی ارائه داد به این معنی است که مشکلی روی داده که امکان ارتقا وجود ندارد.

بدین ترتیب می توانید در نهایت امنیت، مرورگر خود را ارتقا دهید و از نسخه جدید گوگل کروم استفاده کنید. این نسخه از نظر امنیت و سرعت مورد اهمیت قرار گرفته است.

آیا تا پیش از این به ۶۴ بیتی بودن مرورگر خود دقت کرده بودید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و در صورتی که تجربه ای مثبت برای برقراری امنیت در مرورگر خود دارید آن را برای ما ارسال کنید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی به دیگران بیاموزید که با ارتقای مرورگر گوگل کروم خود به نسخه ۶۴ بیتی، از امنیت تضمینی برخوردار شوند.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. تا از ۳۲ بیتی استفاده می کردم هیچ مشکلی نداشتم ولی از وقتی اپگرید کردم هر از چند گاهی (زیاد) هنگ میکنه خیلی بد موقع هم هنگ میکنه …
    خلاصه من تنها انتظاری که نداشتم از کروم این بود!!! :-۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *