مایکروسافت آفیس رایگان ! آیا واقعا همچنین چیزی پیدا می شود ؟

  • 1390/4/5
  • مهرداد ارجمندی
  • 0

اکثر کاربران کامپیوتر با استفاده از کامپیوتر های خود حداقل به طور گهگاه  هم که شده  با صفحات و پوشه ها و  اسناد سر وکار دارند . و هنوز که هنوز است مایکروسافت ورد یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی ویرایش متن بر روی سیستم عامل ویندوز است و به نسبت قیمتش یکی از حرفه ای ترین برنامه های موجود است  به نظر شما این طور نیست ؟ با این حال بسیاری از کابران مایلند که آن را از محاری غیر قانونی تهیه  و دانلود کنند ولی به نظر می رسد تلاش های آنها ثمری ندارد .

کمپانی مایکروسافت هیچ نسخه مجانی از مایکروسافت ورد را منتشر نکرده نه تنها این برنامه بلکه هیچ کدام از برنامه هایش همانند اکسل و پاورپینت را هم به طور مجانی در اختیار کسی قرار نداده است .  استفاده از نرم افزار ورد به طور مجانی تقریبا همانند استفاده از Office Starter است که  دیگر نرم افزارها همانند اکسل و ورد را به صورت مجانی در اختیار شما قرار می دهد . ولی چیزی که این میان است این است که Office Starter به صورت مجانی در دسترس دانلود نیست و فقط برای OEM ها ، رایانه های ضخصی و نوت بوک های خاصی انتخاب شده است . اگر شما یک رایانه شخصی بخرید و آن را نصب شده بر روی آن ببینید می توانید ورد و اکسل را به طور مجانی داشته باشید و اگر نصب نباشد مسلما نمی توانید .

Wordpad

ولی جایگزین های آن چطور؟ ویندوز همراه خودش ورد پد دارد ، یک نرم افزار مجانی با قابلیت ویرایش و خواندن پوشه های متنی ورد . وردپد از هر دوی پوشه های قدیمی آفیس مانند Doc و همچنین آنهایی که بر پایه ی  XML هستند مانند docxپشتیبانی می کند .

Microsoft Word Viewer

Word Viewer فقط می تواند پوشه های ورد را به نمایش درآورد . فقط پوشه های ورد بدون هیچ گونه ویرایش آنها . کاربران می توانند پوشه  ها را باز کنند و مشاهده کنند ولی این تمام چیزی است که از این برنامه بر می آید .

با این وجود تعدادی فایلهای مهم هستند که Word Viewer از آنها پشتیبانی می  کند ولی وردپد از آنها پشتیبانی نمی کند . همچنین باید ذکر شود که این برنامه بر روی اغلب ویندوز ها قابل نصب می باشد .

Office Trials

این هم یکی دیگر از راههای جایگزین ، که در واقع یک نسخه ی مجانی ولی با محدودیت زمانی از آفیس را در اختیار شما قرار می دهد . مایکروسافت یک سری نسخه ی ترایال از آفیس بر روی وب سایت خودش قرار داده که کاربران می توانند آنها را دانلود کرده و بر روی سیستمهای خودشان نصب کنند . این ترایال های محدودیت زمانی دارند که بدین معنی است که آنها بعد از مدتی از کار می افتند . و کاربران می توانند تصمیم بگیرند که آنها را بخرند یا نه .

کاربرانی که به این سری از ترایال های علاقه مند هستند می توانند تمامی آفیس 2010 را به طور مستقیم از سایت مایکروسافت بگیرند . حداقل تمامی نسخه های مایکروسافت شمامل ورد و اکسل را شامل می شود .ممکن است برای همیشه کار نکند ولی حداقل این سری تنها نسخه مجانی از آفیس است که شما می توانید آن را دانلود کنید . البته برنامه هایی هم برای این سری در نظر گرفته شده است که به کمک انها می توان زمان این ویرایش ها را تا 5 برابر افزایش داد .

 

Docs.com

اینترنت آپشن های بسیار جالبی را در اختیار کسانی قرار می دهد که مایل به استفاده از عملکرد ویرایش پوشه های خود هستند . با این حال این آپشن ها برای همه قابل وصول نیست به خصوص جاهایی دسترسی به اینترنت ممکن نیست . با این حال بیشتر کاربران می توانند با استفاده از حسابهای مجانی فایلهای ورد ، اکسل و پاورپوینت خود را به صورت آنلاین ویرایش کنند .

Docs.com در واقع یک پلت فرم از مایکروسافت افیس در اینترنت است . همچنین آنها با فیسبوک هم قرار داد بستند تا به کاربران خدمات آنلاین در فایلهای ورد و اکسل و پاورپوینت بدهند . همچنین بدین وسیله کاربران قادرند فایلهای خود را ویرایش کرده آن ها را آپلود کنند و با دوستانشان به اشتراک بگذارند .

Open Office

وقتی که پای جایگزینی برای مایکروسافت آفیس به میان می آید ، Open Office به عنوان برنامه ای که بسیاری از کاربران به آن فکر می کنند وارد صحنه می شود. Open Office در واقع یک برنامه منبع بازو جایگزین برای مایکروسافت آفیس است . این برنامه امکاناتی مشابه ورد ، اکسل و پاورپوینت به شما ارئه می دهد .به کمک آن می توانید این فایلها را مشاهده کنید و آن هایی که به فرمت 2010 باشند را ویرایش کنید .

Google Docs

یکی دیگر از برنامه هایی که در اینجا معرفی می شود Google Docs است . یک سرویس مجانی از گوگل که به شما توانایی مدیریت فایلهای پوشه ای خود را در اینترتت فراهم می کند . به طور اساسی صاحبان حسابهای گوگل را قادر می سازد تا پوشه های خود را از روی کامپیوتر های خود در مغازه، کار و یا هر جای دیگری هستند در آنجا آپلود کرده و آنها  را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند . این سرویس تمامی فرمتهای مایکروسافت آفیس را پشتیبانی می کند .

 

Zoho Docs

Zoho Docs یکی دیگر از سرویسهای مدیریت آنلاین پوشه ها است . این سرویس به شما دسترسی مجانی و آزاد به Gigabyte storage برای کاربرانی که می خواهند پرونده های خود را به صورت آنلاین ویرایش کنند ،می دهد .

اگر به سئوال اصلی که در ابتدای این مقاله بود، بگردیم به این نتیجه می رسیم که هیچ نسخه ای از مایکروسافت آفیس به طور مجانی برای دانلود وجود ندارد ولی با این حال جایگزین های بسیاری چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین برای این منظور پیدا می شود که می توانند به کاربران کمک های ارزنده ای بکنند .

 

منبع : ghacks.net

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *