ویندوز 8 : یک دائره المعارف آنلاین بر روی رایانه شما

ویندوز 8 : یک دائره المعارف آنلاین بر روی رایانه شما
  • 1391/8/19
  • سعيد
  • 1

Britannica-logo

در گذشته دائره المعارف ها فقط در قالب کتاب عرضه می شدند و اگر بخواهید چند دائره المعارف داشته باشید حجم هر کتاب و در دست گرفتن آنها یا قرار دادن در کتابخانه شخصی شما را عذاب می دهد. همچنین اینکه بروز بودن و هزینه اضافی آن گاهی واقعا شما را تحت فشار قرار می داد. اما امروزه نسخه های دیجیتال بر روی سی دی یا دی وی دی و یا نسخه های تحت وب آنلاین مانند ویکیپدیا (Wikipedia) , دائره المعارف ها به راحتی و کاملا بروز در اختیار شما هستند. این تغییر در استفاده از نسخه های دیجیتال به جای چاپ و نشر به تاثیر مثبتی بر خوانندگان منجر شده است.

اول اینکه، نسخه های دیجیتال فضای زیادی برای ذخیره این حجم اطلاعات لازم ندارند،و دوم، قیمت برای هر نسخه جدید بسیار کمتر از نسخه های،چاپ و نشر است یکی از دلایل آن این است که هزینه کاغذی وجود ندارد. حالا تاثیرات مثبت صرفه جوی کاغذ در طبیعت را نیز در نظر بگیرد.

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین دائره المعارف در جهان دانشنامه بریتانیکا (Encyclopedia Britannica Official) است . این دائره المعارف برای اولین بار در سال 1771 منتشر شد، و از آن زمان به بعد تا به امروز همواره تجدید چاپ شده است , و اکنون نسخه دیجیتال Britannica آماده شده است. امروز اپلیکیشن این داشنامه را که برای ویندوز 8 آماده شده است را میخواهیم به شما معرفی کنیم. می توایند با برنامه Encyclopaedia Britannica به دریای اطلاعات شیرجه بزنید و از مطالبی بروز و کامل لذت ببرید.

به منظور دریافت برنامه به فروشگاه ویندوز Windows Store بروید و در کادر جستجو عبارت encyclopedia britannica را وارد کنید. نتایج در سمت چپ نشان داده می شود.

بر روی دکمه install کلیک کنید تا عملیات دانلود و نصب نرم افزار شروع شود.

در صفحه اصلی برنامه , کادر جستجو (search bar) و مقاله ویژه روز نمایش میابد. حرکت در بین صفحات به صورت اسلاید های افقی است. دیگر زیر بخش ها مانند, مقالات مربوط به تاریخ جاری و ماه, بخش بهترین مقالات (Top Articles), و حساب بریتانیکا من ( My Britannica) در هر صفحه وجود دارد. برای دیدن جزئیات هر بخش روی آن کلیک کنید.

صفحه مقاله (  article) به شما اجازه خواندن  کامل مقاله را فراهم می کند و همچنین با راست کلیک بر روی هر مقاله گزینه تنظیمات (options) آن برای در اختیار گذاشتن بعضی ویژگی ها برای شما نمایش میابد. امکاناتی مانند پین کردن مقاله به صفحه آغاز (Start Screen) ,مشاهده همه عکس های مقاله, جستجوی پیوندها در وب , تغییر اندازه فونت ,اضافه کردن به لیست علاقه مندی ها (favorites),و غیره در دسترس است.

در بخش A-Z Browse شما امکان مشاهده نام تمام مقاله های موجود را, بر اساس ترتیب حروف الفبا را در اختیار دارید.

صفحه بریتانیکا من (My Britannica) در سمت راست اجازه مشاهده جدید ترین مقالات و افزودن به لیست علاقه مندی ها و همچنین ذخیره مقالات را فراهم می کند.

در نهایت در بخش Link Map می توانید نوشته های مرتبط با مقاله ای که در دست دارید را مانند  یک نقشه مشاهده کنید و با راست کلیک بر روی هر یک مقاله مربوطه برای شما نمایش میابد.

دانشنامه بریتانیکا Encyclopedia Britannica برنامه رایگان است و برای نسخه های 32 و 64 ویندوز 8 در دسترس است.برای مشاهده صفحه اختصاصی آن در فروشگاه ویندوز اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من نمیدونم چرا با چیز پی ان هم نمیتونم Store رو باز کنم. کسی میدونه مشکل از چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *