چگونه یک پروژه اکسل را رمز گذاری کنیم

چگونه یک پروژه اکسل را رمز گذاری کنیم
  • 1393/6/15
  • مبين
  • 2

excel-home-970x0

 

اگر شما از کامپیوتر استفاده می کنید احتمال این نیز وجود دارد که چند پرونده اکسل در PC  یا مک خود داشته باشید. همانطور که میدانید میلیون ها نفر در سراسر جهان از اکسل استفاده می کنند که بیش تر بدرد تجارت و نهاد های دولتی استفاده می شود. خوشبخاته با وجود اکسل 2014 امکان بالا بردن امنیت پرونده ها با رمز گذاری وجود دارد.

بریا این کار ابتدا باید پرونده ای را که می خواهید رمز گذاری کنید باز کرده و گزینه Info را انتخاب کنید سپس روی Protect Workbook کلیک نمایید.

excel-password-1-640x427

 

از نوار باز شده روی گزینه Encrypt with Password کلیک کنید.

excel-password-2-640x427بلافاصله اکسل پنجره ای برای وارد کردن رمز عبور باز می کند شما می توانید رمز عبور خود را به سادگی در تکست بار باز شده وارد کنید اما به یاد داشته باشید که اگر رمز عبور خود را گم کنید دیگر امکان دسترسی به پرونده شما نیست. اکسل هیچ گزینه ای برای بازیابی رمز عبور وارد شده توسط شما ندارد.

excel-password-3-640x427

 

هنگامی که رمز عبور خود را انتخاب کردید مایکروسافت بی درنگ پرونده را رمز گذاری می کند و با هر بار باز کردن آن تقاضای رمز عبور خواهد کرد البته به یاد داشته باشید که این رمز عبور فقط برای پرونده انتخاب شده ایجاد می شود و برای دیگر پرونده این عمل را باید به صورت تکی انجام دهید.

این آموزش به پایان رسید گویا آی تی امید وار است که بهره کافی را از آن برده باشید منتظر دیگر آموزش های ما برای رمز گذاری نرم افزار ها باشید.

digitalterands

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *