آیا باید به کودکان برای استفاده از فیسبوک اجازه داده شود ؟

  • 1390/3/7
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

مارک زوکربرگ صاحب و مالک رسمی فیسبوک فکر می کند که باید به بچه های زیر 13 سال هم برای استفاده از شبکه های اجتماعی اجازه داده شود . در واقع هم اکنون سیل گسترده ای از این گروه سنی وارد فیسبوک شده اند و زوکربرگ فقط می خواهد این موضوع را رسمی کند و برای  مبارزه با مقررات فعلی در حال برنامه ریزی کردن است .این اقدام  به خصوص با قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان که به اختصار  به (COPPA) شناخته می شود در ارتباط است . طبق این قانون کودکان زیر 13 سال نباید در شبکه های اجتماعی که به جمع آوری اطلاعات از آن ها می پردازد عضو شوند و عضو شدن آنها کاملا غیر قانونی است .

” در بعضی از مسائل ما باید مبارزه کنیم ” این را زوکربرگ به مجله ی بین المللی Business Times گفته و گفته ” فلسفه من این است که برای آموزش و یادگیری باید از سن بسیار بسیار پایین شروع کرد ”

 

یک نظر سنجی که اخیرا توسط یکی از ارگانها انجام شده نشان داد که زوکربرگ از طرف پدر و مادر ها هم حمایت می شود .  به نظر می رسد که زوکربرگ حامیانی داشته باشد و پشت سر او و این قضیه کسانی باشند و همچنین به نظر می رسد که تعدادی از پدر و مادرها هم از او درخواستهایی داشته اند چرا که آمار پدر و مادرهایی که درخواست اجازه دادن به فرزندان 10 الی 12 ساله شان را برای عضو شدن در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و مای اسپیس را دارند نسبت به سال گذشته دو برابر شده است با این حال هنوز این امر توسط COPPA حل نشده است. این نظر سنجی بر روی یک جامعه آماری 1000 نفری انجام شد و 17 درصد از کسانی که مورد سئوال قرار گرفتند بیان کردند که آنها مشکلی با استفاده  فرزند کوچکشان از سایتهای رسانه اجتماعی  ندارند و این در حالی است که این آمار در سال گذشته تنها 8درصد بود .

با این حال هنوز  ، همه با این ایده  و نظر موافق نیستند و بسیاری دوست دارند انگیره زوکربرگ از این کار را بدانند . کمیته بازرگانی مجلس سنا در هفته گذشته تشکیل جلسه داد و در آن به برخی از نظرات و انتقادات در مورد ایده و پیشنهاد زوکربرگ رسیدگی شد .

” من به شخصه فکر می کنم که زوکربرگ بر روی مسائل مالی و اقتصادی تمرکز کرده است….او فقط می خواهد هرچه زودتر به اهدافش برسد و این کار را می خواهد خیلی سریع و زودتر از هرکس دیگری انجام دهد  ! ” این را “پانل چیرمن راکفلر ” می گوید .

همچنین راکفلر فیسبوک را مهتم می کند که بر روی ملیاردها پستی که در سایت منتشر می شود نظارت بسیار کمی دارد و این باعث به خطر افتادن بسیاری از کودکان و فریب داده شدن آن ها می شود و ریسک به خطر افتادن کودکان در هنگام استفاده از فیسبوک را به شدت بالا می برد .

سناتور خاطر نشان می کند  : ” من می خواهم خود شما از کمپانی و شرکت خودتان دفاع کنید چرا که من نمی دانم چطور باید این کار را انجام دهم ”

به هر حال افراد نظرات متفاوتی پیرامون این موضوع دارند . شما چه فکر می کنید ؟ لطفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید که چه فکر می کنید .

 

منبع : maximumpc

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *