۳ روش برای نوشتن فراخوان به عمل های متقاعدکننده برای ایمیل های فروش

۳ روش برای نوشتن فراخوان به عمل های متقاعدکننده برای ایمیل های فروش
  • 1396/11/3
  • مهدی پیوندی
  • 0

اگر کسی به ایمیل های فروش شما پاسخ ندهد، حتی بالاترین نرخ بازشدن هم نمی تواند فایده ای به حال تان داشته باشد.

 

عنوان ایمیل فروش یک نیمرخ کلی از شما و کسب و کارتان به دست مخاطب می دهد و البته باید به نحوی نوشته شده باشد که وی را نسبت به بازکردن ایمیل متقاعد کند. اما معمولاً عامل تعیین کننده در تصمیم گیری مخاطب برای فشردن دکمه پاسخ و پیگیری های بعدی، فراخوان به عمل (CTA) ایمیل شما است.

در بسیاری از موارد، فروشندگان روی اولی وسواس به خرج می دهند، اما از دومی غافل می شوند. در نتیجه، ایمیل های خود را با برخی جملات و عبارات تکراری و فراموش شدنی، مانند «منتظر پاسخ شما هستم» یا «لطفاً به من خبر بدهید» به پایان می برند.

اگر شما هم ایمیل های خود را با فراخوان به عمل هایی از این دست به پایان می رسانید باید بدانید که اختتامیه خوبی را انتخاب نکرده اید و تاثیر مطلوبی را در ذهن مخاطب از خود بر جای نخواهید گذاشت. علاوه بر این، مخاطب خود را برای برداشتن قدم های بعدی به درستی راهنمایی نمی کنید. به بیان دیگر، این مشتریان بالقوه هیچ انگیزه ای برای پاسخ دادن به ایمیل شما نخواهند داشت.

به منظور جلوگیری از گیج شدن، خسته شدن یا ایجاد حس بی علاقگی در مخاطبان خود، وقت بگذارید و به کمک نکاتی که در این مطلب آموزشی از سری مقالات آموزش فروش به آنها اشاره می کنیم فراخوان به عمل های مناسب و واضحی بنویسید که نظر آنها را به خود جلب کرده و به آنها انگیزه لازم برای پاسخ دادن به ایمیل های فروش شما را می دهند.

بدون فوت وقت، به سراغ سه روش برای نوشتن چنین فراخوان به عمل هایی می رویم:

 

  1. ارزش و منفعت ارائه کنید

اصلاً چه دلیلی دارد که یک مشتری بالقوه به ایمیل شما پاسخ بدهد؟ باید بدانید که دموی جالب محصول شما آنطور که فکر می کنید کارساز نیست. در واقع، بیشتر مردم هیچ علاقه ای به کسب اطلاع از تک تک ویژگی های محصولات یا مشاهده یک ویدیوی آموزشی در رابطه با آنها ندارند. اگر واقعاً به دنبال آن هستید که مشتری به ایمیل شما واکنشی نشان بدهد، باید به او اثبات کنید که در ازای وقتی که از وی می گیرید چیز ارزشمند و منافعی را به دست خواهد آورد.

به این فکر کنید که تماس با شما چگونه می تواند زندگی مشتریان تان را بهتر کند؟ آیا در بلندمدت در وقت یا هزینه های آنها صرفه جویی خواهد کرد؟ آیا می تواند یک مشکل خاص که مدت هاست گریبانگیر آنها شده را حل و فصل کند؟ آیا می تواند پرده از مشکلاتی بردارد که در آینده برای آنها هزینه ساز خواهد شد (مثلاً بی توجهی به امنیت)؟ اگر بتوانید منافع خاصی که محصول یا خدمات شما برای مخاطب در بردارد را برای وی آشکار کنید می توانید به او انگیزه بدهید تا دست به کار شود و جرقه آغاز رابطه را بزند.

 

  1. مختصر و مفید بنویسید

در ایمیل های فروش فقط چند ثانیه کافی است تا توجه و علاقه یک مشتری بالقوه را از دست بدهید.  این هم برای انتها و هم ابتدای ایمیل مصداق دارد.

فراخوان به عمل شما در ایمیل های فروش فقط یک درخواست ساده است. با توجه به این امر، دقیق، مختصر و مفید و بنویسید. به عنوان مثال، «چه موقع وقت دارید تا ۱۰ دقیقه درباره ایده هایی در رابطه با افزایش ترافیک وبسایت تان گفتگو کنیم؟»

در هر فراخوان به عمل به بیش از یک موضوع نپردازید. هیچ چیزی مانند چپاندن چندین درخواست در یک جمله نمی تواند خواننده را گیج و توجه وی را منحرف کند. علاوه بر این، لازم است که فراخوان به عمل های خود را به یک یا حداکثر دو جمله محدود کنید. هر گاه که با تردید مواجه شدید، این را به خاطر بیاورید که هر چه کوتاهتر، بهتر.

از شلوغ کردن انتهای ایمیل با لینک، PDF یا ویدیو خودداری کنید. این کار نه تنها باعث می شود که کل پیام شما به هم ریخته و نامنظم به نظر برسد، بلکه گیج کننده نیز هست. خواننده نمی داند که چطور باید این همه درخواست را اولویت بندی کند و احتمالاً همین گیجی و ابهام کافی است تا کلاً عطای ایمیل شما را به لقایش ببخشد.

 

  1. اطمینان پیدا کنید که درخواست تان غامض و دشوار نیست

یکی از دلایل ضرورت سادگی فراخوان به عمل این است که زیاده روی فقط مشتری را می پراند! مشتریان بالقوه شما هر هفته صدها و حتی شاید هزاران ایمیل دریافت می کنند. بیشتر آن پیام ها از آنها می خواهند که برای یک تماس تلفنی یا ملاقات وقت بگذارند، یک دمو را تماشا کنند و مواردی از این قبیل. بنابراین، اگر شما هم برای آنها ایمیلی ارسال کنید که وقت نامحدودی را از آنها می طلبد، به جای ارائه ارزش و سودآفرینی فقط باری که بر دوش آنهاست را سنگین تر می کنید.

به منظور جلوگیری از بروز چنین شرایطی، به درخواست های ساده بسنده کنید. مثلاً درخواست ۱۰ دقیقه وقت از مشتری بالقوه یک روش غیرتهاجمی برای تلاش در جهت تعامل با او است. مردم اگر اطمینان داشته باشند که لازم نیست که تا ابد پشت تلفن بمانند راحت تر «بله» خواهند گفت. چنانچه مشتری با این تماس ۱۰ دقیقه ای موافقت کرد، به او احترام بگذارید و با یاوه سرایی درباره تک تک ویژگی های محصول خود یک ساعت از وقت وی را نگیرید.

فراخوان به عمل شما راهی برای کمک به مشتریان بالقوه برای برداشتن قدم بعدی و همچنین اعتمادسازی است. در واقع، بهترین فروشندگان همیشه تلاش می کنند تا در ایمیل های خود نشان بدهند که چگونه می توانند به طرف مقابل کمک کنند. تلاش کنید تا فراخوان به عمل شما بازتابی از این تلاش باشد. در اینصورت است که میزان پاسخ و واکنشی که دریافت می کنید به نرخ بازشدن ایمیل های شما نزدیک و نزدیکتر خواهد شد.

 

به نظر شما فراخوان به عمل های تاثیرگذار چه ویژگی های دیگری دارند؟ لطفاً ایده های خود درباره بخش آموزش فروش را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *