بررسی گوشی هوشمند LG G2

بررسی گوشی هوشمند LG G2
  • 1392/8/5
  • امين قاسمي‌زاده
  • 4

عملکرد بسیار سریع همراه با سیستم عامل بسیار قوی آندروید:

مزایای این گوشی هوشمند: LG G2 دارای یک پردازنده قوی و سریع می‌باشد و همین طور دارای یک صفحه نمایش گسترده و یک دوربین قدرتمند است که به راحتی با آن می‌توانید از مناظر دلخواه خود عکس بگیرید.
معایب این گوشی هوشمند:هیچ جایی برای microSD وجود ندارد و ویژگی‌های نرم افزاری جدید زیاد کاربر پسند نیست.
نتیجه پایانی:اگر شما کارهای بزرگی انجام نمی‌دهید و کیفیت و قابلیت‌های گوشی برای شما مهم نیست بهتر است دور این گوشی هوشمند و جدید ال جی را یک خط قرمز بکشید.

کمپانی ال‌جی هنوز به دنبال پیش روی از دیگران رقیبان خود یعنی سامسونگ و اپل در آمریکا است و برای همین گوشی هوشمند جدید خود G2 را معرفی کرده است.
نام Optimus حذف شده است و این گوشی مدعی جدی است.
گوشی هوشمند G2، برای مثال اولین دستگاهی در سراسر دنیا بود که پردازنده Snapdragon ۸۰۰ به رخ دیگر رقیبان کشید و صفحه نمایش گسترده آن ۱۰۸۰ پیکسلی و دوربین آن ۱۳ مگا پیکسل می‌باشد.
قرار دادن دکمه های تنظیم صدا و خاموش و روشن کردن در قسمت پشت کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. برخی عادت‌ها عوض شده‌اند ولی این باعث نمی‌شود که تجربه بدی به نظر برسد.
شرکت‌های AT&T و Verizon و Sprint در حال حاضر سر قیمت ۱۹۹٫۹۹ دلار برای فروش این گوشی هوشمند به نتیجه رسیده‌اند که البته این گوشی توسط T-Mobile هم به فروش می‌رسد که قیمت اعلام شده توسط آن‌ها ۶۰۳٫۹۹ دلار می‌باشد.
خوب… چه خبر از دکمه‌ها؟
هنگامی که این تلفن هوشمند در نیویورک عرضه شد، بسیاری از مردم از تغییر جای دکمه های تنظیم صدا و خاموش و روشن کردن از کنار لبه گوشی به پشت گوشی تعجب کرده بودند.
از نظر خیلی‌ها این حرکت زیاد جالب نبود و دیوانه کننده بود.
در ابتدا به خاطر این تغییر احساس راحتی نمی‌کنید ولی به مرور عادت خواهید کرد.
دکمه تنظیم صدا دقیقاً در زیر دوربین قرار گرفته است.

باید توجه شما را به این نکته مهم جلب کنم که دکمه های عقب در مدل شرکت Verizon نسبت به مدل شرکت‌های AT&T و T-Mobile فرق وجود دارد.
دکمه‌ها کوچک‌تر هستند و مسلماً شما هنگام کار کردن و لمس کردن آن به مشکل خواهید خورد. با این حال دکمه های مدل Verizon شیک‌تر است.

طراحی گوشی:

بدنه این گوشی هوشمند، براق و صاف و نازک است. ۵٫۴۵ اینچ بلندی و ۲٫۷۹ اینچ عرض و ۰٫۳۵ اینچ ضخامت دارد.
در حال حاضر من یک مشکل دارم و ممکن است که مشکل برای شما هم پیش بیاید، انگشت شست من به کل صفحه نمایش دسترسی ندارد!
من مجبور بودم گوشی را مداوم در دست بگیرم و جای انگشت شست را بر روی صفحه نمایش ثابت کنم.
از آن جایی که من شلوار جین نازک می‌پوشم قرار گرفتن این گوشی در جیب شلوار باعث اذیت و آزار من می‌شود البته من این مشکل را با دیگر گوشی‌های هوشمند مثل:گوشی کهکشانی Samsung Galaxy S۴ و همین طور HTC One داشتم.
LG G2 از هر دو دیگر گوشی‌های رقیب پهن‌تر است.

اشکال دیگری که در این گوشی همانند سایر گوشی‌های هوشمند وجود دارد همان موضوع همیشگی بر جا ماندن اثر انگشت و لکه بر روی صفحه نمایش است.
من سعی می‌کردم رد های لکه بر روی صفحه نمایش و عقب گوشی هوشمند را پاک کنم.
البته من باید تاکید کنم که شاید خواسته های من با خواسته های شما فرق داشته باشد. اگر شما به لکه های روی صفحه نمایش گوشی اهمیت نمی‌دهید و یا با گوشی‌های هوشمند صفحه بزرگ به راحتی می‌توانید کار کنید به نظر من ممکن است خرید این گوشی برای شما یک انتخاب مناسب باشد.
من به شخصه دوست دارم گوشی باریک باشد، البته خیلی از کاربرها هستند که باریک بودن بیش از حد گوشی را نمی‌پسندند زیرا از نظر آن‌ها احساس شکنندگی دارد.
برخلاف G Pro، گوشی هوشمند G2 قابلیت تعویض باتری را ندارد.
صفحه نمایش:
صفحه نمایش ال سی دی IPS این گوشی 5.2 اینچ است و رزولوشن آن ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل و ۴۲۳ ppi تراکم دارد.
صفحه نمایش لمسی بسیار پاسخگو است و شما با دستکش به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. تصاویر فوق‌العاده واضح و در حداکثر روشنایی است و رنگ‌ها شاد و پر جنب و جوش به نظر می‌رسند. کار کردن با آن در زیر نور آفتاب راحت است.
نرم افزار و ویژگی‌های آن:

این دستگاه با سیستم عامل آندروید 4.2.2 به بازار آمده است و شما می‌توانید برنامه های متعدد گوگل مثل:کروم و Gmail و جستجو و نقشه‌ها و YoueTub و سایر بازی‌های مخصوص آندروید را مشاهده کنید و با آن‌ها کار کنید.
به علاوه همانند دیگر دستگاه های گوشی‌های هوشمند شما می‌توانید با ماشین حساب و تقویم و ایمیل کار کنید.
شرکت AT&T برنامه های خاصی را برای کاربران خود تهیه دیده است، مثل:اسکنر کد.
استاندارد های این گوشی پیشرفت کرده است و نسبت به Optimus G و G Pro تغییر کرده است.
شما با استفاده از بلستر IR در بالای G2، می‌توانید با سایر دستگاه‌ها مثل:تلویزیون و دی وی دی و پروژکتور کار کنید و از راه دور با آن‌ها کار کنید.
جز اصلی دیگر برنامه های این گوشی، استفاده از ویژگی‌های یادداشت برداری است. QuickMemo به شما اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های خود را به صورت مجزا بنویسید.
QSlide به شما این امکان را می‌دهد که به برنامه های زیادی مثل:ویدیو و ماشین حساب و مرورگر به طور همزمان دسترسی داشته باشید.
از طرف دیگر شما می‌توانید به راحتی اندازه QSlide را تغییر دهید. در نهایت حافظه RAM آن ۲ گیگابایت است و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی است که البته همان طور که در اول این بررسی گفتیم امکان ارتقا حافظه این گوشی هوشمند وجود ندارد و همین طور قابلیت NFC در این گوشی قرار داده شده است.

چه ویژگی‌های جدیدی در این گوشی هوشمند قرار گرفته است؟
همان طور که قبلاً ذکر شد، شرکت ال‌جی G2 را با ویژگی‌های جدیدش را جز گل سر سبد محصولات خود معرفی کرده است.
یکی از ویژگی قرار گرفتن چندین اسلاید در کنار هم می‌باشد، که به شما اجازه می‌دهد شما به یکی از سه برنامه دسترسی داشته باشید و جز یکی از ویژگی‌های هوشمند می‌باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌ها Clip Tray نامیده می‌شود، که شما می‌توانید قسمتی از یک متن را جدا کنید و سپس در جای دیگر استفاده کنید.
یعنی شما به راحتی می‌توانید، اطلاعات دقیق مثل آدرس، ایمیل و سایر متون را به راحتی جدا کنید و بدون مشکلی در جایی دیگر آن متن را بچسبانید.
برای فعال کردن گوشی از حالت خواب شما باید به سادگی دو ضربه با انگشت خود به صفحه نمایش بزنید، اسم این ویژگی KnockOn است.
البته برای قفل کردن آن باید دوباره به صفحه نمایش دو بار ضربه بزنید. به مرور زمان به این ویژگی عادت خواهید کرد.
حالت مهمان برای تنظیم و حفاظت از اطلاعات خصوصی است که شما می‌توانید دسترسی مهمانان به برنامه های خود را محدود کنید.
در آخر، ال‌جی همانند سامسونگ S-Voice قابلیت‌هایی دارد که به راحتی می‌توانید با آن کار کنید.
من نمی‌توانم با استفاده از قابلیت‌های صدا از حساب کاربری خود استفاده کنم و باید از یک سری ویژگی‌ها به صورت دستی استفاده کنم.
اکثر این ویژگی‌های جدید بسیار خوب و کاربر پسند است مخصوصاً حالت مهمان که به شما امکان حفاظت از اطلاعات شما را می‌دهد.

دوربین و ویدیو:
اولین گوشی هوشمند ال‌جی که ۱۳ مگا پیکسل بود، Optimus G نام داشت.
حال دوربین این گوشی هوشمند هم ۱۳ مگا پیکسلی است و هنگامی که به کیفیت عکس‌های گرفته شده نگاه می‌کنم، می‌بینم که رنگ‌ها بسیار واضح و دقیق هستند و تصاویر چه در محیط داخل خانه و چه در محیط بیرون خانه بسیار واضح بودند و جزئیات در آن‌ها به خوبی قابل دیدن هستند.
یکی از ویژگی‌های جدیدی که در این گوشی هوشمند قرار گرفته است و من بسیار لذت بردم، قابلیت تثبیت کننده نور دوربین است.
من به راحتی قادر به ضبط تصاویر به هنگام راه رفتن در خیابان بودم، حتی با وجود نا پایدار بودن دست من عکس‌ها بدون کوچک‌ترین تاری و لرزش بودند.

هم دوربین عقب و هم دوربین ۲ مگا پیکسلی در قسمت جلو گوشی هوشمند، دارای ویژگی‌های زیادی برای عکس‌ها هستند.
این ویژگی‌ها عبارتند از:فوکوس لمسی و خودکار، صدای شاتر. چهار افکت رنگی برای عکس و تایمر و برچسب گذاری جغرافیایی.
طبیعتاً دوربین ۱۳ مگا پیکسلی ویژگی‌های دیگر و مفید تری هم دارد برای مثال:چهار اندازه تصویر برای دوربین عقب از دامنه ۹۶۰*۱۲۸۰ تا ۳۱۲۰*۴۱۶۰ است در حالی که دوربین جلوی ۲ مگا پیکسلی عکس‌ها را تا رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل ذخیره کند.۱۲ حالت صحنه برای دوربین عقب و 3 حالت برای دوربین جلو وجود دارد.
دوربین فیلم برداری، کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی با قابلیت full HD را دارا است. هیچ تأخیری در بین ضبط فیلم برداری و بازخورد من در منظره وجود نداشت.
یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که دیدم زوم صوتی است که به شما اجازه می‌دهد برخی از منابع صوتی که مورد تاکید شما است به راحتی ضبط کنید.
قابلیت‌ها:
من گوشی G۲ را در نیویورک توسط شبکه (AT&T )۸۵۰/۹۰۰/۱۸۰۰/۱۹۰۰ تست کردم. کیفیت صدا بسیار عالی بود. هیچ کدام از تماس‌های من نویز و یا قطعی نداشت و باید بگویم که صداها واضح و روشن است. ولی هنگامی که بر روی دکمه بلندگو زدم دوستانم به من گفتند که صدای تو از دور می‌آید.
در گذشته گوشی‌های شرکت ال‌جی دارای بلندگو های نازک و باریک بودند که صدا بسیار خشن بود.
اما صدا در هنگام پخش فیلم و موسیقی قابل قبول بود.
من همین طور این آزمایش را بر روی گوشی‌های تحت قرارداد Verizon و T-Mobile در سانفرانسیسکو تست کردم. کیفیت صدا همانند تست قبلی بود.
آزمون داده‌ها بر روی شبکه ۴G LTE شرکت AT&T در نیویورک بسیار با سرعت بود.
نتیجه گیری نهایی از این بررسی:

شما نمی‌توانید توسط گوشی هوشمند LG G2 بازی‌ها را تغییر دهید و کمی انجام بازی با آن سخت است.
پردازنده با قدرت بالا از آن یک دیو سرعت مطلق می‌سازد و صفحه نمایش بزرگ آن برای تماشای فیلم مناسب است، علاوه بر این وجود دکمه در قسمت پشت بدنه گوشی یک عیب محسوب نمی‌شود.
همان طور که می‌دانید این گوشی تنها گوشی هوشمند با قیمت ۱۹۹٫۹۹ دلار نیست. اگر شما به دنبال یک گوشی خود با قابلیت افزایش حافظه ذخیره سازی هستید بهتر است ذهن خود را بر روی گوشی Samsung Galaxy S۴ متمرکز کنید.
اگر به دنبال گوشی با بدنه فلزی و دوربین بسیار قوی هستید بهتر است به دنبال گوشی هوشمند نوکیا Lumia ۱۰۲۰ باشید که دارای یک لنز فوق‌العاده و یک دوربین ۴۱ مگا پیکسلی است.
با این حال این گوشی بهترین گوشی شرکت ال‌جی با پردازنده قوی و صفحه نمایش فوق‌العاده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. گوشی قدرتمندی هستش و واقعا کاکردن باهاش لذت بخشه ولی ای کاش در مورد میزان شارژدهی باتری هم صحبت میکردین

    1. باسلام,
      من این گوشی رو دارم,
      اقا حواد راجع به شارژش باید بگم واقعا رضایت بخشه, من که باهاش خیلی کارا از جمله بازی و دوربین و اینترنت واجرای برنامه های مختلف انجام میدم تقریبا هر سه روز و یا دو روز یه بار شارژ میکنم…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *