گوگل کروم ، فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، کدام یک؟

  • ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
  • احسان
  • 138

بحث های داغی که در این چند روزه مطرح است انتشار نسخه های جدید فایرفاکس و این که کدام مرورگر بهتر است ، مطرح است. پس از انتشار خبر نسخه های جدید فایرفاکس ۴ بتا ، بسیاری از کاربران ایرانی ، مرورگر گوگل کروم و عده ای دیگر مرورگر فایرفاکس و عده دیگری اینترنت اکسپلورر را بهترین مرورگر می دانند. می خواهیم ببینیم محبوبیت مرورگر گوگل کروم ، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر در دنیا چه قدر است.

گوگل کروم: مرورگر جالب و دوست داشتنی با افزونه های زیاد! سریع ولی آسان ! با موتور ترجمه HTML5 ! همه این دلایل برای محبوب بودن یک مرورگر کافیست. ولی محبوبیت آن چه قدر است؟ به نظر می رسد این مرورگر حتی در کشور های تحریم شده گوگل مثل ایران نیز نفوذ کرده و کار و کاسبی فایرفاکس را کساد کرده است!!! سریع بودن آن مرا یاد جتی می اندازد که یک غول گوگلی را حمل می کند و محبوبیت گوگل را بر سر مردم می ریزد!!

فایرفاکس : باهوش ترین ولی تنبل ترین مرورگر دنیا! موزیلا هنوز حال و حوصله عرضه نسخه جدید کامل فایرفاکس را ندارد و هنوز امروز و فردا می کند. گاهی برای رضایت کاربران جای دکمه ها را عوض می کند و به اسم تقویت موتور جاوا اسکریپت نسخه آزمایشی جدید را منتشر می کند. موزیلا بعد از انتشار ۸ نسخه از فایرفاکس ۴ بتا هنوز نتوانسته محبوبیت کافی را برای عرضه نسخه کامل به دست بیاورد. آن چه در Firefox Input رویت می شود ۲ برابر بودن رای منفی فایرفاکس نسبت به رای های مثبت کاربران است!!! حتی من را که سرسخت طرفدار فایرفاکس بودم را به طرف گوگل کروم کشانده! ولی … کمتر شدن طرفداران فایرفاکس در جشن تولد امسال فایرفاکس نشان دهنده کیفیت بد فایرفاکس در چند نسخه اخیر را نشان می دهد. گوگل کروم از قابلیت Recent Tabs در صفحه اول استفاده می کند ولی فایرفاکس هنوز نتوانسته این قابلیت پرکاربرد را جای دهد.

اینترنت اکسپلورر : بی اهمیت ترین ، بی امنیت ترین ، پر باگ ترین ، پر حجم ترین ، پر آیتم ترین ، پر … ترین و و و و و ….! در همه ایبوک ها و همه مقالات ابتدایی و پیشرفته کامپیوتر پیشنهاد می شود اینترنت اکسپلورر را از کامپیوتر خود حذف کنند و مرورگری غیر از آن ها نصب کنند! خودم به شخصه از این مرورگر متنفرم. به همین دلیل زیاد درباره آن توضیح نمی دهم. به چند دلیل از این مرورگر محبوبیت زیادی ندارد : در سایت های تبلیغاتی از تولبار مخصوص به خود استفاده می کنند. این تولبار ها به راحتی بر روی اینترنت اکسپلورر نصب می شوند و حتی ممکن است باعث هک شدن هم بشوند! هم چنین برنامه های وابسته به اینترنت مثل دانلود منیجر منوی های مزاحمی به راست کلیک این مرورگر اضافه می شوند. هم چنین طبق چیزی که من تجربه کردم Default کردن این مرورگر به برنامه IDM آسیب می زند و باعث غیر فعال شدن این برنامه در دیگر مرورگرها می شود!

حاشیه! : safari و دیگران در حاشیه هستند. بهتر درباره آن ها توضیحی ندهیم!

انتخاب با شماست : باز هم انتخاب با شماست. خودتان می توانید مشخص کنید کدام مرورگر بهتر است و همان را نصب کنید. در این مقاله صرفا معایب و مزایا و طرفداران این سه مرورگر را سنجیدیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 138 دیدگاه
    1. اگه دوست دارید که امنیت اطلاعات شما به خطر نیفته به هیچ عنوان سراغ گوگل کروم نرید.

      گوگل کروم علاوه بر مرورگر بودن به عنوان یک تروجان پیشرفته عمل میکند.

      من از طرفدارای پر و پا قرص گوگل کروم بودم و تقریبا یه سال از این مرورگر استفاده میکردم.

    2. امنیت تو اینترنت؟؟!!!مگه داریم ؟ مگه میشه؟
      تو مقایسه ها ی مرورگرها و کلا ابزار اینترنتی حرف زدن درین مورد به نظرم مسخرست

  1. برای وبگردی، کروم بهتر از فایرفاکسه ولی برای طراحی وب فایرفاکس و افزونه هاش کولاک کردن. مثلاً من مشابه افزونه web developer فایرفاکس رو هنوز توی افزونه های کروم ندیدم. در کل همونطور که اشاره کردید سرعت کروم یه چیز دیگه ست 🙂

    1. همین افزونه برای کروم هم هست، همون امکانات هم داره تا اونجا که من میدونم

  2. سلام .
    احسان جون عالی بود .
    خلاصه ولی پرمحتوا . خیلی راحت همه چیز رو گفتی .
    من به ترتیب از اینا استفاده میکنم : کروم ، اپرا ، فایرفاکس .
    اینترنت اکسپلورر هم همیشه بیکار نشسته ، الا اینکه از همین سایت های درب و داغون وطنی که فقط با اینترنت اکسپلورر کار میکنن ازش استفاده کنم که امیدوارم همچین سایت هایی به زباله دان تاریخ دیجیتال بپیوندن .

    موفق باشی ………….

  3. سلام بهتر بود عنوان صحبت تون رو میذاشتین کروم یا فارفاکس.
    اگه قرار نیست راجع به چیزی صحبت کنید بهتر اسمش رو هم نیارید.
    خوش باشین.

  4. واقعا متوجه نشدم که چطور خودتون رو قانع کردید که اپرا رو با safari و بقیه مقایسیه کنید و بگید تو حاشیه هستند
    لطفا بیشتر تحقیق کنید تا به این اشتباهات نرسید!

    1. یعنی شما می فرمایید بنده ابله می باشم؟ شما به عنوان مقاله توجه نکردید ما دارم گوگل کروم ، اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس را با هم مقایسه می کنیم.

    2. من جسارت نکردم اگه بدونم کسی ابلهه بهش میگم تعارف هم ندارن !
      اگه شما منظورتون فقط این سه تا بوده مفهوم این جمله چیه؟!
      “حاشیه! : safari و دیگران در حاشیه هستند. بهتر درباره آن ها توضیحی ندهیم!”

  5. سلام
    اقای که این مطالب مزخرف را نوشته ای اصلا جنابعالی اماتور تشریف داری چرا راجب اپرا ونسخه ۱۱ ان چیزی ننوشتی اپرا نسخه ۱۱ اش کولاک کرده است اقای محترم جنابعلی طرفدار کروم هستی یا خودت را گیر اوردی یا دیگران را مسخره کرد کروم که جناب عالی تعریف می گنی چند وقت پیش اسیب پذیر ترین محصول ۲۰۱۰ را به خود اختصاص داده است با ۷۲ حفره امنیتی وکمترین ضعف امنیتی را اپرا داشته با ۶ حفره امنیتی
    کروم مروگر خوبی نیست جدیدا اسنادی شرکت مهندسی شبکه گستر در این گزارش سالیانه که توسط موسسه بیت‌ناین (Bit9)منتشر شده است بیشترین آسیب پذیری را کروم بخود اخنصاص داده است در باز کردن سایت یاهو مشکل دارد کرش می کند امنیتی مرورگر روباز است ۷۶ آسیب پذیری گزارش شده است
    فرمائید اینم از مرورگر محبوبتون!
    مرورگر کروم در صدر جدول «آسیب‌پذیرترین نرم‌افزارها» قرار گرفت! + جدول کامل
    http://farnet.ir/?p=6185
    در بین مرورگرها Opera کمترین آسیب پذیری امنیتی رو داشته.
    مرورگر کروم در صدر جدول «آسیب‌پذیرترین نرم‌افزارها» قرار گرفت! + جدول کامل
    گزارش فارنت بر اساس آخرین آمار منتشر شده در خصوص آسیب‌پذیری نرم‌افزارهای مختلف از لحاظ امنیتی مرورگر کروم شرکت گوگل در صدر نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر قرار گرفته است.

    بر اساس این آمار که در مدت زمان ۱۰ ماه گذشته جمع‌آوری شده است از تعداد حفره های امنیتی کشف و ترمیم شده در انواع نرم افزارهای کاربردی رایج در جهان، مرورگر Google Chrome با ۷۶ حفره امنیتی گزارش شده در صدر جدول “آسیب پذیرترین نرم افزارها” قرار گرفته است.
    به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر در این گزارش سالیانه که توسط موسسه بیت‌ناین (Bit9) گردآوری شده پس از مرورگر کروم گوگل، مرورگر Apple Safari با ۶۰ حفره امنیتی در جایگاه دوم است و وفایرفوکس با ۵۲ آسیب پذیری در جایگاه پنجم است جالب‌تر این است که از محصولات بی‌شمار مایکروسافت، تنها نرم‌افزار Office با ۵۷ حفره در مقام سوم و مرورگر IE با ۳۲ حفره امنیتی در مقام هشتم ا
    خیلی جالبه
    با اینکه خودم از اپرا استفاده می کنم ولی اینجوری دیگه فکر نمیکردم!
    باز بگین کروم امنیت داره
    البته قابل توجه دوستان
    اپرا مشترکاً با quick time دوازدهم شد با ۶ حفره !
    بازم دم اپرا گرم

    1. سلام
      نظرت رو تایید دادم اما با حرف ها و سخنان اولت موافق نبودم اما چون دیدم بقیه نظرت مفیده تایید دادم و ای کاش حرفهای اولیت رو با عصبانیت نمینوشتی!
      همه مرورگرها خوبن ولی بعضیاشون یه مزایا و معیبی دارند که بسته به نوع کاربرشون داره و من نمیتونم بگم این بده و این خوبه
      اما خود بنده چون مشغله وب زیادی دارم و سرم خیلی شلوغه همیشه از کروم استفاده میکنم چون سبک بودن مرورگر و سرعت کار برام مهمه
      اما از فایرفاکس هم در مواقع اضطراری استفاده میکنم
      مرسی و موفق و پیزور باشی… .

    2. سلام
      ITTeach
      در جواب شما بگویم شما حرفه ای نیستید اصلا با اپرا کار نکردید وگنه می فهمید اپرا چه لذتی دارد کروم وفایروفکس کرش می کنند اپرا هر سایتی را راحت وانعطاف پذیر باز می کند نه هنگ می کند سریع وروان عالی است ویت گیتس هایی دارد جنابعالی ازش بی خبری حرفه ای نیستی
      اپرا در نسخه جدید به شدت دنبال سبک تر کردن مرورگرش بوده و جالبه که حجمش رو نزدیک به ۴ مگابایت پایین آورده. یجورایی هم به کروم داره طعنه میزنه که حجمش یدفه رفته ۲۳ مگابایت! اوج تغییرات این نسخه هم ایجاد قابلیت نصب افزونه است که اپرا رو مثل فایرفاکس و کروم وارد دنیای افزونه ها کرد. این قابلیت، قدرت اپرا رو در جنگ مرورگرها بسیار بالا میبره.اپرا بهترین مرورگر دنیا است البته بعضی ها فکر میکنند بنده این را میگویم بخاطر اینه که از این مرورگر سود مالی میبرم ! بنده برای بعضی از کارها هم از اینترنت اکسپلوره و فایرفاکس استفاده میکنم . اما همانطور که یکی از دوستان گفته اپرا فقط جنبه حرفه ای داره و آدمهائی کهمثل شما وب گردی میکنند نمیتوانند اپرا را بشناسند

    3. کاملا با آقا مجید موافقم دوستان اگه یک بار اپرا رو امتحان کنن مخصوصا نسخه ۱۱ که افزونه هم داره دیگه طرف هیچ مرورگری نمیرن.

    4. قربونت برم من ادعای حرفه‌ای بودنم نشد ما آخر در پیتیم؟ دمت جیز
      من یکی با کروم خیلی حال میکنم
      موفق و پیروز باشی

    5. راستش منم اول که مطلب رو خوندم متوجه دید شخصی و غیر تخصصی نویسنده شدم ، آقا مجید اطلاعات روز رو دادن ، راستش منم نزدیک یک ساله فقط از کروم استفاده میکنم بخاطره روونیش ولی مشکلاتیم باش داشتم که زیاد اذیت کننده نبود ، ولی کروم دیگه شورش رو در آورده با نسخه های هفتگی که میده و هرکدوم چهار تا مشکل ویرایش قبل رو درست میکنه هشت تا بهش اضافه میشه ,
      در کل منم تصمیم گرفتم سوئیچ کنم روی اپرا ۱۱ چون به نظرم خیلی حرفه ای تر از کروم روش کار شده و تولید کنندش متخصص همین بخشه نه همه کاره هیچ کاره 😉

    6. خوفه خوفه. برو ادبیاتت را تقویت کن تا سر کنکور رتبه بد نگیری. حرفهای را که زدی ندیده و نشنیده گرفتم بار دیگه این زرت و پرت ها بگی جوابت را دارم.

    7. اول حرفه ای رو معنی کن که از چه نظری داری میگی حرفه ای ؟
      استاندار نشون دادن وب خیلی مهمه که یک نفر یک سایت طراحی میکنه ۱۰۰ تا فایل استایل با جاوا نذاره کنار سایتش که چی تو این و اون مرورگر درست نشون بده یا اینکه این قسمت رو چون فلان مرورگر ساپورت نمیکنه باید لقمه رو دور سرش بپیچونه ….
      اگر یک مقدار تو طراحی وب سر رشته داشتی این حرف رو نمی زدی چون رتبه خوبی اپرا برای طراحا نداره بیشتر کاربران عادی نت هستند که به خاطر طراحی خوب و امکانات جالب هست که میرن طرفش .
      ولی از نظر امنیت یا نسخه های پشت سر هم دلیل نمیشه که مرورگر رو استفاده نکنن ویندوز هم بیشترین آپدیت امنیتی داشته حالا دلیل میشه کسی استفاده نکنه ؟
      بعد این حرف شما زمانی درست بود که کروم مثل اکسپلورر آپدیت براش نمیداد .

    1. سلام اقا جان این چه چیزی هست گه میگید اصلا هم اینگونه نیست فقط فایرفاکس با همه مرور گر ها هم کار کردم

  6. کروم که خوب معلوم هست بهترین مرورگر هست از هر نظری که فکرش رو بکنید
    سافاری با اپرا هر دو بعد کروم خوبن بعد این دوتا فایرفاکس ( البته اگه این نسخه ۴ استیبلش بیاد جاش بهتر میشه ) , یک چیزی هست فایر فاکس از نظر نمایش صحیح وب با استاندار های وب بهتر از اپرا هست ولی چه میشه کرد که سرعت رندر کردن صفحاتش از اپرا پایین تر هست .

    کروم از نظر این که برای طراح های وب چقدر استفاده داره به نظر من بهترین هست, بدون هیچ افزونه ای امکاناتی به کاربر میده که جای چنتا سایت و افزونه رو میگیره, البته اگه معرفی نکنم بهتر هست چون اون موقع به راحتی میشه باهاش هر سایتی که مد نظر هست رو قالبش رو دزدید, مثلا بستن نمایش فایل استایل و یا جاوا با این افزونه کروم هیچ فایده ای نداره ولی خوب نباید به بدیش نگاه کرد چون فایدش برای یک طراح خیلی بیشتر هست

    در کل اگر به مرورگر دیگه ای معتاد نشدید بهتون پیشنهاد می کنم با کروم کار کنید اون وقت سراغ هیچ مرورگری نمیرید .

  7. سلام احسان جان
    ممنون از مطلبت. بهرته یه نقدی به مطلبت بکنم. اول اینکه همونطور که دوستمون حسام جان گفت، اگر نمی‏خواین درباره چیزی بنویسید، بهتره اون رو توی عنوان نیارید. در ضمن باید بگم همونطور که از ادبیات مطلب مشخصه، این مطلب کاملا به نفع گوگل کروم نوشته شده و بقیه رو نسبت به اون معرفی کردید (که اکثرا هم ایراد گرفتید). همچنین درسته که Internet Explorer مرورگر خیلی مناسبی نیست؛ ولی این دلیل نمیشه که شما اون رو با توجه به عقیده خودتون که گفتید – ازش متنفرید -، کاملا زیر سوال ببرید.
    کلی میگم، بهتره قبلا از نوشتن یک مطلب، کمی بیشتر به نکات این شکلی دقت کنین.

    موفق باشی

    1. جدا؟ به نظر من مطلب به هر سویی هست. من هم نظر شخصی خودم را گفتم به عنوان ۳ سال کارکرده با اینترنت وب و php. ولی با حرفتون هم موافقم. چون حرف حساب جواب نداره

  8. مرورگر اول من هم کروم هست و واقعا سرعتش(هم بالا اومدن مرورگر و هم سرعت لود صفحاتش) بی نظیره و صفحات وب رو بی رحمانه باز میکنه و از این نظر واقعا آدم رو عاشق خودش میکنه. ولی واقعا اشکالاتی ابتدایی و عجیب و غریب داره که باعث میشه آدم بعضی موقع ها به سمت فایرفاکس هم بره. مثلا RSS سایت ها رو یا باز نمیکنه یا خوب باز نمیکنه. یا از ایمیل یاهو که Sign Out رو میزنی یدفه شروع میکنه به دانلود یه فایل! یا بسیاری از سایت های مشهور مثل یاهو رو نمیتونه باز کنه و فقط یه سری کد های برنامه نویسی رو نشون میده! انصافا باید اعتراف کرد که فایرفاکس از لحاظ استاندارد بودن و درست نشون دادن صفحات وب حرف اول رو میزنه و کوچکترین مشکلی هم با سایت ها و وبلاگ های ایرانی هم نداره. امیدوارم کروم هم بتونه از لحاظ استاندارد بودن خودش رو به فایرفاکس برسونه. در این صورت کروم به مرورگر فوق العاده ای تبدیل خواهد شد. من با اینکه کروم مروگر اولم هست ولی به خاطر همین مشکلات عجیب و غریب هیچ وقت کروم رو به عنوان مرورگر پیش فرض ویندوزم قرار نمیدم و فایرفاکس رو قرار دادم فعلا. مشکل دیگه کروم(به نظر من) استفاده از قسمت پروکسی اینترنت اکسپلورر هست که واقعا من رو آزار میده! و گوگل هنوز یه قسمت پروکسی مخصوص خود کروم مثل فایرفاکس و اپرا براش درست نکرده.
    این چند مشکل به نظر من مهمترین مشکلات کروم هستند وگرنه من مشکل دیگه ای در کروم ندیدم. همیه اینها مشکلاتی هست که کروم میتونه براحتی حلشون کنه ولی فکر کنم یا اهمیت نمیده یا تو اولویت سازندگانش نیست!
    در مورد اپرا هم اگه بخوایم صحبت کنیم، به نظر من اپرا اصلا برای ایرانی ها و به قول معروف فارسی زبانان و نشان دادن صفحات وب فارسی ساخته نشده. اولا که فونت فارسی رو خوب نشون نمیده. دوما در بسیاری از وب سایت های فارسی جملات رو بهم چسبیده یا از هم جدا نشون میده مثل وورد پرس. بعضی مواقع هم عکس ها رو وسط نوشته ها نشون میده. من میگم وقتی خود سازندگان اپرا به کاربران فارسی اهمیت نمیدن ما برای چی بریم ازش استفاده کنیم؟ کروم با اینکه به دستور دولت آمریکا به روی ایرانیان داخل کشور بسته شده ولی شرکت گول با اضافه کردن نسخه فارسی به زبان های کروم نشون داد که به فارسی زبانان اهمیت میده و از این اقدام دولت آمریکا ناراضی است. در ضمن اون هایی که مدعی سرعت بالای اپرا هستند هم بدونند که در تست های جدید از فایرفاکس ۴.۰ آزمایشی هم خیلی عقب افتاد، حالا از کروم که بماند! (من لینکش رو در سافت گذر دیدم همین چند روز پیش)

    1. خطاب به تمام کاربران مرورگرها اوپرا به همه مرورگرها رجحان و برتری داره چرا چون که اولا دیواره امنیتی داره و دوما ادنلود منیجر مراه خودش رو داره که مخصوص خود اوپرا هستش و با خودش هم نصب میشه در حالی که اون یکی مرورگرها این دو ویژکی رو باهم ندارن. دانلود منیجر فایرفاکس بعضی وقتا کامل دانلود نمی کنه. وای که چقدر عاشق اوپرا هستم!!!!!!!!!اپرا در نسخه جدید به شدت دنبال سبک تر کردن مرورگرش بوده و جالبه که حجمش رو نزدیک به ۴ مگابایت پایین آورده. یجورایی هم به کروم داره طعنه میزنه که حجمش یدفه رفته ۲۳ مگابایت! اوج تغییرات این نسخه هم ایجاد قابلیت نصب افزونه است که اپرا رو مثل فایرفاکس و کروم وارد دنیای افزونه ها کرد. این قابلیت، قدرت اپرا رو در جنگ مرورگرها بسیار بالا میبره.اپرا بهترین مرورگر دنیا است البته بعضی ها فکر میکنند بنده این را میگویم بخاطر اینه که از این مرورگر سود مالی میبرم ! بنده برای بعضی از کارها هم از اینترنت اکسپلوره و فایرفاکس استفاده میکنم . اما همانطور که یکی از دوستان گفته اپرا فقط جنبه حرفه ای داره و آدمهائی که بصورت آماتور و معمولی وب گردی میکنند نمیتوانند اپرا را بشناسند و باهاش کار کنند . مثل این دوست عزیز اقا سعید بدون دلیل می گوید اپرا بدرد نمی خوردمشکل دارد درصورتی که این دوستان حرفهای نیستند

    2. گرامی من کی گفتم اپرا بدرد نمیخوره؟ من میگم اپرا برای فارسی زبانان ساخته نشده. دلایلش رو هم گفتم. هر هم که نیم ساعت با اپرا کار کرده باشه این مشکلات رو تایید میکنه. وگرنه من نگفتم مرورگر بدی برای خارجی هاست. شما اگه در روز حتی یک سایت فارسی زبان رو نبینی اپرا مرورگر خوبیه برات، و الا در صفحات فارسی همون مشکلاتی رو داره که گفتم. اینم بدون من بعد از اینترنت اکسپلورر اولین مرورگری که شناختم و عاشقش شدم اپرا بود و حدود ۲ سال باهاش کار میکردم و واقعا دوستش داشتم ولی از ورژن ۱۰ کلا با فونت و سایت های فارسی مشکل پیدا کرد و واقعا رو اعصاب میرفت. بعد از اون حدود ۱ سال با فایرفاکس کار کردم و الان تقریبا ۸ ماه است که از کروم استفاده میکنم. نکته آخر اینکه آدم هر چقدر هم حرفه ای باشه ولی وقتی با مرورگری کار کنه که حتی با فونت و زبان کاربر مشکل داره دیگه به مراحل بعدی(امکانات مرورگر) نمیرسه که بخواد حرف از حرفه ای یا آماتور بودن بزنه!

    3. آقا سعید توی نسخه های اولیه ۱۰ با صفحات فارسی مشکل داشت ولی بعد رفع شد. من روزانه سایتهای فارسی زیادی( از جمله همین سایت) رو میبینم ولی ابدا مشکلی باهاش ندارم

  9. با نظرت کاملن موافقم
    کروم ادم رو مجذوب خودش میکنه
    در کل گوگل و محصولاتش معرکن
    اون کسی هم که از باز کردن صفحه یاهو میناله از اینترنت چیزی نمیدونه
    با غولی مثل گوگل دیگه کی میره سمت یاهو؟!!!

    1. بابا حرفه ای بابا مدیر ماکروسافت. بروم ببینیم . آخه تو که ب را از خ تشخیص نمی دی داری میگی ۱۱ سال سن.ظاهر بین. پرفوسور بی فکری. برو

    2. این که چیزی نیست! منم ۱۲ سالمه!
      سوم راهنمایی ام…. ولی دلیل نمی شه که IE رو از Firefox تفکیک کنیم. من خودم طراح سایتم و به هیچ وجه به IE اهمیت نمی دم. سایتم رو هم دارم برای IE مسدود می کنم.
      برای ممنوع کردن ورود با IE به سایتتون، به anti-ie.dataunit.co.cc مراجعه کنید.

  10. سلام
    منم همین رو می گم کروم جز سرعت چیزی ندارد کلی حفره امنیتی واسیب پذیر است کرش هم می کند توی باز کردن یاهو مشکل دارد فایرفوکس واپرا امکانات بهتری دارند اپرا برای حرفه ایسات انهایی که حرفه ای توی اینترنت هستند از اپرا استفاده می کنند انهایی که آماتور تشریف دارند از کروم واینترنت اکسپلورر استفاده می کنند ان دوتسی که گفته اپرا با فارسی مشکل داره وعکس ها را خوب نشان نمیده به اسم سعید بگویم شما اماتورید اپرا برای کاربران حرفه ای است برنامه نویس وبلاگ نویس هستند شما تخصصی ندارید اگه داشتید راجب مرورگر اپرا ۱۱ چنین حرفی نمی زدید تا حالا کار نکردید یا سرسری ازش گذشتید

    1. بابا هکر ، بابا نابغه برنامه نویسی ، بابا برنامه نویس ارشد شرکت های گردن کلفت دنیا .
      خوب شد شما این همه اشکال از کروم گرفتی . جملاتت واقعا جالبه :
      کروم برای آماتورها ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
      در اینکه اپرا مرورگر خوبیه شکی نیست ولی نه اینکه بگیم اپرا واسه حرفه ای ها هست و کروم برای آماتورها ؟؟؟!!! حالا نمیدونم شما چطوری این حکم رو صادر کردی ؟؟؟
      اگه کروم پر از اشکال و باگ امنیتی هست ( البته نه به اون زیادی که شما داری گندش میکنی ) ، پس چرا سال قبل نیومدی و نگفتی که فایرفاکس بد و اشکال امنیتی داره و از اینجور حرفا ؟؟؟ اونم فایرفاکسی که الان ۷ ساله که بوجود اومده ، در مقابل کرومی که ۳ سال هم نیست بوجود اومده ؟؟؟
      البته این استدلال شما هم خیلی جالب بود :
      ” اپرا برای کاربران حرفه ای است برنامه نویس وبلاگ نویس هستند ” . کجای دنیا یه نفر که وبلاگ نویس هست رو حرفه ای خطاب میکنن . اومدیم یه نفر وبلاگ عاشقونه داشت ، حرفه ایه ؟؟؟
      یا مثلا یه نفر برنامه نویس بود و یه سری برنامه پر از اشکال و بی مصرف مینوشت ، اونم حرفه ایه ؟؟؟ حالا این برنامه نویس رو میشه یه خورده حرفه ای حساب کرد ( چون که با زیر و بم سیستم عامل و اساس کار برنامه ها آشنایی داره ، حالا در هر حد و اندازه ای ) ولی این وبلاگ نویس واقعا جالبه ؟
      در ضمن باید بگم که درست نیست یه نفر ( آقا سعید ) رو آماتور خطاب کنید . شاید ایشون این مشکل رو دیده باشن و دارن میگن .
      یه بزرگی میگه : ” درخت هرچه پربارتر ، افتاده تر ” . به این جمله خوب فکر کن .

      موفق باشی ………..

    2. سلام
      اقای علی رضا زارع اپرا از کروم خیلی بهتره هم سبکه وهم سریع تازه توی نسخه ۱۱ با فونت های فارسی اصلا مشکل نداره بنده باسند دارم باهات صحبت می کنم برو به ایت سایت
      http://farnet.ir/?p=6185
      بعد رجز بخوان کروم در صدر اسیب پذیر ترین مرورگر دنیاست

    3. بابا کشتی ما رو ، تو اصلا رئیس شرکت اپرا . اینقدر به خودت فشار نیار . نه از اپرا به تو چیزی میرسه و نه از گوگل به من . حالا تو از فردا یه بلندگو بگیر دستت و تو اینترنت جار بزن و بگو اپرا بهتره .
      راستی در مورد لینکی که دادی ، من کی گفتی شما داری دروغ میگی ؟؟؟ خودم اینو قبلا خونده بودم و میدونستم که امسال کروم پر اشکال ترین برنامه بوده . من به تو گفتم که چرا سال قبل ( یعنی ۲۰۰۹ ) نیومدی و بگی که فایرفاکس اینطوری و اونطوریه ؟؟؟ چون سال ۲۰۰۹ فایرفاکس پر اشکال ترین بوده .
      اول کامنت منو درست بخون و بعد بیا با عصبانیت نظر بده .

      موفق باشی ………..

    4. با علیرضا زارع موافقم. من ۳ سال تجربه ویژوال بیسیک و سر و کله زدن با GUI برنامه را دارم.

  11. آقا احسان یه نظرسنجی راه بنداز قال قضیه رو بکن.
    فکر کنم قضیه مرورگر مثل خریدن کفش و لباس سلیقه ایه 🙂

  12. salam.

    ۱- lotfan hargoone naghdi darin elmi va bedoone gharaz anjam bedin , darzemn az ebraz nazare shakhsi khod dari konid chon binandeganetoon ro kam mikone,
    masalan dar mored firefox, explorer , google chrome shoma harjooor doost dashtin ghezavat kardi va chiz hai ro goftin ke khodetoon mikhastin shenide beshe, omid varam narahat nashin agar begam zaheran oonghadr ha ha etelaat nadrin ke naghd konin masalan internet explorer (gamanam 6-7 sale azash estefade nakardam ) ba tamame badi hash hanooz amniati bala tar az chrom va firefox dare , doroste khodam ham tajob kardam ino ro tooye ZNET mitoonid baresi konid, baraye payda kardane passwordha tooye firefox kafie tooye tabe privesi show pass o bezanid ta password haye save shodeye yek bad bakht ro mesle holo dashte bashin albate badtar inke mitoonid remote ham oonha ro bebinid ya bedozdin.
    ya firefox emkani bename SYNC dare kebe shoma ejaze mide har kojaye donya ke bashid be tamamie emkanate firefoxe khodetoon dastresi dashte bashin chiz hai mesle password ha, tab hai ke baz dashtin, histori, book mark va …, gamanam in bozorgtarin mozale tooye negahdarie etelaat bood ya masalan mitoonid etelaatetoon ro certificate bezarin ke bedoone oon certificate hich kas hata khode shoma hargez nemitoonid mohtavaye etelaat ro bebinid ke albate baid midoonam ta hala hata shenide bashin yekam be rooz beshin bad naghd konin.
    chrome memorie kamtari masraf mikone va albate rabet graphici ham nadare ke in baese sari tar shodanesh mishe vali shoma emkanate ziadi ro az dast midin mesle SYNC mesle themha ke oosoolan bar akse inke niazi beheshoon ehsas nemishe ravanshenas ha migan hata rooye davahaye zanashooi ham tasir dare va hata rooye mizane taghzie va in be elate zamane ziadie ke behesh khire mishin va tooye nakhod agahe shoma tekrar mishe
    Ya Opera nimi az taghirate jarie donya dar bareye shekle zaherie browser ha az opera taghlid shode va soratesh bar akse zahere zibash az chorom ham bishtare, shekle welcome screen browser ha ideye in narmafzar bood, quick conncet ham, add on ham jalebish ine ke hanooz ham addon haye in narm afzar (Wedg) besyar motafavet ba barnamehaye digast, shoma be rahati mitoonid dar miane oonha Hata Solver physic payda konid va …
    age be kham begam gamanam 100 safhei beshe.
    Pas Har KHoobi Badi Ham Dare Lotfan Moghrezane Ghezavat Nakonid Va Bad Ham Ba Bad Gooi Akharesh Nanevisid Entekhab Ba Shoma Zeshte
    Lotfan in naghd haro be afrade AGAAHTAR bedin va bitaraf .
    man age jaye shoma boodam eshtebaham ro jobran mikardam ya hata ozr khahi mikardam.

    1. موافق نیستم. من با هر سه مرورگر و حتی با سفری و اپرا و انواع و اقسام مرورگر ها کار کردم چون کارم اینه.

  13. متاسفانه مشکل ما این شده که همه بدون تفکر فقط می خوان از یه چیزی طرفداری کنن. بهتره رو همه خوب آنالیز بشه. آقایی که میگی اپرا بهترینه آقای که میگی کروم بهترینه و …
    انقدر بهترین بهترین نکنید. همه چی به نیاز شخص بستگی داره. شخصا بدون فایرفاکس و همینطور پروفایل خودم نمی تونم با مرورگر دیگه کار کنم چون جوابگوی نیاز های من نیست. این نظر منه چون با کروم و اپرا کار کردم و دیدم جواب گو نیست اما باز نمیگم فایرفاکس بهترینه. تو این زمینه اپرایی ها از همه کل شق ترن و فقط در حال ادعا هستن.
    در مورد مطلب باید بگم که خامی از سر روش می باره!! جملاتی مثل “با افزونه های زیاد!” ، “تنبل ترین مرورگر دنیا” و … چه معنی داره؟ خوبه اولین مرورگری که افزونه معرفی کرد فایرفاکس بود و بیشترین افزونه ها رو هم داره. در ضمن کمیت مهم نیست کیفیت مهمه. افزونه های کروم خیلی کار داره تا به فایرفاکس برسه بالاخره نتیجه چندین سال کار کردن رو یه پروژه بلند مدت همینه.

    در آخر باید بگم اینو می دونم که هر مرورگری ولو فایرفاکسی که طرفدارشم مشکلاتی داره اما همه چی بستگی به نیاز کاربره.
    در کل به غیر از فایرفاکس، کروم رو به اپرا ترجیح میدم.

    1. شما به چی اهمیت می دید؟ به هسته و موضوع مقاله با انشای بنده؟ انشای من خوب نیست درست ولی ما داریم سر کامپیوتر بحث می کنیم نه انشا. دوما این کلماتی که شما می گید کنایه است. مگر فایرفاکس آدم است که بخواهد تنبل باشد؟

    2. دوست عزیز شما چه جوری می خونی؟ الان از کامنت من فهمیدی که به انشات گیردادم؟ من دارم میگم مطلبت یه مطلب سطحی و آماتور بود و پختگی لازم رو نداشت ضمن اینکه یه بحث کاملا قدیمی بود و واقعا دیگه الان جای بحث رو مرورگر نیست باز اگه بهانه بیرون اومدن ورژن جدید اپرا بود یه چیزی ولی وامدم چهار خط بی حساب درباره ۳ تا مرورگر نوشتی اونم کاملا کلیشه ای. به نظر مدیریت گویا آی تی با تجربه ای که داره بهتره هر مطلبی رو تایید نکنه و روش فکر بشه. هر چند مطمئنا مدیریت خودش صلاح رو می دونه اما اگه به نظرات یه نگاه بکنی بازخورد کاربران رو متوجه میشیم.

  14. chrome sorate bala dare dorost vali ye vizhegish kheyli bareze onam inke ba filter shodan saytha kamelan mokhalefe va mna pishnahad midam ke age ba saythaii karmikonid ke filteran behtare az chrome estefade konin

    vali net scape va opera ham mororgarhaye khobi hastan va man opera va bad netscape ro pishnahad midam

  15. اپرا بهترین مرورگره چه از نظر سرعت چه از نظر منابع سیستمی چه از نظر امنیت
    مشکلات نمایش هم که تو نسخه اخر ۱۱ کاملا حل شده
    تحلیل مرورگر ها بدون اپرا تحلیل حرفه ای نیست
    تازه سفری هم که از فایرفاکس بهتره

    1. یادم باشه زنگ بزنم به گوگل و موزیلا بگم دیگه ورژن های بعدی مرورگرتون رو بیرون ندید ، چون :
      ” اپرا بهترین مرورگره چه از نظر سرعت چه از نظر منابع سیستمی چه از نظر امنیت ” :)) .
      ——————
      بابا اپرا مرورگر خوبیه ، بر منکرش لعنت ولی اینجورایم که شما دارید ازش تعریف میکنید ، ” هاکن ویوم لی ” ( رئیس شرکت اپرا ) هم ازش تعریف نمیکنه .

    2. سلام
      ببین دوست عزیز اقای علی رضا جان عزیز ان نویسنده ای که مطالب بالا را نوشته عرض کنم انصاف هم رعایت کند بهتره اینکه مرورگر فایرفوکس مرورگر تنبلی است با هوش وبی هوش جملات ارزنده ای برای کاربران حرفه ای نیست چرا در ارزیابی بالا امی از اپرا نیاوردید اینکه بقیه توی حاشیه اند جمله غلطی است یعنی چی اپرا توی حاشیه است اولین مرورگری که افزونه اریایه داد فایرفوکس بود ان موقع کروم کجا بود من به نظر من فایرفوکس واپرا بهترین هستند خوبه توی نظرسنجی توی ایران به عمل امد فایرفوکس بیشترین کاربر را داشت بالا ۴۰ درصد رای منفی دارد یا مثبت معنی ندارد اپرا هم در نسخه ۱۱ خودش واقعا ترکونده است واصح چی می گویی بقیه توی حاشیه اند دوست عزیز نویسنده این وبلاگ اصلا شما اپرا ۱۱ کار کردی اصلا از قابلیت هایش خبر داری می گویی بقیه توی حاشیه اند اصلا از قابلیت های اپرا یونیت خبر داری از ویت گیس های حرفه ای اپرا وافزونه هایش خبر داری واز ترفندهای وکاربردهای اپرا خبر داری نه نداری اگه داشتی چنین جملاتی بی محتوا به زبان نمی اوردی حرف های شما را در مورد سافری قبول دارم اما در مورد اپرا اصلا قبول ندارم جنابعالی باید از کاربران اپرا وفایرفوکس پوزش بطلبی این جملات را نوشتی هدفت جز تبلیغ کروم چیزی نبوده است همین اپرا در در همان لینکی که دادم کم اسیب پذیر ترین مرورگر بوده است گوگل کروم ، فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، کدام یک؟ یعنی چی اپرا سابقهاش از کروم بیشتره توی نسخه ۱۱ اپرا مقایسه بکن با کروم ۸ بعد به سنج
      پرا سریعترین مرورگر هست و هنوز فایر فاکس باید بدوه تا بتونه از تکنولوژی که اپرا برای کش کردن صفحات ازش استفاده میکنه رو پیاده کنه… حجم عظیمی از طرفداران فایرفاکس به خاطر تبلیغات حول این مرورگر میچرخند و البته اکستنشنهای بیشماری که برای اون ایجاد میشه هم تاثیر گذاره..

      اپرا مرورگر ویژه ای هست که طرفداران خودش رو داره.. با امکاناتی مثل داشتن یک دانلود منیجر واقعا قوی یا راحتی استفاده از تورنت ها در اون و…
      این که بعد از IE یا فایرفاکس باشه رو میشه تحمل کرد اما بعد از safari قرار گرفتنش خیلی زور داره!

      شما بهتر بود میگفتید طبق سلیقه شخصی من کدام مرورگر کجا قرار داره و از طرف کل مردم دنیا تصمیم نگیرید.. اپرا ۱۱ ترکونده . افزونه‌ها دنیای دیگری باز کردن توی این مرورگر خیلی حال کردم

    3. اپرا هم مرورگر بدی نیست ولی بحث سر این است که کدام یک از این سه مرورگر بهتر هستند. حاشیه که گفتم صرفا جهت اطلاع رسانی بود.

  16. استفاده از مرورگر مثل جویدن آدامس می مونه – بعد از یه مدت تلخ میشه ولی اگر دوباره از همون نوع آدامس ولی نوعش رو استفاده کنید – دوباره همون مزه ی شیرین خودش رو داره! احسان جان تو هنوز سنت کمه – ما هم از سن تو شروع کردیم (وب گردی) الان مثل این معتادا افتادیم تو خونه –(البته نه انقدر شدید) اون زمان ما هم امکانات زیاد نداشتیم – با اینترنت هوشمند و کارت اینترنت سر میکردیم (پولدار هم نبودیم که صد تا کلاس php ,html ,vb و … بریم) ما خودمون نشستیم تو خونه و انقدر دست گذاشتیم تا بالاخره یه چیزایی حالیمون شد–(پس نباید غرور بگیرتت) —_— آروزی موفقیت برات دارم – انشاالله زیارتت خواهم کرد!

    1. داریم از هدف دور می شیم. جویدن آدامس را موافقم ولی من از تجربه بزرگ تر ها استفاده کردم

  17. سلام
    میشه بگید اقای احسان چرا ۳ تا مرورگر را اوردید مگه اینترنت اکسپلورر کجا از اپرا برتر است اقای احسان رسم این بود شما چهارتا مرورگر معروف مثل فایرفوکس وکروم واینترنت اکسپلورر واپرا را با هم قرار می دادید بعد نسخه ۱۱ اپرا اصلا کار کرده اید می گویید فونت فارسی مشکل دارد

  18. به نظرم در کل شیوه نوشتن و هدف این مطلب اشتباه بود…
    اگه قرار بود مقایسه صورت بگیره که باید همه چیز مورد بررسی قرار میگرفت و خیلی کامل توضیح داده می شد؛ این مطلب کاملا از روی نظرات شخصی نوشته شده و نمیشه از روی نظر شخصی یه فرد بهترین رو انتخاب کرد. فایرفاکس، کروم، اپرا و تا حدی سافاری مرورگرهای عالی هستند و هر کس بسته به نیازش از اونا استفاده می کنم (مثل خودم که اول فایرفاکس و بعد کروم).
    علیرضا جان در جریان هستند، بحث های اینطوری زیاد صورت گرفته و باعث کدورت شده؛ پس بهتره تا مشکلی پیش نیومده بحث به جاهای حساس نرسه…

    1. بله آقا مهدی درست میگه .
      یه چند مدت پیش یه سری از این بحث ها انجام شد و باعث دلخوری و از این حرفا .
      خدا از سر احسان نگذره که همه رو میندازه به جون هم ( شوخی 😀 )
      موفق باشین ………..

    2. من خودم به شخصه تا ۲۴ ساعت آینده (البته با اجازه آقا حسین) این مطلب را پاک می کنم نمی دونم چه شوخی بی مزه ای بود؟

    3. سلام احسان جان عزیزم پاکش نکنی جلوی کامنتاش رو میبندم مشکلی نداره

  19. منم مثل بقیه ناراحت شدم که با اپرا به این بدی برخورد کردید الان واقعا پرسرعترین و حرفه ای ترین مرورگر اپرا هست
    هر روز اپرا معماری جدیدی رو به دنیای مرورگرها وارد میکنه که به مرور زمان فایرفاکس و کروم و بقیه مرورگرها ازش کپی میکنند. همین قابلیت بازگشت صفحات بسته خیلی وقت هست که اپرا داره و اولین بار هم توسط اپرا اومد. یا همین که منوی فایل و ویوو و … رو الان کروم و فایرفاکس گذاشتن روی یک کلید رو اولین بار اپرا آورد

  20. سلام
    منم با اقای میلاد کاملا موافقم متاسفانه نویسنده این سایت عدالت را رعایت نکرد اپرا ۱۱ بی شک بهترین است کروم باید حالا حالا جلویش لنگ بیاندازند

  21. سلام
    ما که دعوا نداریم
    بحث خوبه جدل بده
    یکی دنبال امنیت یکی سرعت یکی کاربری راحت و….
    ولی ضریب همبستگی اینا منفی یک ، یعنی به سمت هر کدوم بری از اون یکی دور میشی پس با اونی که راحتترید کار کنید باقیشو بسپارید به من
    مرسی خدانگهدار

  22. از نظر من کروم مثل یه آدم حواس پرت میمونه. کارش رو سریع انجام میده ولی دقت لازم رو نداره
    فایرفاکس برعکس کارش رو وسواسی و دقیقه انجام میده ولی خوب خیلی کنده.

  23. آقا مجید یه عده از دوستان اپرایی میگن تو نسخه جدید ( ۱۱ ) مشکل زبان فارسی حل شده .
    آقا سعید هم میگه این مشکل کماکان وجود داره .
    حالا شما خوانندگان محترم این دو تا تصویر رو ببینید و خودتون قضاوت کنید که چه کسی درست میگه . تصویر مشابه از کروم هم گذاشته شده .
    اپرا : http://goo.gl/xecmS
    کروم : http://goo.gl/ImoWc
    من که ترجیح میدم مرورگری استفاده کنم که حداقل بتونه یه متن که به زبان خودمون هست رو نشون بده.
    حالا فکر کنم بعضی از دوستان فهمیدن که چه مرورگری باید جلوی اون یکی لنگ بندازه .
    موفق باشید …………

    1. دقیقا همینطوره. جالبه که کاربران ایرانی این مشکلات رو از نسخه ۱۰ بارها به گوش سازندگان اپرا رسوندند ولی اونها هیچ توجهی نکردند.

  24. سلام به نظر من شما کاملا یک طرفه قضاوت کردید. به خصوص راجع به IE طوری ابراز نظر کردید که من فکر کردم شما لینوس تروالدز (کسی که هسته لینوکس رو جمع آوری کرد) هستید خوب البته هیچ بحثی راجه به مزایای opera 11 نیست اما به نظر من firefox قدرت خیلی بالایی داره و حتی اگر باگی توش پیدا بشه به دلیل opensource بودنش خیلی سریعتر از مابقی رقباش debug می شه!

  25. اونایی که از فایر فاکس تمجید میکردن یه سری به این لینک بزنن و کمتر صحبت کنن.
    http://farnet.ir/?p=6973
    only google & its browser

  26. با سلام به همگی/
    اول که خود مطلب رو خوندم خیلی برام جالب بود بعدش مشخصات نویسنده رو که دیدم جالبتر شد.

    اما بعد از یک ساعت که نظرات همه دوستان رو خوندم واقعا به یکی از جالب ترین مطالبی که تا حالا تو نت خونده بودم تبدیل شد.

    یه چیزی رو به همه دوستان بگم که کار کامپیوتر سن حالیش نیست و هرکسی با هر سنی میتونه توی این حرفه ( حالا در هر شاخه ای ) رشد کنه و ماشالا شاخه های کاری کامپیوتر هم آنقدر زیاده که به جرات میتونم بگم که هیچ کسی نمیتونه ادعا کنه که در زمینه کار با کامپیوتر همه فن حریفه !

    حالا اینکه آقا احسان اومدن بین ۳ تا مرورگر مقایسه ای کردن و حتی اینکه گفتن از اینترنت اکسپلورر متنفر و کروم حرف نداره و … دلیل نمیشه که بعضیا بیان حالا به هر نحوی توهین کنند به نویسنده مطلب ! ماشالا مثل اینکه همه دوستانی که نظر دادن متخصص تشریف دارن و اکثراً هم از وبمسترین محترم هستن خب در این صورت این گوی و اینم میدان اگه واقعاً در حد این هستید که بتونید یه همچین مطلبی رو مستقلاً خودتون بدین خب چرا نمیدین ! ( البته هر چند که انتقاد و تمجید از یک مطلب یک امر طبیعی هستش و من به این موارد کاری ندارم )

    به نظر من این مطلب یک مطلب در حد خوب به بالا هستش و یه نظر شخصیه و هرچی هم مطلب رو خوندم به چیزی که کسی رو مجبور به کاری کرده باشه برخورد نکردم.

    آقا احسان امیدوارم در تمام مراحل کاریتون موفق باشد.

    انتخاب منم هست : FireFox
    به هیچکی هم مربوط نیست
    هر کسی یه معیار های خاص داره !

    ممنون از مطلبت

    1. سلام دوست عزیز
      فکر کنم شما یه مقدار احساساتی شدید… پیشنهاد می‏کنم نظرات مطالب زیر رو بخونید (البته بد برداشت نکنید) :
      https://www.gooyait.com/1389/06/17/how-firefox-can-be-faster-and-more-attractive-part1.html
      https://www.gooyait.com/1389/06/19/how-firefox-can-be-faster-and-more-attractive-part2-html.html
      https://www.gooyait.com/1389/06/09/complete-guide-for-mozilla-firefox-settings-and-options.html

      موفق باشید

    2. کاملا با آقا محسن موافقم. دوما مهدی جان من نمی دونم مطالب تو چه ربطی داره به اصل قضیه؟

  27. اپرا مرورگری سریع ولی با اشکالات بسیاری هست.موزیلا مرورگری متوسط به بالاست که افزونه هاش بیسته.گوگل کروم هم کارش خوبه ولی من معتقدم اگه بگیم بهترینه اغراق کردیم.چون هنوز اول راهه و خیلی مونده تا تبدیل به بهترین بشه.اینترنت اکسپلورر مرورگری نه چندان امن و نه چندان سریع.ولی فوق العاده محبوب و به اون بدی که شما گفتید هم نیست.من بی طرفانه یک خواهش از تمام دوستان دارم.برید درباره اینترنت اکسپلورر ورژن ۹ تحقیق کنید.بعد در همین جا نظرتون رو دربارش بگید.میخوام ببینم کی میتونه یک ایراد از این مرورگر بگیره.
    ضمن اینکه نویسنده اینجا مطلب هم باید بدونه عادلانه و از روی عقل چیزی بنویسه.نه از روی احساس و هیجان.امیدوارم نظرم تعیید بشه.در غیر این صورت به اینجا حمله تروریستی میکنم.منظورم حک کردنه…

  28. احسان جان دستتون درد نکنه بابت مقاله, البته دوست داشتم بحث بیشتری میکردین و از نسخه ۱۱ اپرا هم صحبت میکردین و البته کمی علمی تر و مستند تر

    احسان جان منتظر مقالات بعدیت هستیم

    دوستان فکر کنم اقا احسن واسه این فقط از این ۳ مرورگر صحبت کرد چون یشترین کاربرا رو این ۳ مرورگر دارن نه به این دلیل که از اپرا و سفری بهترن یا نیستن

    1. سلام
      منم با فرمایشات دوست عزیز اقا رضا موافقم اینترنت اکسپلورر ۸ عددی نیست بشه راجبش صحبت کرد ماکروسافت فقط در سیستم عامل وافیس موفق بوده است بقیه محصولاتش آشغال است ماکروسافت جاه طلب است در آنتی ویروسش که بدرد نمی خورد فاقد امکانات است مرورگرش هزارن عیب وایراد وحفره امنیتی دارد اپرا ۱۱ صد برابر کروم واینترنت اکسپلورر می ارزد

    2. سلام
      من طرفدار IE نیستم؛ ولی شما که میگی IE8 آشغاله بهتره درباره IE9 هم کمی تحقیق کنی یا اگه وقت می کنید (!!) تستش کنید. در ضمن وقتی می‏گید آنتی ویروس مایکروسافت امکانات نداره، اطلاع ندارید که این برنامه Free هست و در نوبه خودش یکی از بهترین هاست؟؟ دیگه از یه نرم افزار رایگان امکانات بیشتر از این انتظار نمیره.
      همچنین نظر آقا علیرضا رو هم درباره نمایش متون در اپرا تایید میکنم.

      موفق باشید

    3. سلام
      جنابعالی اقای محمد مهدی جنابعلی مثل اینکه با اقای بیل گیتس دستت توی کارسه است یا تبلیغات چی ماکروسافتی یا اطاع نداری یا خودت را به نفهمی زده ای آنتی ویروس ماکروسافت اصلا در حد سیمانتیک – مک افی -نود۳۲ -اوست -آویرا -ترند ماکرو هست ؟ برو نتایج تست موسسه معتبرav-compertives در سال ۲۰۱۰بیانداز الکی نظر نده بعد مروگر اینترنت اکسپلورر انقدر آشغال است شده محل تردد هکر ها فایرفوکس واپرا بسیار سرتر از اینترنت اکسپلورر هستند مزیتشان افزونه های فراوان است نسخه ۹ ان روی ویندوز ۷ نصب میشه چیز چندان بزرگی ماکروسافت نکرده است پس با مطالعه حرف یزن

    4. بری تو مدیر های ماکروسافت نگاه کنی مدیر تبلیغاتی را اسمش را محمد مهدی صمصامی می بینی. مهدی جان. بگو که با بیل گیتس دستت تو یه کاسه هست؟

  29. سلام
    بی انصافی کردید.مرورگر اپرا در ورژن ۱۱ از extension هم پشتیبانی می کنه و دیگه چیزی کم از فایرفاکس و دیگران نداره.
    لطفا یه سری هم به http://www.opera.com/browser/features بزنید.

    موفق باشید

  30. سلام
    به صحبت قبلی ام اینها رو هم اضافه کنم که به نظر شخصی من که با تمام این مرورگرها کار کردم هر کدوم یه سری مشخصه دارند.مثلا:
    opera:مرورگر خوب و کاملی است.با دانلود منیجر داخلی،rss خوان داخلی,تب های گروهی،ایمیل خوان،بخش Dragonfly که تقریبا کار firebug فایرفاکس رو انجام میده.مهمتر از همه قابلیت های اختصاصی از قبیل Opera turbo که سرعت مرور صفحات وب رو حدود ۳ برابر افزایش میده.قابلیت رویایی Opera Unite که یه شاهکار و انقلاب در به اشتراک گذاری داده هاست.برای دوستانی که از این قابلیت بی خبرند عرض می کنم که با استفاده از این ویژه گی،کامپیوتر شما به یک سرور تبدیل می شود وبدون آپلود فایل ها می توانید آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.ارزش همین ویژه گی برای همه روشن است و قابلیت های دیگر مثل extension های جدید ،امنیت بالا،تب های خصوصی(Private tabs) و …
    مشکلاتی که من در اپرا دیده ام،هنگ کردنه ولی در نسخه ۱۱ فعلا ندیدم.مشکل با فونت فارسی که همچنان وجود داره مخصوصا وقتی از خاصیت letter-spacing در css برای فونت های فارسی استفاده بشه،حروف مجزا نمایش داده می شوند.نبودن قابلیت scalemode بر خلاف ie و ff که باعث میشه در هنگام دیدن عکس های بزرگ برای مرور کل عکس از لازم باشه از نوارهای پیمایش استفاده کنیم.داشتن مشکل با چینش بکگراند اجزایی که دارای متن فارسی هستند.
    Firefox:کلا مرورگر استانداردی است و اجزا صفحه را خوب نشان می دهد.بزرگترین برگ برنده آن،امکان addon است که قابلیت فراوانی را به آن می بخشد و هر سایتی می تواند addon خودش را برای کابرانش ارائه کند و بدون این امکان،لخت بنظر می رسد.در نسخه ای که من دیدم(۴٫۰ beta 7) امکان گروه بندی تگ ها نیز وجود دارد.
    در مورد اشکالاتش که همه مطلعند،بزگترین عیبش استفاده فراوان از ram کامپیوتر هست مخصوصا برای افرادی مثل من که کامپیوتر به نسبت ضعیف تری دارند،یک عیب بزرگ است.دانلود منیجر ضعیف(در مقایسه با اپرا).قابلیت ذخیره صفحه نیز ضعیف بود و اکثرا ناقص ذخیره می کرد.
    Chrome:مهمترین مزیت کروم گوگل سبک بودن نسبی و سرعت خوب مرور صفحات است.همچنین کروم امکانی شبیه Dragonfly اپرا دارد که البته با داشتن امکانی مثل برای هرصفحه یک dragonfly مجزا،بهتر از گزینه اپرا به نظر می رسد.مزیت دیگر آن نمایش صفحات پراستفاده گذشته می باشد که یک میانبر خوب است گرچه ممکن است از نظر حریم خصوصی مشکل آفرین باشد.مثل اپرا قابلیت تب خصوصی در این مرورگر نیز وجود دارد البته با نام incognito window.دانلود منیجر این مرورگر به مراتب بهتر از فایرفاکس عمل می کند ولی در مقایسه با اپرا در رتبه پایین تری قرار می گیرد.جالبه که من نتونستم امکان باز کردن فایل رو از خود مرورگر پیدا کنم.
    اگر به فایرفاکس لقب Ram خور ر و بدیم به کروم هم باید لقب cpu خور بدیم.در مواقع استفاده از این مرورگر،چندین process رو ایجاد می کنه(فکر کنم برای هر تب،یک پروسه) البته با استفاده cpu بالا و …
    در ضمن به نظرتان موزیلا برای اینکه در صفحه خانگی مرورگر،از جستجوی گوگل استفاده می کند،چقدر پول دریافت می کند.مطمئنا اگر حمایت های گوگل نبود فایرفاکس به اینجا نمی رسید در حالی که اپرا از این حمایت ها برخوردار نیست و با این حال چیزی کمتر نداره بلکه هر چند وقت شاهد ابتکارهای جالبی هستیم که در رقبا دیده نمیشه.می بخشید که طولانی شد.خیلی خلاصه نوشتم.برای من که مزه همه رو چشیدم ، هیچ کدوم اپرا نمیشه.اپرا بیتر از اینکه مرورگر باشه،یه اثر هنریه.من فقط از اپرا استفاده نمی کنم،لذت می برم….
    موفق باشید

  31. سلام
    به صحبت قبلی ام اینها رو هم اضافه کنم که به نظر شخصی من که با تمام این مرورگرها کار کردم هر کدوم یه سری مشخصه دارند.مثلا:
    opera:مرورگر خوب و کاملی است.با دانلود منیجر داخلی،rss خوان داخلی,تب های گروهی،ایمیل خوان،بخش Dragonfly که تقریبا کار firebug فایرفاکس رو انجام میده.مهمتر از همه قابلیت های اختصاصی از قبیل Opera turbo که سرعت مرور صفحات وب رو حدود ۳ برابر افزایش میده.قابلیت رویایی Opera Unite که یه شاهکار و انقلاب در به اشتراک گذاری داده هاست.برای دوستانی که از این قابلیت بی خبرند عرض می کنم که با استفاده از این ویژه گی،کامپیوتر شما به یک سرور تبدیل می شود وبدون آپلود فایل ها می توانید آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.ارزش همین ویژه گی برای همه روشن است و قابلیت های دیگر مثل extension های جدید ،امنیت بالا،تب های خصوصی(Private tabs) و …
    مشکلاتی که من در اپرا دیده ام،هنگ کردنه ولی در نسخه ۱۱ فعلا ندیدم.مشکل با فونت فارسی که همچنان وجود داره مخصوصا وقتی از خاصیت letter-spacing در css برای فونت های فارسی استفاده بشه،حروف مجزا نمایش داده می شوند.نبودن قابلیت scalemode بر خلاف ie و ff که باعث میشه در هنگام دیدن عکس های بزرگ برای مرور کل عکس از لازم باشه از نوارهای پیمایش استفاده کنیم.داشتن مشکل با چینش بکگراند اجزایی که دارای متن فارسی هستند.
    Firefox:کلا مرورگر استانداردی است و اجزا صفحه را خوب نشان می دهد.بزرگترین برگ برنده آن،امکان addon است که قابلیت فراوانی را به آن می بخشد و هر سایتی می تواند addon خودش را برای کابرانش ارائه کند و بدون این امکان،لخت بنظر می رسد.در نسخه ای که من دیدم(۴٫۰ beta 7) امکان گروه بندی تگ ها نیز وجود دارد.
    در مورد اشکالاتش که همه مطلعند،بزگترین عیبش استفاده فراوان از ram کامپیوتر هست مخصوصا برای افرادی مثل من که کامپیوتر به نسبت ضعیف تری دارند،یک عیب بزرگ است.دانلود منیجر ضعیف(در مقایسه با اپرا).قابلیت ذخیره صفحه نیز ضعیف بود و اکثرا ناقص ذخیره می کرد.
    Chrome:مهمترین مزیت کروم گوگل سبک بودن نسبی و سرعت خوب مرور صفحات است.همچنین کروم امکانی شبیه Dragonfly اپرا دارد که البته با داشتن امکانی مثل برای هرصفحه یک dragonfly مجزا،بهتر از گزینه اپرا به نظر می رسد.مزیت دیگر آن نمایش صفحات پراستفاده گذشته می باشد که یک میانبر خوب است گرچه ممکن است از نظر حریم خصوصی مشکل آفرین باشد.مثل اپرا قابلیت تب خصوصی در این مرورگر نیز وجود دارد البته با نام incognito window.دانلود منیجر این مرورگر به مراتب بهتر از فایرفاکس عمل می کند ولی در مقایسه با اپرا در رتبه پایین تری قرار می گیرد.جالبه که من نتونستم امکان باز کردن فایل رو از خود مرورگر پیدا کنم.
    اگر به فایرفاکس لقب Ram خور ر و بدیم به کروم هم باید لقب cpu خور بدیم.در مواقع استفاده از این مرورگر،چندین process رو ایجاد می کنه(فکر کنم برای هر تب،یک پروسه) البته با استفاده cpu بالا و …
    در ضمن به نظرتان موزیلا برای اینکه در صفحه خانگی مرورگر،از جستجوی گوگل استفاده می کند،چقدر پول دریافت می کند.مطمئنا اگر حمایت های گوگل نبود فایرفاکس به اینجا نمی رسید در حالی که اپرا از این حمایت ها برخوردار نیست و با این حال چیزی کمتر نداره بلکه هر چند وقت شاهد ابتکارهای جالبی هستیم که در رقبا دیده نمیشه.می بخشید که طولانی شد.خیلی خلاصه نوشتم.برای من که مزه همه رو چشیدم ، هیچ کدوم اپرا نمیشه.اپرا بیتر از اینکه مرورگر باشه،یه اثر هنریه.من فقط از اپرا استفاده نمی کنم.لذت می برم….
    موفق باشید

  32. اول از شما یک تشکر می کنم.ولی به نظر من اصلا درست نیست که مرورگر هایی همچون اپرا و سافاری رو در حاشیه قرار بدهیم.بالاخره این ها هم مرورگر دارند و طرفداران خودشان را دارند.یک چیز دیگه هم مهمه اینه که نباید با چند خط انتخاب رو به کاربران واگذار کنیم.درست است که کاربران حق انتخاب دارند اما شما هم باید با ارائه مزیت ها و معایب به طور کامل کاربر رو به یک سو بکشانید.

  33. در جواب آقا مجید :

    مجید جان من کاری با بیل گیتس یا هر کس دیگه ندارم. شما مفهوم Free رو می‏فهمید؟؟ یعنی رایگان، شما داری یه برنامه رایگان رو با NOD32 که پولی هست مقایسه می‏کنی… خوب معلومه که دربرابره NOD32 چیزی نیست؛ ولی در بین برنامه های رایگان، چیز مناسبی هست. در ضمن چون تو نسخه ۶، چهره بدی از اون توی ذهن مردم نشست، الان هم فکر میکنن همون اینترنت اکسپلورر ۶ هست. فکر میکنم با توجه به حرف های شما میشه این نتیجه رو گرفت که حتی باش کار هم نکردین… گرچه با این روال که پیش میرید پیشنهاد می کنم کار هم نکنید بهتره.

    1. سلام
      اولا اقا محمد مهدی من اصلا از نود۳۲ استفاده نمی کنم خوشم نمی یاد آنتی ویروس محبوب من اوست ۵.۰.۶۷۷ است امسال عالی کار کرده است در کنار فایروال کومودو استفاده می کنم بعید است شما اصلا باهاش کار کرده باشی از فناوری اش خبر داشته باشی اصلا انتی ویروس رایگان ماکروسافت در حد آنتی ویروس های رایگانی با کیفیتی مثل آویرا -اوست -ای وی جی نیست می خوای تست شناسایی موسسه معتبر اوی کامپیرتیویس ۲۰۱۰ را بهت نشان بدم در مورد دوم اولا اینترنت اکسپلورر من با هر ۶ و۷ و۸ و۹ کار کرده ام هیچکدامشان بدرد نمی خوردند نسخه ۹ ان هم در قالب html 5 پشتیبانی می کند با انکه سرعتش کمی بهتر شده است اما باز هم خیلی مشکل دارد تا به گرد اپرا -فایرفوکس ویا کروم برسد ماکروسافت مرورگرش ۲ زار نمی ارزد دارد نون ویندوز را می خورد سهمخ بازار را دارد روز به روز از سهم بازارش کاسته می شود حکایت مرورگر هم توی ایرن مثل حکایت آنتی ویروس است توی ایران مرورگر اینترنت اکسپلورر ونود۳۲ را فقط می بینند چیز دیگری نمی بینند چیز دیگری نمی بینند اما توی جهان این طور نیست کافی است بری به لینک زیر در دنیا
      http://www.google.com/trends?q=norton,avast,avira,nod32,kaspersky&ctab=0&geo=all&date=ytd&sort=0

  34. سلام
    اقای محمد مهدی به لینک زیر هم برو
    http://www.google.com/trends?q=ie%2Cchrom%2Cfirefox%2Copera&ctab=0&geo=all&date=2010&sort=0
    بیشترین کاربر را در دنیا گوگل می گوید فایرفوکس دارد با ۶.۱۰ نمودارش رو به افزایش است اینترنت اکسپلورر در حال نزول است

  35. سلام چطور میشه اینترنت اکسپلورر رو از ویندوز به طور کامل حذف کرد

    و با این کار در عملکرد ویندوز اتفاقی رخ میده و ویندوز خراب بشه؟

    لطفا آموزشش رو بزارید

  36. سلام
    من توی یک گروه اینترنتی و طراحی سایت فعالیت دارم .
    جسارت نمی کنم اما خود این سایت هم از نظر اسکریپت نویسی دچار مشکل هست و مثلا همین کد شمارشگرتون ، که البته ان شاءالله درستش می کنین
    یک طراح وب به نظر من طرفدار همه ی مرورگر ها باید باشه .
    چون باید به این موضوع پی برده باشه که توی محیط اینترنت کاربر آماتور و حرفه ای هست و هم اینکه هر کسی برابر با عادت هاش و علایقش نرم افزار های ( مرورگر ) خودش رو انتخاب می کنه ، به همین دلیل باید بر پایه ی هر مرورگری کد خودش رو اعمال کنه .
    من به شخصه از فایر فاکس استفاده می کنم . فایر فاکس در گذشته خیلی خوب بود اما الان دو مشکل داره یکی استفاده ی زیاد سخت افزاری این مرورگر که البته با نرم افزار های اپتیمایزش بهتر میشه و دومین مشکلی هم که داره اینه که خیلی وسواس به خرج میده برای روونه کردن نسخه ی ۴ . که البته از این کارش هم دلیلی داره و مطمئن باشین در نسخه ی ۴ کاری کارستون میکنه .
    البته جا داره که به سازندگان اپرا هم تبریک بگم به خاطر شاهکارشون .

  37. اگه دوست دارید که امنیت اطلاعات شما به خطر نیفته به هیچ عنوان سراغ گوگل کروم نرید.

    گوگل کروم علاوه بر مرورگر بودن به عنوان یک تروجان پیشرفته عمل میکند.

    من از طرفدارای پر و پا قرص گوگل کروم بودم و تقریبا یه سال از این مرورگر استفاده میکردم

  38. فایرفاکس محبوب‌ترین مرورگر اروپا شد
    مرورگر فایرفاکس ساخت موزیلا عنوان محبوب ترین مرورگر اینترنتی در قاره اروپا را از آن خود کرد.

    این اولین بار است که یک مرورگر موفق می شود مرورگر شناخته شده IE‌ مایکروسافت را پشت سر بگذارد و رتبه اول استفاده را در میان کاربران اینترنت به دست آورد.

    آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی StatCounter حاکیست در دسامبر سال ۲۰۱۰ معادل ۳۸.۱۱ درصد از کاربران با استفاده از مرورگر فایرفاکس به اینترنت وصل می شدند. در مقابل تنها ۳۷.۵۲ درصد از افراد در اروپا برای وب‌گردی از IE استفاده می کنند.

    البته سهم کلی استفاده ازهر دو مرورگر نسبت به دسامبر سال ۲۰۰۹ کاهش یافته است. یک سال قبل ۴۴.۸۴ درصد کاربران از IE مایکروسافت و ۴۰.۸ درصد از فایرفاکس استفاده می کردند. علت اصلی این کاهش استفاده افزایش اقبال به مرورگر کروم گوگل است که سهم آن از ۹.۵۲ درصد در دسامبر سال گذشته به ۱۴.۵۸ درصد در دسامبر سال ۲۰۱۰ رسیده است.

    سهم دو مرورگر سفری و اپرا هم در اروپا نزدیک به هم و در حدود ۴.۵ درصد است. در این میان سفری رشد خوبی داشته وسهم آن از ۳.۴ درصد به ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

  39. سلام
    فایرفوکس اگه بد بود محبوب ترین مرورگر اروپا تبدیل نمیشد همین حالا هم اینترنت اکسپلورر را پشت سر گذاشته است کروم هم عددی نیست بخواهد فایرفوکس را تهدید کنداین اولین بار است که یک مرورگر موفق می شود مرورگر شناخته شده IE‌ مایکروسافت را پشت سر بگذارد و رتبه اول استفاده را در میان کاربران اینترنت به دست آورد.

  40. سلام
    اقای احسان پس نگو فایرفوکس تنبل ترین مروذگر است وگرنه محبوترین مرورگر در اروپا تبدیل نمیشد این عن.ان را کسب نمی کرد این خبر امروز بسیار از وب سایت های معتبر منتشر شده است فایرفوکس عشق است

  41. مجید جان اگر دقت کنی موزیلا چند دهه ست راه افتاده اما کل شرکت گوگل فقط حدود ۱۲سال هست که تاسیس شده اگر کمی فکر کنی و بی خودی ۳تا نظر پست سر هم ندی فکر کنم بتونی این چیزارو بفهمی!

    1. سلام
      امیر جان من نگفتم کدام بهتر است قطعا هر دو خوبند مزای ومعتیبی دارند اما در اروپا فایرفوکس محبوب ترین مرورگر در اروپا شناخته شد

  42. نمیدونم شاید واقعا کروم بهتر باشه ولی این خوب میدونم نباید خودتون عادت به محصولات گوگل بکنید چون هر آن ممکنه تحریم کنه مار رو اگر دقت کنید سرویساش برای ایرانیا کم کم داره محدود میکنه.
    خیلی پستن

  43. سلام
    راه ساده تشخیص برای کاربران معمولی اینه که یه سایت رو با همه مرورگرها باز کنن.
    مثلا من سایتم کاملا امریکایی هست .با همه مرورگرها بازش کنید تفاوت اجرا رو تو همشون ببینید.
    من متاسفانه برای اجرا وبرنامه نویسی سایتم مجبورم تو همشون چک کنم تا مشکل حداقل ظاهری تو نمایش سایتم نداشته باشم
    گذشته فایرفاکس خیلی کار میکردم و قبل از اون اکسپلورر .اما الان چند وقتیه با گوگل کروم کار میکنم از اپرا هم برای بازدیدهای بالا استفاده میکنم
    سافاری رو هم دانلود کردم کل سیستمم به مشکل خورد تا حالا با هاش کار نکردم
    به نظرم تو امار جهانی برای طراح یباید از اپرا و فایر فاکس استفاده کرد وبرای مرور با گوگل کروم و فایر فاکس لذت بازدیدها رو برد.دانلود مننجرهای گوگل کروم وفایر فاکس واپرا هم خوبن من بدی ندیدم
    در اخر نظر نهایی رو به صورت تخصصی بذارید تا ماهم تو انتخابمون دقت کامل رو بکنیم
    www.irstarssite.com
    id yahoo and gmail :shahramdelkash

  44. نسخه نهایی فایرفاکس ۴، اسفند ماه منتشر می شود
    “دیوید سیکور”، مدیر بخش اجرایی و پلتفرم های مهندسی بنیاد موزیلا طی ایمیلی که اخیراً برای تمامی توسعه دهندگان مرورگر فایرفاکس ارسال کرده، اعلام نموده است نسخه نهایی مرورگر محبوب فایرفاکس ۴ در پایان ماه فوریه آماده خواهد شد.

    “سیکور” خاطر نشان ساخته است، هم اکنون ۱۶۰ بخش برای تکمیل شدن نسخه نهایی فایرفاکس باقی مانده است. در گذشته معمولاً برای تکمیل هر ۱۰۰ بخش در نگارشهای آزمایشی، مدت زمانی در حدود ۶ هفته وقت لازم بود.

    به گفته این مدیر ارشد موزیلا، تیم توسعه باید فشرده تر کار کند به نحویکه در ابتدای ماه فوریه نسخه “پیش از انتشار” که اصطلاحاً RC خوانده می شود را آماده نموده و در پایان ماه فوریه نسخه نهایی فایرفاکس ۴ آماده شده باشد.

    به گزارش وین بتا، آخرین نگارش آزمایشی فایرفاکس ۴، امروز منتشر شده است که Firefox 4 Beta 9 می باشد و از طریق سرورهای FTP موزیلا قابل دسترس است.

    به گفته موزیلا در این نسخه جدید، تعداد ۷۸۷ اشکال برطرف شده است، اما هنوز کارهای زیاد دیگری باقی مانده است.

    نسخه های آزمایشی دیگری نیز تا قبل از ارائه نسخه RC منتشر خواهند شد تا سرانجام این شمارش معکوس به صفر برسد و دیگر اشکالی در نسخه نهایی فایرفاکس ۴ وجود نداشته باشد.

  45. سلام.تا ۷۰ درصد کامنت هارو خوندم.اما نظر من در این مورد :»
    • کروم:»

    • سریعترین هست•امنیت نداره•سبک هست•یک نوع جذابیت بخاطر نوع طراحیش داره•از تجربه های دیگران استفاده میکنه • اتصال به سرورش هم سریع هست(سریع تر از هر مرورگر دیگه ای) • دانلود منیجر ضعیف• اگه یک یا چند بار روی یک صفحه ارور بده دیگه اگه اونو بکشی برات باز نمیکنه

    •فایر فاکس:»

    • انعطاف پذیر • استاناندارد بودن نمایش صفحات • سرعت نسبتا خوب • دانلود منیجر ضعیف • نسبتا سبک • اتصال به سرور خوب

    • اپرا :»

    •سرعت اتصال به سرور خیلی خیلی ضعیف • سرعت بارگیری خوب • امنیت عالی • خسته کننده • طراحی نا مناسب اون باعث میشه ادم فکر میکنه سوار یک اسب اهنین شده که کمر ادم رو درد میاره اما چون یک اسب اهنین هست امنیت خوبی داره • البته خیلی خشک هم هست(مثالش هم همون اسب اهنین) • وزن خود اپرا سبکه اما به نظر من حجم زیادی از رم رو میگیره یک جورایی احساس میکنم وقتی اپرا باز هست سرعت کامپیوترم میاد پایین • دانلود منیجر عالی •

    البته من از هر سه مرورگر استفاده میکنم.اما مرورگر پیشفرضم موزیلا هست.از اپرا هم برای دانلود استفاده میکنم چون دانلود منیجر استفاده نمیکنم.از کروم هم استفاده زیادی ندارم

    نکته : دلیل اینکه اپرا از امنیت خوبی بر خوردار هست اینکه هنوز کامل وارد دنیای افزونه ها نشده.هر وقت کامل مثل فایر فاکس وارد افزونه ها شد اونوقت اگه تونست کمرش رو بالا نگه داشته باشه اون وقت هست که میشه روش حساب کامل باز کرد…

    اینا همه نظر شخصی من هست.من نه برنامه نویسم نه طراح سایت نه تو این زمینه ها حرفه ای هستم.من فقط یک نفر هستم که زیاد میاد نت و بیشتر از نصف وقتش رو تو نت میگزرونه…

  46. سلام
    “سرعت اتصال به سرور خیلی خیلی ضعیف” !
    ” خسته کننده” !
    “حجم زیادی از رم رو میگیره ” !
    ” البته خیلی خشک هم هست” !

    مطمئنید اسم اون مرورگر اپرا بوده ?! پیشنهاد می کنم ایندفعه به غیر از دانلود یه صفحه هم با اپرا باز کنید،اون وقت سرعت اتصال و بارگذاری رو ببینید 🙂

    موفقیت

  47. Chrome: حرف نداره، انتخاب اولم و بیش از ۹۰% کارامو با اون انجام میدم. فقط افزونه های دانلود کلیپ نداره و نرم افزارهای DAP و Orbit و افزونه Acrobat adobe که برای انتخاب قسمتی از صفحه و PDF کردن اونه کار نمی کنه
    و دوستان حتما می دونن که برا آپدیتش باید از فیلترشکن یا vpn استفاده کنیم.

    Opera: خوب و زیباتر از کروم اما سرعت و سادگی کروم بیشتره

    Safari: به گفته اپل سریعترین مرورگر ولی باید گفت تو مک نه ویندوز که کندترین مرورگره ویندوزه

    Firefox: کند فقط برا رفتن به سایت های دانشگاه آزاد خوبه

    IE: ورژن ۹ این مرورگر دارای سرعت بالا آمدن خوبی است اما بعد بالا آمدن بدجوری از cpu کار می کشه و صدای فن رو در میاره و گاهی اوقات لپ تاپم هنگ می کنه

    در آخر اینکه یک تحقیقی صورت گرفته که کاربران opera و سپس chrome باهوش تر از سایر کاربرانن

    1. سلام
      ببخشید اقا سعید من فکر می کنم جناب العالی خنگ ترین کاربری هستی که تشریف داری یعنی چی کاربران کروم باهوش تر از کاربران فایرفوکس هستند مگه کروم چی داره جز سرعت نه مروگرش اپدیت میشه نه افزون هایش در حد فایورفکس است بسیاری از سایت ها هم مشکل داره حجمش هم دو برابر فایرفوکس واوپرا است مزخرف ترین مرورگری است توی عمرم دیده ام در سال ۲۰۱۰ با ۸۴ آسیب پذیر بعن.ان اسیب پذیر ترین مرورگر را از ان خود کرد

    2. مرسی از لطفت، بدبختی ما ایرانیها اینه که مردم متعصبی داریم و شما هم یکی از اونا
      اینم منبع این حرفم

    3. راستی اینکه نمی تونین مرورگر رو اپدیت کنین نشانیه خنگیه، چون این مرورگر به خاطر مسائل تحریم برا کاربران ایرانی قابل دانلود و آپدیت نیست ولی با فیلتر شکن و VPN به راحتی مشکل حل میشه

    4. سلام
      من ۴ سال است با تمامی مرورگرهای دنیا کار کردم اقا سعید ولی مرورگر فایروفکس به لحاظ استاندارد بی نظیره محیط گرافیکی خوب وسرعت وب وافزون های بی شمار وامنیت خوب بهترین مرورگری است توی عمرم دیده ام تازه مرورگری که بخواد با فیلتر شکن اپدیت بشه دو زار نمی ارزه کروم فقط سرعت داره هیچی نداره تازه حالت ورک افلاین نداره ودوم اینکه وقتی کچ میشه اطاعات داخل کوکیا پاک نمی شه مشکلات زیادی داره با سایت فارسی هم بعضی ها مشکل داره مرورگر خوبی نیست من فایرفکس را ترجیح میدم نسخه ۶.۰.۲ حرف نداره بعد هم اپرا ولی کروم مزخرف ترین مرورگری است توی عمرم دیده ام

    5. سلام
      ضمنا سعید خان بنده از اپرا وفایرفکس استفاده می کنم ان لینک را دادی به من من اصلا کروم واینترنت اکسپلورر را قبول ندارم

  48. سلام به دوستان
    یه چیز خیلی عجیبه اونم اینه که توی مرجع امتیاز گذاری برای کلیه نرم افزارها یعنی سایت عالی و جهنی www.toptenreviews.com به ترتیب فایرفاکس اول هست بعدش گوگل کروم دوم و اینترنت اکسپلورر سوم و اپرا چهارم یعنی تنها مزیتی که اپرا داره فقط امنیتش هست که در اونجا هم بهش اکثر کارشناسان و متخصص ها دنیا به همون امنیتش رای دادن وگرنه کیفیتش حتی از اینترنت اکسپلورر هم پایین تر هست چونکه بعد اون قرار داره.
    خودتون یه سر بزنید این سایت معتبرترین سایت جهانی امتیاز گذاری برای نرم افزار و حتی سخت افزار تو کل دنیا به حساب میاد
    http://internet-browser-review.toptenreviews.com
    پس نتیجه گیری هم مشخص هست که چه مرورگری بهتره. من طرفدار مرورگر خاصی نیستم واسم راه افتادن کارم از همه چیز مهم تر هست ولی گوگل کروم و فایرفاکس خودشونو از بقیه رقبا دارن ظاهر جدا میکنن . فایرفاکس برنده جایزه طلایی سال ۲۰۱۱ این سایت هم شده .

    1. سلام
      ببشخید شما به این سایت میگید معتبر جهانی ولا به شما می خندند این سایت منبع موثق دارم چند جا خواندم جزو سایت های غیر معتبر است تمامی نتایجش براساس نسخه های فروش وقیمت ها واسپانسر ها است اللان ۴ سال است بیت یدفندر اول است جلوی هر کدام ارم فروش زده است هر محصلی قیمت بیشتری داشته باشد امتیاز بیشتری می گیرد خودش نمایندگی فروش محصولات بیت یدفندر را دارد واقعا اسم خودت را گذاشتی متخصص است شما نتایج اوی تست واوی کامپرتویس را میزارید به نتایج این سایت غیر معتبر استناد می گنید الان اوست جزو بهترین محصولات امنیتی است در حالی در این سایت اصلش اسمش نیامده است در حالی همین اوست توی تست اوی تست رتبه اش از نود۳۲ و آویرا بالاتر بوده است توی اوی کاپرتویس نسخه ۶ میزان شناسایی اش بسیار بالا بو.ده است من خودم ۱۰ سال دارم کارم اینکه تحقیقات وپژوهش ان وقت توی رفتی به نتایج این سایت غیر معتبر وغیر استاندارد استناد می کنی ان را سایت جهانی می نامی همه نتایجش بر اساس ارم فروش وتبلیغات وقیمت هاست

  49. خلاصه خواستم آخر حرف رو به دوستان بزنم که خودشون برن اونجا ببینن.
    بازم میگم که من خودم از هیچ مرورگر خاصی طرفداری نمیکنم فقط راه افتادن کارم واسم اهمیت داره. به نظر شخصی هر کسی هم احترام میذارم نمیگم که فلانی اشتباه میکنه شاید من اشتباه میکنم خلاصه خودتون برید اونجا درباره همه مزیت های هر مرورگر نوشته شده. خودتون ببینید خودتون تصمیم بگیرید که از کدوم مرورگر استفاده کنید بهتره .
    من خودم از دو مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس استفاده میکنم
    امیدوارم مفید صحبت کرده باشم. یا حق

  50. راستی درباره امنیت مرورگر هم اگه کسی با گوگل کروم یا فایرفاکس مشکل داره ورژن جدید برنامه Kaspersky Internet Security 2012 رو نصب بکنه دیگه از این لحاظ نه تنها مرورگرش بلکه کل کامپیوترش تا ۹۵% ایمن میشه.
    http://www.softgozar.com/WebPage/Download.aspx?SoftwareId=303&Title=Kaspersky-Internet-Security-2012-12.0.0.374-Final
    اینم لینکش. البته هرچند که اکثرتون دیگه ای چیزارو میدونید ولی به هرحال خواستم مفید و کلی صحبت کرده باشم اگه بازم چیزی کم گفتم یا اجهاف کردم در حق نظر کسی معذرت میخوام. یا حق

    1. سلام
      ببخشید شما به این سایت میگید معتبر جهانی ولا به شما می خندند این سایتhttp://www.toptenreviews.com منبع موثق دارم چند جا خواندم جزو سایت های غیر معتبر است نتایجش غیر واقعی براسا قیمت پولی است تمامی نتایجش براساس نسخه های فروش وقیمت ها واسپانسر ها است اللان ۴ سال است بیت یدفندر اول است جلوی هر کدام ارم فروش زده است هر محصولی قیمت بیشتری داشته باشد امتیاز بیشتری می گیرد خودش نمایندگی فروش محصولات بیت یدفندر را دارد واقعا اسم خودت را گذاشتی متخصص است شما نتایج اوی تست واوی کامپرتویس را میزارید به نتایج این سایت غیر معتبر استناد می گنید الان اوست جزو بهترین محصولات امنیتی است در حالی در این سایت اصلش اسمش نیامده است در حالی همین اوست توی تست اوی تست رتبه اش از نود۳۲ و آویرا بالاتر بوده است توی اوی کاپرتویس نسخه ۶ میزان شناسایی اش بسیار بالا بو.ده است من خودم ۱۰ سال دارم کارم اینکه تحقیقات وپژوهش ان وقت توی رفتی به نتایج این سایت غیر معتبر وغیر استاندارد استناد می کنی ان را سایت جهانی می نامی همه نتایجش بر اساس ارم فروش وتبلیغات وقیمت هاست

    2. با سلام
      برای حرف غیرمنطقی و یک طرفه جوابی ندارم که بدم با عرض معذرت
      خوش باشید. یا حق

    3. سلام
      حرف بنده غیر منطقی نیست عین واقعیت است این جناب العلای هستی حرف منطق را قبول نداری وقتی شما به سایتی میاورید که جزو سایت های غیر معتبر است دیگه چه میشه به شما گفت

  51. باسلام
    واقعا کدوم مرورگر از همه بهتر است من خودم بیشتر از اکسپلورر و کروم استفاده میکنم خواستم نظر شما رو هم بدونم متشکر میشم اگه جواب درست رو بهم بدید
    باتشکر

    1. گوگل کروم مرورگر خوبی هست ولی وقتی که اجرا میشه تو سی پی یو و مخصوصا رم زیاد جا میگیره اگه تو قسمت task manager برید خودتون میبینید که خیلی برنامه سنگینی هست حجمش هم بعد نصب خیلی بالاست البته با توجه به ویژگی هایی که داره طبیعیه ولی نباید اینقدر حجمش سنگین باشه و بالا.
      به نظر من شما اگه واسه امنیت بیشتر در وب گردی میخوای بهره ببری از اپرا استفاده کن ولی اگه از سرعت بیشتر میخوای استفاده کنی گوگل کروم و فایرفاکس بهترین گزینه هستن.
      البته من خودم فایرفاکس رو ترجیح میدم چون هم حجمش سبک هست و هم سرعتش بهتره و نفوذ پذیری کمتری نصبت به گوگل کروم داره .
      الانم خودم بیشتر از فایرفاکس استفاده میکنم البته این نظر شخصی من هست.

  52. به نام خداوند جان و خرد
    با سلام و احترام
    ضمن خسته نباشید می خواستم نسبت به امنیت گوگل کروم در جیمیل اطلاعاتی کسب کنم راستش بنده یک نویسنده هستم و به طبع برای آگاهی از تجربه های نویسنده های دیگه، از طریق ایمیل آگاه می شم حال سوال من این است مطالبی که از طریق جیمیل با نرم افزار گوگل کروم می فرستم یا دریافت می کنم می تونم خیالم از بابت امنیت و غیر قابل دست رس بودنشون راحت باشه یا خیر . ممنون می شم در این رابطه راهنمایی ام کنید
    با تشکر

    1. با سلام
      امنیت گوگل و جی‌میل بالاترین امنیت در دنیا هست
      آیا شما خبری در زمینه هک شدن گوگل یا جی‌میل شنیده‌اید؟

  53. به نظر من موزیلا به خاطر سرعت بالا ازگوگل کروم معروف تر است ولی گوگل کروم طرفدارهای زیادی داره ولی من خودم از هر سه مرورگر استفاده میکنم

  54. سلام دوستان من از همه ی مرورگرها استفاده کردم ولی گوگل کروم یه چیز دیگست هم سرعتش و هم ظاهرش پیشنهاد میکنم برای یک بار هم که شده از گوگل کروم استفاده کنید
    من: گوگل کروم؟
    گوگل کروم: بعله
    من: خیلی دوست دارم
    گوگل کروم: منم تورو دوست دارم

  55. سلام و خسته نباشید
    من یه زمانی فایر فاکس و کروم رو زده بودم ولی تا حالا دقت نکردم که این دو تا چه تاثیری رو سرعت داره.الان دو سوال دارم:
    1:مثلا مرورگری مثل chrome رو دانلود میکنیم چه طور باید روی برنامه خاص ازش استفاده کنیم؟
    2:چرا دو نفر میخوان نظر بدن این مجید میپره بهشون و ایند اهانت میکنه؟؟؟بی ادب

  56. به نظر من نمیشه فرقی بین اپرا و گوگل کروم گذاشت هردوشون عالین ولی این دو مرورگر از موزیلا فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر خیلی خیلی بهتر هستن

  57. ۱۰ آیتم در سئو که گوگل از آن متنفر است
    آدرس سایت:
    http://sitedesign.joomir.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A6%D9%88/item/727-10-%D8%A2%DB%8C%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%DA%A9%D9%87-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

  58. یه مقایسه ساده:

    موارد برتری کروم: سرعت
    ——————————————————————————————————
    موارد برتری فایرفاکس: امنیت ، رابط گرافیکی بهتر(در نسخه های جدیدتر) ، افزونه ها ، نصب و آپدیت بی دردسر ، سیو صفحات وب بدون نیاز به افزونه خاص ، دسترسی راحت تر به بخش افزونه ها برای DISABLE یا ENABLE کردن افزونه ها ، اشغال کمتر قطعات کامپیوتر برای بارگذاری صفحات وب ، داشتن مرورگر نسخه ۶۴ بیتی همان واتر فاکس
    ((البته این را هم اضافه کنم که سرعت فایر فاکس با افزونه fasterfox دو برابر کروم میشه))

  59. گوگل کروم مزخرفه . اون بالا یه حاشیه باریک گذاشته که دو دقیقه نگاه کنی باید بری چشم پزشک. تنظیم فونت فقط سه حالت متوسط و بزرگ و کوچک داره بنابراین نمی تونی سایز خودتو اعمال کنی. موزیلا هم اگه میتونی اندازه فونت بهش بده اگه قبول کرد جایزه داری. هر کار بکنی اون کار خودشو میکنه. یه فونت ریز داره که بعد یه ماه کار با موزیلا باید بری عینک بگیری. نتیجه اینکه اینترنت اکسپلورر با همه بدیهاش بخاطر ظاهر راحت و امکان تنظیم زوم و اندازه فونت و منوهایی که راحت میتونید اون بالا بذارید از همهشون بهتره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *