بررسی نوکیا لومیا ۹۲۵

بررسی نوکیا لومیا ۹۲۵
  • 1392/7/18
  • امين قاسمي‌زاده
  • 4

گوشی نوکیا لو میا ۹۲۵ با بدنه فلزی به بازار می‌آید.

ش
نکات مثبت لو میا ۹۲۵:این گوشی هوشمند دارای بدنه براق و باریک است و بخشی از بدنه آن از جنس آلومینیوم می‌باشد. دوربین آن فوق‌العاده است و عکس‌های بسیار با کیفیتی حتی در تور کم می‌گیرد. در انتها باید بگویم که قیمت این گوشی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.
نکات منفی لو میا ۹۲۵: بدنه این گوشی کمی عریض و بزرگ است. در نسخه T-Mobile ما فقط مدل ۱۶ گیگابایتی آن را می‌بینیم و از مدل ۳۲ گیگابایتی آن خبری نیست.
در انتهای مقایسه:گوشی هوشمند دوست داشتنی نوکیا یک تجربه عالی است و نظر من این است که تا انتهای این بررسی با ما باشید و تصمیم نهایی خود را بگیرید.

از میان سه گوشی برند نوکیا یعنی لو میا ۹۲۵ و ۹۲۸ و ۹۲۰ که در ایالت متحده آمریکا عرضه شده‌اند باید بگویم که گوشی هوشمند نوکیا ۹۲۰ دارای بهترین طراحی سخت افزار است ولی گوشی نوکیا لو میا ۱۰۲۰ با دوربین ۴۱ مگا پیکسلی در صدر همه گوشی‌های شرکت نوکیا قرار گرفته است.
با این حال نوکیا لو میا ۹۲۵ از بقیه گوشی‌ها باریک‌تر است و بدنه آن از جنس آلومینیوم طراحی شده است. دوربین این گوشی حتی در زیر نور کم قادر به گرفتن عکس‌های با کیفیت است. با این حال این گوشی برای مشتریان T-Mobile و AT&T که به دنبال ویندوز ۸ گوشی‌های بزرگ هستند، قیمتی حدود ۵۲۹٫۹۹ دلار عرضه می‌شود.

طراحی و ساختار:
نوکیا لو میا اولین گوشی از سری‌های لو میا است که از فلز برای بدنه استفاده کرده است. طراحی این گوشی به نظر خوب می‌آید و وقتی که دقیق بررسی می‌کنیم مشاهده می‌شود که این گوشی بسیار باریک است (حدود ۰٫۳۳ اینچ ضخامت دارد) و بر روی بدنه شکاف‌های کوچکی قرار داده شده است.
صفحه نمایش بسیار با شکوه و عمیق است و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.
در سمت راست بدنه گوشی، دکمه های آلومینیومی برای تنظیم صدا و روشن و خاموش کردن صفحه نمایش و دکمه شاتر دوربین برای عکاسی وجود دارد.
وقتی من این گوشی را در دست گرفتم متوجه شدم که دارای ابعاد بزرگی است. این گوشی هوشمند ۵٫۱ اینچی بر خلاف HTC One، دارای بدنه منحنی نیست و این از نظر کاربر کمی مشکل است زیرا به خوبی در دست قرار نمی‌گیرد و حس خوبی نمی‌دهد. وزن نوکیا لو میا ۹۲۵ حدود ۴٫۹ اونس است که کمی با وجود باریک بودن سنگین است. خوب در نهایت باید بگویم که به خاطر اندازه ای که دارد به خوبی نمی‌تواند درون جیب قرار بگیرد. اما شما اگر کیف بزرگ و یا جیب لباسی با عمق زیاد دارید به راحتی می‌توانید این گوشی را با خود جا به جا کنید.
همانند سایر گوشی‌های سری ۹۲۰، گوشی نوکیا لو میا ۹۲۵ دارای یک صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی WXGA است که رزولوشن آن ۷۶۸*۱۲۸۰ می‌باشد.شیشه صفحه نمایش مقاوم در برابر خش است و به راحتی در مقابل نور خورشید شما قادر به کار کردن با آن هستید.
یکی دیگر از ویژگی‌های صفحه نمایش این است که شما می‌توانید با ناخن‌های بلند و یا دستکش به راحتی با آن کار کنید. طراحی گرافیکی این تلفن ویندوزی هم جالب است.

ش

در زیر صفحه نمایش سه دکمه لمسی وجود دارد و در بالای صفحه نمایش شما قادر به مشاهده دوربین هستید. چراغ‌های کوچکی که بر بالای صفحه نمایش قرار داده شده است وضعیت هشدارها و وضعیت شارژ گوشی را به شما نشان می‌دهد.

در قسمت بالای صفحه نمایش پورت هدست و شارژر و پورت میکرو USB قرار گرفته است.
سیستم عامل و ویژگی‌های مخصوص آن :
همانند دیگر گوشی‌های هوشمند نوکیا لو میا باز هم از سیستم عامل ویندوز Phone ۸ استفاده شده است.
پشتیبانی از NFC و بلوتوث ۳٫۰ که به زودی تبدیل به بلوتوث ۴٫۰ می‌شود از ویژگی‌های اصلی این گوشی است.
یکی از تفاوت‌های نوکیا ۹۲۰ و ۹۲۸ این است که وایرلس یکپارچه و ادغام شده ای وجود ندارد.
در مورد نرم افزارها نوکیا همچنان به ارائه گوشی‌های هوشمند خود همراه با سیستم عامل ویندوزی مخصوص و برنامه های پر طرفداری مثل:موسیقی، رادیو می‌پردازد.
برنامه مکان یاب نوکیا با استفاده از وایرلس یا GPS گوشی شما اقدام به یافتن مکان گوشی می‌کند و این یکی از برنامه های پر طرفدار نوکیا شده است.
دوربین و ویدیو :

4
همراه با هر گوشی از سری ۹۰۰ نوکیا لو میا، این شرکت به طرز ماهرانه ای اقدام به تغییر و بهبود وضعیت دوربین خود می‌کند. برنامه دوربین به طور پیش فرض بسیار ساده است و مانند تمامی گوشی‌های نوکیا، شما توسط این لنز فوق‌العاده می‌توانید عکس‌های پشت سر هم و با کیفیت بالا تهیه کنید. قابلیت ویرایش عکس بسیار ساده است و کاربر هنگام کار کردن با آن مشکلی ندارد.واکنش من هنگام کار کردن با دوربین نوکیا لو میا ۹۲۵ فقط خوشحالی بود. عکس‌ها بسیار روشن و رنگارنگ و دقیق بودند. این گوشی به طرز خاصی تسلط در گرفتن عکس‌ها در محیط تاریک دارد. با استفاده از فلش متمرکز حتی در شب به راحتی می‌توان تصاویری گرفت که جزئیات در آن دقیق و واضح است و لرزشی ندارد.
فیلم برداری ۱۰۸۰ پیکسلی نوکیا لو میا با کیفیت Full HD است و شما به راحتی می‌توانید از مراسم و مهمانی‌های خود فیلم بگیرید. یک دوربین ۱٫۲ مگا پیکسلی و ۷۲۰ پیکسل در قسمت جلوی گوشی قرار داده شده است و به نظر من مناسب است. یک کاربر مگر چه چیزی جز کیفیت بالا و رضایت می‌خواهد؟

کیفیت صدا:
گوشی‌های نوکیا از ابتدا تا کنون همیشه دارایی کیفیت صدای خوبی بودند و گوشی ۹۲۵ نوکیا با مشخصات (CDMA ۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰MHz) در تست من برای کیفیت صدا شرکت کرد.
به حجم قوی بودن صدا از ۱۰ نمره شماره ۵ را به این گوشی دادم ولی صدای من در هنگام مکالمه زیاد واضح نبود. تماس گیرنده به من گفت که صدا حالت عادی ندارد و کمی غیر طبیعی به نظر می‌رسد. بلندگوها دارای قدرت خوبی بودند و من به آن نمره ۱۰ از ۱۰ می‌دهم. صدا واقعاً طبیعی و عالی بدون کوچک‌ترین اکو و یا ابهامی بود.
با این حال نظر کلی من از کیفیت صدای این گوشی مثبت است و فقط فکر می‌کنم کاش نوکیا کمی بیشتر بر روی کیفیت مکالمه خود کار می‌کرد. با این حال خوب است.
عملکرد گوشی، سرعت، پردازشگر و طول عمر باتری:
عملکرد نوکیا ۹۲۵ در ۴G LTE توسط شبکه موبایل T-Mobile مناسب بود.۹۲۵ هم از پردازنده های دیگر سری‌های لو میا استفاده می‌کند یعنی پردازنده دو هسته ای Qualcomm’s ۱٫۵ GHz در این گوشی به کار گرفته شده است. البته باید بگویم که هنگامی که بر روی برنامه ای کلیک می‌کنید جند ثانیه ای طول می‌کشد تا برنامه باز شود و شاید این عیب مربوط به ۲ هسته ای بودن آن است. به هر حال من نظری در مورد سرعت گوشی نمی‌توانم بدهم و این بستگی به کاربر و درخواست‌های او از گوشی دارد.
طول عمر باتری ۲۰۰۰ میلی آمپری به نظر استاندارد می‌رسد. زمان مکالمه آن ۱۸ ساعت و ۸ دقیقه و زمان آماده به کار آن ۱۸ روز است. در تست تخلیه باتری ما برای مکالمه حدود ۱۱ ساعت طول کشید. توجه داشته باشید که طول عمر باتری به مرور زمان کاهش می‌یابد و این ارقام به نظر من بسیار عالی است. به طور کلی یک با این گوشی یک روز شلوغ کاری را می‌توانید سپری کنید و سپس به شارژ بزنید.
در مورد فضای ذخیره سازی این گوشی هوشمند باید بگویم که نوکیا لو میا ۹۲۵ در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. این فضا برای ذخیره سازی داده های کاربران عادی مناسب است. به راحتی می‌توانید فیلم و موسیقی مورد علاقه خود را بر روی این گوشی ذخیره کنید.
چه کسانی باید این گوشی را تهیه کنند؟

بدنه نوکیا لو میا ۹۲۵ براق است و به طور کلی گوشی هوشمند خوش قیافه ای است که به طور کلی نشان می‌دهد نوکیا برای ساخت این گوشی از همه هنر و ظرافت خود استفاده کرده است و همان طور که می‌دانید نوکیا سابقه طولانی در طراحی بدنه گوشی دارد.
این گوشی برای طرفداران عکاسی با دوربین گوشی هوشمند بسیار مناسب است زیرا دارای دوربین ۴۱ مگا پیکسلی است و کیفیت خیلی خوبی دارد.
البته باید بگویم که سیستم عامل این گوشی به قدرتمندی آندروید و یا iOS نیست. هر چند ماکروسافت تمام سعی خود را دارد انجام می‌دهد تا خود را به رقیبان نزدیک کند.
حال که این گوشی را بررسی کردیم تصمیم با شماست با تمامی ضعف‌ها و قوت‌های این گوشی باید ببینید این گوشی نیازهای شما را رفع می‌کند یا خیر.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. ضمن سلام و تشكر

    فكر ميكنم در پاراگراف سوم از آخر… “این گوشی برای طرفداران عکاسی با دوربین گوشی…” يك اشتباه رخ داده!
    لوميا 925 دوربين 41 مگا پيكسلی نداره! اون لوميا 1020 كه داره…

    موفق باشيد

  2. گوشیه خوبی بایدباشه نوکیاواقعازیباودل نشینه ولی سیستم عاملش…ولی بازمن نوکیاروبیشترازبغیه دوس دارم

  3. سلام
    من حدود 4 روز هست که این گوشی را دارم بزرگترین ایرادش اینه که نمیشه از اهنگهایی که دلخواه تونه به عنوان زنگ تماس یا اسمس استفاده کنید . دومین ایرادش نرم افزار های کاربردی کمشه البته هست متها بیشتر خریدنیه . به هر حال گوشی خوشکل و خوش دستیه طراحی زیبایی داره. باطریشم اگه از جمله ادمایی هستید که همش سرتون تو گوشیه بیشتر یه روز نمیره .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *