بخشی از یک وب سایت را چیده و روی دسکتاپ کامپیوتر خود ببینید

بخشی از یک وب سایت را چیده و روی دسکتاپ کامپیوتر خود ببینید
  • 1390/6/13
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2

ویندوز ، مکینتاش ، لینوکس

مطمئن هستم که همه شما تعداد انگشت شماری وب سایت در ذهن دارید که به طور منظم از آنها دیدن می کنید. یک مثال خوب از این وب سایت ها که برای اکثر شما مصداق دارد، فیس بوک است (البته نه برای همه شما، از آنجا که برخی حتی یک حساب کاربری در این سایت ندارند). احتمالا هر روز به فیس بوک سر می زنید تا بدانید چه مطالب جدیدی روی دیوار شما نوشته شده و می خواهید مطمئن شوید که مزرعه مجازی شما (بازی Farmville) در شرایط مطلوبی نگهداری می شود و از این صحبت ها! Snippage ابزاری  که در این مقاله قصد معرفی اش را داریم برای کمک به افرادی است که به عادت به بررسی روزانه سایت های خاصی دارند.

Snippage یک ابزار رایگان است که قابل نصب روی انواع سیستم عامل هاست. چرا که توسط برنامه ادوبی ایر طراحی شده است. با استفاده از این ابزار که توانایی قرار گرفتن درون محیط مرورگر وب رایانه شما را دارد، می توانید به سایت های مورد علاقه رفته و بخشهایی از وب سایت را بچینید و سپس آن را روی صفحه دسکتاپ خود مشاهده کنید. تصویر بالا یک بخش چیده شده است که من از  سایت Engadget و قسمت top stories چیده ام که به طور کلی منبع خوبی در زمینه آخرین اخبار فن آوری اطلاعات است. هنگام استفاده از ابزار  Snippage  خواهید فهمید که هنگامی که همه مرزهای پنجره را به درستی تنظیم کنید ، بلافاصله قسمت چیده شده به طرز جذابی در میزکار رایانه شما قرار داده می شود.

گزینه های پیکربندی زیادی غیر از تنظیم مدت زمان رفرش کردن صفحه وجود ندارد. شما می توانید برنامه را به گونه ای تنظیم کنید که یک صفحه را هر 10 دقیقه ، هر 30 دقیقه ، هر 1 ساعت ، یا هر  3 ساعت یکبار رفرش کند. عده ای از کاربران دوست دارند که لینک های درون هر صفحه چیده شده با کلیک آنها در یک صفحه جدید مرورگر پیش فرض باز شوند و برنامه نیز به طور پیش فرض چنین کاری انجام می دهد، اما در عوض می توانید لینک ها را داخل خود کلیپ موجود روی دسکتاپ باز کنید. به طور کلی باز کردن لینک ها در داخل کادر روی دسکتاپ تجربه چندان جالبی نیست، مگر اینکه اندازه کادر را به اندازه کافی بزرگ انتخاب کرده باشید.

Snippage  ابزار بامزه و جالبی است، اما از آنجایی که این ابزار در عمل شکل متفاوتی از مرورگر وب است که تا کنون دیده اید، می توان انتظار  داشت که کمی استفاده از حافظه رم رایانه بالاتر برود. در آزمایش خود متوجه شدم این برنامه به ازای هر کادری که روی دسکتاپ می گذارم  45 – 60 مگابایت از حافظه رم را اشغال می کند ( هنگام اجرای کادر). همانطور که می توانید تصور کنید این مسئله سرعت می تواند بار مضاعفی بر رایانه شما وارد کند، به خصوص اگر حافظه رم چندان زیادی نداشته باشد. بنابراین توصیه می کنم در استفاده از این برنامه و قرار دادن کادر ها روی دسکتاپ صرفه جویی کنید!

دانلود Snippage (مکینتاش / ویندوز / لینوکس – برای استفاده از Snippage  نیاز به نرم افزار ادوبی ایر خواهید داشت. )

منبع: cybernetnews

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. ابزار جالبه ولی خوب چه کاریه ، برای هر چیزی ابزار مناسبش رو باید استفاده کرد ، چرا از فید ریدر استفاده نکنیم که میتونیم 100 تا سایت رو با هم چک کنیم بدون افت سرعت سیستم .

    با تشکر/.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *