جادوگر دنیای فانتزی(BAYONETTA)

  • 1389/1/17
  • ميثاق جراحي
  • 0

جادوگر دنیای فانتزی

((BAYONETTA))

دنیایی فانتزی به همراه هارمونی حرکات سریع و تند شاهکاری را خلق می کند که نمونه ی ان را فقط در بازی Bayonetta می توان یافت. این بازی ان چنان نظر منتقیدان را به خود جلب کرد که تمامی سایتها امتیازه 9 , 9.5 را به این شاهکار دادند و تنها دلیل این بود که تمام نیاز های یک بازی کن را برای انجام بازی براورده می کرد.

با اولین نگاه می توان فهمید که این بازی با سری بازی های Devil May Cry شباهتهای زیادی دارد و متولد هر دو اثر کسی نیست جز Hideki Kamiya کارگردان و طراح معروف بازی های رایانه ای.

داستان بازی در نگاه اول ساده نیست و داستان دو قبیله ی شیاطین و فرشتگان را روایت می کند که بر سر سنگ با ارزش و مقدسی به اسم Left eye با هم می جنگند و نقش شما در بازی کسی است که این گنجینه ی با ارزش را حمل می کند و همه برای بدست اوردن این سنگ مانع راه شما می شوند . شخصیت اصلی بازی جادوگری است که پس از 500 سال زنده شده و به دنبال گذشته و هویت خود است.

گرافیک بسیار زیبا و هنری است افکتهای تصویری خلاقانه است .شخصیت پردازی عالی است و با ظرافت بسیار دقیقی طراحی شدند .مراحل و دشمنان شما که شامل انواع فرشتگان می شوند دارای تنوع بسیار بالایی هستند و هر کدام قابلیت و نیروی خاص خود را دارند.مکانها شامل کلیسا ها و مکانهای باستانی و تاریخی می شوند که در شهر کوچک و کم جمعیت Vigrid ساخته شدند و از همه مهمتر نباید اتوبانها و خیابانها را فراموش کرد که جزو مراحل خاص وبسیار هیجان انگیز بازی محسوب می شوند.

مبارزات بخش اصلی بازی را تشکیل می دهند و سبک جدیدی را وارد عرصه بازی ها کردند .انقدر حرکات متنوع دارید که شاید بسیاری از انها را در طی بازی نبینید و اگر برای بار دوم بازی را بازی کنید متوجه ان می شوید . اسلحه گرم در این بازی تعریف دیگری را دارد و شما به وسیله ی 4 نوع سلاح مختلف مجهز شده اید.

وجود شمشیر و سلاح های سردی که مشابه ان را در بسیاری از بازی های دیگر دیده ایم نیز کمک زیادی به مبارزات در بازی می کنند و برای انها نیز دستورات و حرکات مختلف تعریف شده.شما می توانید تکنیکها و حرکات جدید را خریداری کنید و خودتان را بوسیله ی ابزار و الات جادویی  برای نبرد اماده کنید. ساختن معجون ها و ترکیبات شیمیایی نیز برای پر کردن سلا متی و قدرت های دیگر مفید و قابل قبول هستند.

تاکید سازنده بیشتر روی کارها یی بود که انسانهای عادی از انجام انها ناتوان هستند و شخصیت را طوری طراحی کرده که نشان دهد قدرتمند ترین در طول بازی است . تبدیل شدن شخصیت اصلی به گربه وحشی /خفاش و همچنین پرنده بیان گر این امر است.شما می توانید برای مدتی اندک پرواز کنید /بسیار سریع از جایی به جای دیگر بپرید و مسافتها را سریع طی کنید.

صدا گذاری در بازی توسط  هنرمندان موسیقی  (( هیروشی یاماگوچی (Hiroshi Yamaguchi) و ماسامی اوئدا (Masami Ueda) آهنگساز بازی هایی مانند Resident Evil 1,2,3 و Devil MayCry)) ساخته شده و در هر مرحله و هر قسمت از بازی یک موسیقی متن انتخاب شده بگونه ای که یک اهنگ 2 بار شنیده نمی شود.

شخصیتهای کمکی دیگری نیز در بازی وجود دارند  که جزو هیچ یک از دو گروه فرشتگان و شیاطین نیستند. بارزترین انها پسر جوان و زیرکی به اسم Luka است که گمان می کند پدرش توسط Bayonetta کشته شده به همین دلیل مدام او را تعقیب می کند و دختر کوچکی که به عنوان کلید تمام جوابهای Bayonetta  بر سر راه او قرار می گیرد .

این بازی با داشتن تمامی استانداردها و همچنین میان پرده های زیاد و پر زد و خورد یک اکشن بسیار عالی را در دنیای کنسول ها دوباره زنده کرد و با کنار هم گذاشتن تضاد ها یک دنیای فانتزی را خلق کرد که در ان هیچ عیبی دیده نمی شود .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *