نتیجه ی تست پردازنده های بعدی اینتل Ivy Bridge منتشر شد

  • 1390/4/17
  • عليرضا شیری
  • 0

نتیجه ی برخی تست ها و بنچ مارک ها روی پردازنده های بعدی Intel یعنی معماری Ivy Bridge در برخی سایت ها منتشر شده است. سایت آسیایی Coolaler این تست ها را روی یک نمونه ی آزمایشی انجام داده است. این نمونه ی آزمایشی که برای سوکت LGA 1155 طراحی شده دارای دو هسته با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز است.

در تصاویر مربوط به BIOS و نرم افزار معروف قرائت مشخصات پردازنده یعنی CPU-Z مشخص است که پردازنده ی دارای ۲ هسته و ۵۱۲ کیلوبایت کش سطح L2 و همچنین ۴ مگابایت کش سطح L3 میباشد. سرعت ۱٫۸ گیگاهرتزی پردازنده نیز در تصاویر مشخص است، البته این نمونه آزمایشی است و محصول نهایی سرعت بالاتری خواهد داشت. به هر حال در مورد اولین پردازنده ی نسل بعدی اینتل صحبت میکنیم، اولین پردازنده ای که اینتل با فرآیند ۲۲ نانومتری تولید خواهد کرد و کارایی آن برای علاقه مندان مهم است.

نتیجه ی تست قابل کمی خلاف انتظار است چرا که در تست SuperPI 1M زمان ۲۲٫۱۹۸ ثانیه و در تست Cinebnch 11.5 نیز امتیاز ۱٫۸۱ به دست آمده است. Coolaler امتیازات خوبی به دست آورده است. در مقایسه با معماری فعلی باید بگوئیم  اگر یک پردازنده ی چهار هسته ای Core i5-2400 را آندر کلاک بکنیم یعنی سرعت آن را تا ۱٫۸ گیگاهرتز پایین بیاوریم، با وجود اینکه ۲ هسته بیشتر از پردازنده ی تست شده داریم و مقدار کش آن هم بیشتر است، باز هم امتیاز آن به پردازنده ی تست شده نخواهد رسید.

Ivy Bridge کد پردازنده های نسل بعدی اینتل است که با فرآیند ۲۲ نانومتری تولید میشوند و معماری آن در واقع همین معماری Sandy Bridge پردازنده های فعلی اینتل بوده و تنها قالب تولید آن کوچکتر شده است. از نظر قابلیت ها و امکانات هم مثل پردازنده های فعلی هستند با این تفاوت که بهینه سازی های کوچکی روی آن ها انجام شده است.

 

منبع:

guru3d

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *