چه طور مایکروسافت با شتاب‌دهی سخت افزاری Window 8 را بهینه کرده است؟

چه طور مایکروسافت با شتاب‌دهی سخت افزاری Window 8 را بهینه کرده است؟
  • 1391/5/4
  • عليرضا شیری
  • 0

زیبایی و روانی ظاهر یک سیستم عامل دوست داشتنی و در عین حال پر دردسر است، چرا؟ با توجه اینکه انواع سخت‌افزار در بازار محصولات کامپیوتری وجود دارد، استفاده از توان سخت‌افزار به این منظور کار مشکلی به نظر می‌رسد. اما مایکروسافت و سیستم عامل جدیدش، ویندوز 8 چگونه عمل می‌کند؟

بنابر اطلاعاتی که روی وبلاگ MSDN قرار داده شده، متوجه می‌شویم که این کمپانی با بهره‌گیری از شتاب‌دهی سخت‌افزاری برای پردازش واسط گرافیکی سیستم عامل، همواره سرعت اجرا را روی عدد 60 فریم بر ثانیه نگه داشته است، آن هم با کمترین مشکلات گرافیکی.

 

مایکروسافت برای نیل به این هدف، روی برخی جنبه‌های کلیدی تمرکز کرده تا تجربه‌ی روانی از کار ظاهر گرافیکی برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

در بحث رندر کردن متن به علت استفاده از DirectWrite کارایی سیستم عامل بسیار بهبود پیدا کرده و بین 131 تا 336 درصد سریع‌تر شده است.

رندر عناصر هندسی دو بعدی نیز پیشرفت چشم‌گیری داشته به طوری که دیگر نمودارهایی که در Excel یا Powerpoint ترسیم شده‌اند، باعث کاهش سرعت نمی‌شوند. در مورد رندر عناصر HTML5 در مرورگر Internet Explorer 10 و دیگر المان‌هایی که در واسط گرافیکی Metro استفاده شده نیز وضعیت به همین منوال است.

مهمتر از بهینه شدن رندر تصاویر و ویدیوها، استفاده از DirectX 11.1 به عنوان اساس تمام شتاب‌دهی‌های سخت‌افزاری در این سیستم عامل است، بنابراین تمام عناصر 2 یا 3 بعدی می‌توانند از تکنولوژی‌های عرضه شده در این زمینه استفاده کنند. بله، حالا یک واسط برنامه نویسی (API: Application Programming Interface) برای انجام تمام رندرهای گرافیکی به کار برده می‌شود، به همین دلیل است که استفاده از حافظه کمتر شده و دسترسی نرم‌افزارها به پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) بسیار ساده‌تر می‌شود، چه در مورد تبلت‌ها صحبت کنیم و چه مسأله‌ی مورد بحث PC ها باشند.

منبع: slashgear

تگ:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *