تویوتا اولین خودروی سرعتی با سوخت هیدروژن را رونمایی کرد

تویوتا اولین خودروی سرعتی با سوخت هیدروژن را رونمایی کرد
  • 1394/2/4
  • علی رضاپور
  • 0

Toyota Mirai، یک خودروی مخصوص مسابقه است که با سوخت هیدروژن کار می کند. این خودرو، به هیچ وجه نیازی به بنزین و یا الکل ندارد و فقط با هیدروژن کار می کند. یکی از نقاط بارز این خودروی سرعتی این است که هیچ گونه گاز آلاینده ای مانند کربن دی اکسید یا گوگرد دی اکسید تولید نمی کند. تنها گازی که از اگزوز Toyota Mirai خارج می شود، بخار آب است. در ادامه با گویا آی تی همراه شوید.

دیروز ، جمعه ۲۳ آوریل مصادف با ۳ اردیبهشت ، کمپانی تویوتا از خودروی سرعتی Mirai در مجموعه مسابقات «جام سرعت» واقع در زمین مسابقه ی بین المللی Richmond رونمایی کرد.

قبل از این خودرو، خودرو های هیدروژنی بسیاری طراحی شده بودند اما زمان سوخت گیری شان کمی بالا بود. Mirai فقط در مدت ۵ دقیقه سوخت گیری می کند. با هر بار سوخت گیری قادر است بیش از ۳۰۰ مایل یا به عبارتی دیگر ۴۸۰ کیلومتر حرکت کند. این محصول در ماه های پایانی سال جاری میلادی ،۲۰۱۵، در California به فروش خواهد رسید.

تویوتا قصد دارد که Mirai را در همه جا منتشر کند. گسترش محدوده ی فروش Mirai در راس سیاست های فروش کمپانی تویوتا می باشد.

۲-toyotatoprov

Ed Laukes، معاون مدیر فروش و محصولات موتوری این شرکت در ایالات متحده ی آمریکا، در این باره اذعان داشت:

کمپانی تویوتا قصد دارد که از مسابقه ی اتومبیل رانی NASCAR که یکی از محبوب ترین مسابقات جهان است به عنوان یک ویترین تبلیغاتی استفاده کند تا به چشم جهانیان جلوه کند.

این محصول حاکی از آن است که کمپانی تویوتا برای محیط زیست احترام ویژه ای قائل است. Toyota Camry Hybrid اولین خودروی هیبریدی جهان بود که در مسابقات اتومبیل رانی NASCAR شرکت کرده بود. این مسابقه در سال ۲۰۰۹ برگزار شد.

بدون شک کمپانی های بزرگ خودرو سازی دیگر هم این اقدام تویوتا را بدون جواب نمی گذارند و محصولی برای رقابت با آن ارائه می کنند. پس منتظر اخبار بعدی از گویا آی تی باشید.

[منبع: Phys]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *