محافظت از تب ها در فایرفاکس

  • 1389/9/27
  • علیرضا
  • 0

گاهی اوقات هنگامی که در اینترنت مشغول گشت و گذار هستیم ، ناگهان باید کامپیوتر را ترک کرده و به انجام کار دیگری بپردازیم .

اگر کاری که قصد انجامش را دارید در فاصله ای نزدیک به کامپیوترتان باشد ، نیازی نیست مرورگر خود را ببندید و میتوانید در حین انجام کارتان مرورگر را هم باز بگذارید .

اما بعضی مواقع باید برای انجام کار مورد نظرتان به جای دیگری مثل بیرون از منزل بروید . شاید باز هم دوست نداشته باشید که مرورگر خود را ببندید . از طرفی اگر مرورگر خود را نبندید ممکن است که یکی از اعضای خانواده ( مثل بچه ها ) که زیاد از کار با کامپیوتر سر در نمی آورند ، شروع به دستکاری قسمت های مختلف کرده و هر چیزی را که میبینند ، کلیک کنند و آن موقع است که سازمان کاری شما به هم خواهد ریخت . اگر دکمه Close مربوط به یکی از تب ها را نیز بزنند ، دیگر بدتر هم خواهد شد .

راه حل چیست ؟

راه حلی که ما سراغ داریم ، اینست که از افزونه Tab Mix Plus در مرورگر فایرفاکس استفاده کنید .

افزونه مذکور به شما این امکان را میدهد که تغییراتی مطابق میل خود در کار با تب های مرورگر بدهید . یکی از این تغییرات و تنظیمات که مورد نظر ما نیز هست ، توسط این افزونه قابل اجرا شدن است .

قبل از اینکه بحث را ادامه بدهیم ، ابتدا افزونه مورد نظر را از اینجا نصب کنید .

پس از نصب افزونه بایستی مرورگر را خود را ریست کنید تا تنظیمات و تغییرات مورد نظر اعمال شده و افزونه قابل استفاده شود .

این افزونه دو گزینه مورد نظر ما را به منوی راست کلیک هر تب در فایرفاکس اضافه میکند .

این گزینه ها عبارتنداز :

1- Protect Tab

2- Lock Tab

Protect Tab : این گزینه به منظور محافظت از تب ها ایجاد شده است . یعنی اگر شما روی یکی از تب ها راست کلیک کرده و این گزینه را انتخاب کنید ، دکمه Close از تب مربوط حذف خواهد شد و امکان بستن آن وجود نخواهد داشت . اما امکان تغییر آدرس آن تب وجود دارد .

به عنوان مثال ، شما در سایت شرکت مایکروسافت مشغول گشت زدن هستید . با استفاده از گزینه Protect Tab ، تب فعلی را محافظت میکند و به کار دیگری میپردازید . اگر فرد دیگر قصد بستن این تب را داشته باشد ، موفق نخواهد شد ولی میتواند در همین تب به آدرس دیگری برود . مثلا سایت گوگل .

Lock Tab : این گزینه تب مورد نظر شما را قفل نموده و اجازه بستن و تغییر آدرس و هر نوع عملیات دیگری را نمیدهد . اگر دوست دارید این گزینه را امتحان کنید به مثل زیر توجه کنید :

1- ابتدا به وبسایت شرکت مایکروسافت بروید .

2- روی این تب راست کلیک کرده و گزینه Lock Tab را کلیک کنید .

3- پس از آن در قسمت آدرس بار ، آدرس وبسایت گوگل را تایپ کرده و کلید اینتر را بفشارید .

مشاهده خواهید کرد که هیچ تغییری در این تب به وجود نمی آید و آدرس وارد شده ( که در مثال ما وبسایت گوگل بود ) نیز در یک تب جدید باز خواهد شد .

بنابراین با استفاده از افزونه Tab Mix Plus شما میتوانید از بروز تغییرات ناخواسته در تب ها هنگام کار کردن با مرورگر فایرفاکس جلوگیری کنید .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *