نکاتی برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ

نکاتی برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ
  • 1396/8/24
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی هنوز هم جایگاه خود را به عنوان یکی از پرکاربردترین روش های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ حفظ کرده است. البته با توجه به مزایای متعددی که این نوع از بازاریابی با خود به همراه می آورد چنین چیزی جای هیچ تعجبی ندارد.

ایمیل مارکتینگ امکان تماس فوری و مستقیم را با مصرف کنندگان مهیا می سازد و به کسب و کارهای مختلف اجازه می دهد تا به یک جامعه گسترده و متنوع از مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه و قابل سنجش و ارزیابی است و امکان بخش بندی و هدف گیری مخاطبان مختلفی را بسته به برخی ویژگی های خاص آنها فراهم می کند.

بسیاری از کسب و کارها تلاش می کنند تا از مزایای ایمیل مارکتینگ بهره برداری کنند، اما همه آنها نمی توانند به نتایج مطلوبی دست پیدا کنند. برخی از آنها برای به راه اندازی کمپین های ایمیلی که پیام های جذاب و تاثیرگذاری را به مخاطب انتقال می دهند و بیشترین بازده را در برابر سرمایه هزینه شده دارند به مشکل بر می خورند.

 

از طریق کمپین های ایمیل مارکتینگ خود چه چیزی را باید برای مخاطبان تان ارسال کنید؟

شما از طریق کمپین های ایمیل مارکتینگ خود می توانید انواع مختلفی از اطلاعات را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، اما هر چیزی که برای آنها ارسال می کنید باید حاوی اطلاعات و آیتم های سودمند و ارزش آفرینی باشد. ارسال ایمیل های بی فایده ای که در عمل «اسپم» یا هرزنامه محسوب می شوند هیچ گاه به نفع هیچ کسب و کاری نبوده است.

شما می توانید پیشنهادات خاص، اطلاع رسانی نسبت به رویدادهای آتی و اخبار مرتبط با حوزه فعالیت خود یا محتوایی را با مخاطب تان به اشتراک بگذارید که ایمان دارید که واقعاً به قرارگرفتن در جریان آن راغب و علاقمند است. علاوه بر این، با استفاده از کمپین های ایمیل مارکتینگ خود می توانید خرید مشتریان خود را پیگیری کنید، مطمئن شوید که محصول به دست آنها رسیده، اطلاعات بیشتری را در اختیار آنها قرار بدهید یا اینکه از آنها نظرخواهی کنید.

شما باید فهرست مشترکان خود را به طور مستمر گسترش بدهید و آن را پاکسازی کنید. هر بار که می خواهید ایمیلی را ارسال کنید باید تا جایی که امکان دارد اطمینان داشته باشید که آن ایمیل به دست مشترکانی می رسد که نسبت به دریافت آن علاقمند هستند.

علاوه بر این، باید تلاش کنید تا در هر یک از ایمیل های خود به وضوح منفعتی را به مخاطب خود ارائه کنید یا به اصطلاح «ارزش آفرین» باشید. به عنوان مثال، می توانید امکان ارسال سریع یا رایگان یا ارائه خدمات ویژه به همراه تخفیف را در ایمیل بازاریابی خود ذکر کنید.

همچنین می توانید نظرات مشتریان راضی، آمار، اطلاعات خاص، تقدیرنامه ها، تصاویر و آیتم هایی که ادعاهای شما درباره کیفیت خدمات تان را اثبات می کنند را در کمپین خود بگنجانید. هدف در اینجا این است که تا جایی که امکان دارد پشتوانه کسب و کار خود را محکم تر کرده و توجه مخاطبان هدف تان را به خود جلب کنید.

در نهایت باید برای قرار دادن فراخوان به عمل های دقیق و واضح در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود برنامه ریزی کنید. فرض نکنید که مخاطب شما خودش متوجه خواهد شد که باید چه کاری را انجام بدهد. عمل مورد نظر خود را به وضوح برای مخاطب مشخص کنید. به عنوان مثال می توانید بگویید «همین الآن تماس بگیرید تا یک ارزیابی رایگان برای شما انجام بدهیم!» یا «برای دریافت یک نمونه رایگان از محصول، این ایمیل را برای دوستان خود فوروارد کنید».

ایمیل مارکتینگ لزوماً نباید پیچیده و عجیب و غریب باشد. در واقع، به منظور از دست ندادن توجه مخاطب، باید اصل اختصار و ایجاز را رعایت کنید. هیچ وقت هدف اصلی خود را فراموش نکنید: «حفظ توجه مخاطب و در نهایت، تبدیل وی به یک مشتری بالفعل».

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *