۵ نکته از کارآفرینی که در عرض ۲ سال مشترکان ایمیل مارکتینگ خود را از صفر به ۷۵۰۰۰ نفر رساند

۵ نکته از کارآفرینی که در عرض ۲ سال مشترکان ایمیل مارکتینگ خود را از صفر به ۷۵۰۰۰ نفر رساند
  • 1396/6/5
  • مهدی پیوندی
  • 0

فهرست ایمیل مارکتینگ شما چند مشترک دارد؟ این برای کسب و کارهای اینترنتی یک موضوع داغ و بسیار مهم است. در شرایطی که روز به روز کسب و کارهای بیشتری به اینترنت روی می آورند و الگوریتم های رسانه های اجتماعی نیز مرتباً در حال تغییر و تحول هستند، در اختیار داشتن اطلاعات تماس مشتریان کنونی و بالقوه نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در عین حال، ترغیب کاربران به ثبت نام در فهرست های ایمیل مارکتینگ کار آسانی نیست، اما خوشبختانه کارآفرینان موفقی مانند خانم جِنا کوچِر هم وجود دارند که توانسته اند تعداد مشترکان بازاریابی ایمیلی خود را در عرض دو ماه، از صفر به ۷۵۰۰۰ نفر برسانند.

توصیه کلی خانم کوچر این است که دنبال کنندگان خود در رسانه های اجتماعی را افزایش دهید و سپس آنها را به یک فهرست ایمیل تبدیل کنید و خیلی پیش تر از آنکه بخواهید چیزی را به آنها بفروشید، در اینباکس شان ظاهر شده و برای آنها ارزش آفرینی کنید.

ایمیل مارکتینگ

حال اجازه بدهید که در این مطلب از آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، به بیان جزئیات نظرات این کارآفرین (اصل این نظرات در گیومه یعنی «» قرار داده شده است) موفق بپردازیم.

 

  1. صمیمیت و نزدیکی را افزایش بدهید

شاید احساس کنید که ایمیل مارکتینگ یک سخنرانی عمومی است (و البته تا حدی هم همینطور است)، اما امروزه به منظور بهره برداری حداکثری، باید رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرید.

اطمینان پیدا کنید که در هنگام جمع آوری ایمیل، اسم کوچک مخاطب را نیز دریافت می کنید تا بتوانید از طریق آن وی را خطاب کنید. «نشان دادن شخصیت تان هم مهم است و یکی از روشهای آسانش هم این است که هرجا که از کاربران برای پیوستن به فهرست ایمیل مارکتینگ خود دعوت می کنید، عکس خودتان را هم قرار بدهید. این کار یک ارتباط تصویری ایجاد می کند و باعث افزایش مشترکین شما خواهد شد، زیرا مردم بیشتر مایلند که به یک انسان اعتماد کنند تا یک شرکت.»

 

  1. باید یک دلیل خوب برای ثبت نام به کاربران بدهید

شما باید چیزی را به مردم ارائه کنید که حاضر باشند که آدرس ایمیل خود را با آن مبادله کنند. «از خودتان بپرسید: دنبال کنندگان من به چه چیزی نیاز دارند؟ شب ها به چه چیزی فکر می کنند؟ چگونه می توانم پیشنهادی به آنها بدهم که اشتیاق دست به کارشدن را در آنها ایجاد کند؟»

 

  1. دنبال کنندگان خود را به واکنش به فراخوان به عمل های خود عادت بدهید

«فقط اینکه یک پاپ آپ در وبسایت خود قرار بدهید و تمام، کافی نیست. پیش از آنکه از دنبال کنندگان خود درخواست کنید تا در فهرست ایمیل مارکتینگ شما ثبت نام کنند، باید مرتباً در فید آنها در رسانه های اجتماعی ظاهر شوید و به ایشان منفعت برسانید. از مخاطبان خود نظر بخواهید، تجربه خود را به رایگان در اختیار آنها قرار بدهید و هنگامی که شرایط مهیّا شد، از آنها برای اشتراک در فهرست ایمیل خود دعوت کنید.»

یک فراخوان به عمل ساده را در تک تک پست های خود در رسانه های اجتماعی بگنجانید. از دنبال کنندگان خود بخواهید تا مطالب شما را لایک کنند، برای آنها نظر بگذارند یا حتی دوستان خود را تگ کنند، سپس در فرصت مناسب لینک اشتراک را پست کنید و مزایای اشتراک در فهرست خود را نیز توضیح بدهید. پیشنهادی را ارائه کنید که مقاومت در برابر آن غیرممکن باشد!

 

  1. فرم و لینک ثبت نام به همراه آنچه که در ازای دریافت آدرس ایمیل ارائه می کنید را در موقعیت های مختلف به نمایش بگذارید

«شما باید آیتمی را ارائه کنید که ماندگار باشد و قابلیت به اشتراک گذاری داشته باشد. به علاوه، باید این آیتم را در موقعیت های مختلفی به نمایش بگذارید و بارها و بارها کاربران را در معرض آن قرار دهید.»

چه از طریق پاپ آپ در وبسایت، یا پست های اینستاگرام، تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا در یک یا چند پادکست، لازم است که آیتم مورد نظر را به دفعات به جریان بیندازید تا به رشد فهرست ایمیل مارکتینگ شما ادامه بدهد. «باید یک استراتژی داشته باشید که مستلزم این باشد که به طور مستمر آن آیتم را به اشتراک بگذارید تا چشم های بیشتری آن را ببینند.»

 

  1. در بخش امضای ایمیل های خود به صفحه ثبت نام و آیتم رایگانی که ارائه می کنید لینک بدهید

هر روز چند ایمیل ارسال می کنید؟ «اگر در حال حاضر از طریق ایمیل با برخی از کاربران ارتباط دارید، به احتمال قریب به یقین این دسته از کاربران به دریافت محتوای بیشتر از جانب شما علاقمند هستند. در بخش امضای ایمیل های خود فراخوان به عمل مورد نظر را قرار بدهید و ببینید که چه می شود. هر ایمیلی که می فرستید، به فرصتی برای جذب یک مشترک دیگر تبدیل خواهد شد.»

نظر شما چیست؟ آیا این راهبردها و سایر مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ برای شما سودمند واقع شده است؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *