کمپانی پاورکالر(Powercolor) با ارائه مدل بهینه شده کارت گرافیکی HD 6950 Vortex II نوید اورکلاکی برتر را می‌دهد

  • 1390/1/31
  • ITTeach
  • 0

دشمن شماره یک  طول عمر  تنظیم‌گر میکروپروسسر گرماست. دماهای بالا بلای جان هردوستدار تنظیم میکروپروسسر است و تنها در صورتی که بتوانید اجزای سازنده را خنک نگهدارید شانسی برای حرکت با تمام سرعت به پیش دارید. این  مساله برای هر قسمت از قطعات  رایانه از جمله کارت ویدیو صدق می کند.و به همین این دلیل است که وقتی دیدیم شرکت  پاورکالر(Powercolor) کارت گرافیکی نه چندان خوب رادئون(Radeon) مدل اچ‌دی 6590 (HD 6590) را با یک راه حل  اختصاصی خنک‌ سازی تقویت کرده است، تمیل زیادی داریم که آن را به شما معرفی کنیم.

نسخه  ورتکس 2(Vortex II )، نامی که پاورکالار به آن می دهد، با سرعت 850مگاهرتز در هسته و 1300مگاهرتز در حافظه تنظیم می شود که در نهایت منجر به سرعت محاسبه ای برابر با  2.39 ترا فلاپ (teraflops) می شود(ترافلاپ در واقع مخفف عبارت tera FLoating point OPerations per Second است در واقع برابر با یک تریلیون محاسبه در هر ثانیه  می باشد). اما این سینک حرارتی است که بر اساس ادعای کمپانی پاورکالر این ویژگی منحصربفردی را به این کارت گرافیکی می دهد.  طراحان این کمپانی معتقدند که با بالا آوردن لبه‌های دوگانه و متخلخل فن‌های 92 میلی متری باعث  بهینه کردن جریان هوا می‌شود.. با استفاده از این سیستم در ترکیب با یک پایه مسی 19.36 سانتی‌متر مربع که به طور کامل سطح پردازنده گرافیکی (GPU) را می‌پوشاند،  می توانید انتظار کاهش دمایی برابر با 20 درصد را در مقایسه با نسخه غیربهینه شده این خنک‌کننده داشته باشید. در عین حالی که  سطح نویز را هم کاهش می‌دهد.

 

 

همچنین نسخه  دوم ورتکس به همراه بازی ندای وظیفه(Call of Duty) نیز به بازار عرضه شد. اما تاکنون هیچ توضیح یا قیمت یا طریقه دسترسی به آن ارائه نشد، اگرچه یک نگاه سریع به محصولات منتشر شده ی newegg نشان می دهد که کارت های گرافیک اچ دی 6950 با مارکهای دیگر بین قیمت 245 و 270 دلار می باشد.

منبع: hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *