گوشی های هوشمندی که در طول سال جاری عرضه خواهند شد

گوشی های هوشمندی که در طول سال جاری عرضه خواهند شد
  • 1394/5/11
  • مبين
  • 0

در طول سال جاری میلادی شاهد معرفی و عرضه گوشی های هوشمند زیادی از سوی شرکت های بزرگ بوده ایم، از گلکسی اس ۶ گرفته تا وان پلاس ۲ که اخیرا معرفی شد و در حال حاضر به یکی از گوشی های هوشمند فوق العاده تبدیل شده است، می توان گفت که سال جاری بسیار پر رنق تر از سال های گذشته بوده است و هنوز به اتمام آن نرسیده ایم. آنگونه که پیداست قطار ارائه گوشی های هوشمند هنوز در حال حرکت است و موتو جی ۲۰۱۵ به عنوان آخرین گوشی هوشمند معرفی شده تا به این لحظه شناخته شده است.

به هر حال تا پایان سال جاری میلادی وقت زیادی مانده است و تا آن زمان شاهد معرفی و عرضه دستگاه های جدیدتری خواهیم بود. اکنون خودتان باید درباره شایعات بین شرکت های سازنده گوشی های هوشمند قضاوت کنید. دستگاه های جدیدی از قبیل گلکسی اس ۶ اج پلاس ، اکسپریا Z5 و ممکن است که گوشی هوشمند بلک بری با سیستم عامل اندروید را مشاهده کنیم.

همانطور  که می دانید در دنیای انلاین خبرها و شایعات بسیاری درباره گوشی های هوشمند منتشر می شود و اکنون امروز در گویا آی تی شواهد موجود را جمع آوری کرده ایم تا گوشی های هوشمند آینده نزدیک را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

لومیا Cityman و لومیا Talkman

Microsoft-Windows-10-for-Phone-1-1280x853

 

امسال انتظارات از مایکروسافت بیش تر از سال گذشته است چراکه با وجود انتشار رسمی ویندوز ۱۰ قرار بر انتشار نسخه موبایل این سیستم عامل خارق العاده شده است. مایکروسافت تغییرات عمده ای را در آخرین نسخه از سیستم عامل خود داده است و قرار بر ادغام شدن گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های شخصی است و در کنار این ها  دو دستگاه جدید به عنوان پرچم دار های مایکروسافت معرفی خواهند شد.

تقریبا یک هفته پیش بود که در گویا آی تی درباره دو پرچم دار جدید مایکروسافت صحبت کردیم ، این دو گوشی هوشمند در واقع  لومیا ۹۵۰ یا Talkman و لومیا ۹۵۰ XL که با عنوان Cityman شناخته می شود خواهند بود.

شایعه شده است که Talkman دارای صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی QHD OLED، پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ ، اسکنر مادون قرمز برای  Windows Hello، رم ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقا، دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، شارژر وایرلس Qi، باتری  ۳,۰۰۰ mAh و USB Type-C نیز می باشد.

گوشی هوشمند Cityman مایکروسافت دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی QHD OLED، اسنپدراگون ۸۱۰، رم ۳ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقا ، دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی با فلش LED سه گانه، دکمه های جانبی آلومنیومی شارژر وایرلس Qi، باتری  ۳,۰۰۰ mAh و USB Type-C است.

این گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز ۱۰ بهترین گزینه ها برای اکوسیستم مایکروسافت هستند. بنابراین قیطعا دارای سخت افزای های جدی نیز خواهند بود. به هر حال قرار بر این است که در ماه سپتامبر برابر با شهریور ماه در IFA سال جاری معرفی شوند.

گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس

Samsung-Galaxy-S6-Edge-1-1280x855

همانطور که می دانید خط نوت سامسونگ در طول سال بهتر شده است اما انتظارات هنوز فراتر از چیزهای ارائه شده است. گلکسی نوت ۴ یک دستگاه عالی و منحصر به فرد به شمار می رفت و هنوز هم در بازار به عنوان بهترین فبلت شناخته می شود و در کل کیفیت کلی ساخت آن فوق العاده بود.

با این حال با وجود گلکسی نوت ۵ انتظار می رود که طراحی از زبان گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶  اج داشته باشد. قاب فلزی و بدنه شیشه ای طراحی نوت را لوکس تر از همیشه خواهد کرد. تصاویر اولیه منتشر شده نشان می دهد که این دستگاه منحنی است و آرگونومیک تر برای راحتی در دستان کاربر شده است.

از لحاظ مشخصات تنها چیزی که درباره گلکسی نوت ۵ می دانیم پردازنده Exynos 7422، رم ۴ گیگابایتی، صفحه نمایش ۵٫۶۷ اینچی Super AMOLED QHD، اسلات کارت میکرو اس دی و قلم S Pen به روز شده است.

از سوی دیگر گلکسی اس ۶ اج پلاس که جایگزین اس ۶ اج خواهد بود در واقع ممکن است کمی سرقت نشان دهد و صفحه نمایش شبیه به گلکسی نوت ۵ داشته باشد. با این حال گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ اج پلاس یکی از گوشی های هوشمند منحصر به فرد و متفاوت بازار در سال جاری خواهد بود.

شایعه شده است که هردو گوشی هوشمند پرچم دار آینده سامسونگ در طی یک رویداد در ۱۳ آگوست برابر با ۲۲ مرداد ماه معرفی خواهند شد. البته این خبر در حد شایعه بوده و هنوز از سوی سامسونگ تایید نشده است.

اکسپریا Z5 سونی

Sony-Xperia-Z3-20-1280x853

 

در حال حضار صف گوشی های هوشمند سونی مقداری نامرتب شده است. در چند ماه گذشته این شرکت اکسپریاZ4، سپس Z3 + و در نهایت گوشی اسکپریا Z4v را معرفی کرد. با این حال ممکن است که سونی پرچم دار جدیدی را در راه داشته باشد و اکسپریا Z5 را به عنوان پرچم دار خود در آینده ای نزدیک معرفی کند.

گوشی هوشمند  اکسپریا Z5 انتظار می رود که در سال جاری معرفی و روانه بازار شود و آنطور که شایعات نشان می دهد این دستگاه مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود و رم آن ۴ گیگابایت نیز می باشد و گفته شده است که باتری ۴,۵۰۰mAh قدرت الکترونیکی آن را تامین خواهد کرد و همچنین دارای یک سنسور اثر انگشت خواهد بود و دوربین اصلی آن که قرار است به برترین دوربین گوشی های هوشمند سال جاری تبدیل شود ۲۰٫۷ مگاپیکسل نیز خواهد بود.

به نظر می رسد که  اکسپریا Z5 می خواهد در طی چند ماه آینده روانه بازار شود و قبل از پایان سال جاری رکورد فروش فوق العاده خود را به ثبت برساند.

آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس

Apple-iPhone-6-and-6-Plus-1-1280x853

 

هنگامی که اپل گوشی های هوشمند آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را در سال گذشته معرفی کرد در نهایت قدم بزرگی را رو به گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ برداشت و انتظار می رود که این حرکت در سال جاری هم تکرار شود. اپل خبری منتشر کرده است که حاوی وجود دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون بعدی است و قادر به ضبط ویدیوهای ۴K نیز می باشد و همچنین تصویر برداری در نورکم را امکان پذیر خواهد کرد.

به گفته شایعات آیفون جدید مجهز به تکنولوژی جدید تاچ خواهد بود که بسیا حساس تر و قوی تر از نسخه های قبل است و در بین لمس سریع  و ضربه قوی تفاوت اصلی کار خود را نشان خواهد داد. این تکنولوژی به علاوه تکنولوژی های جدیدی که هنوز کسی از آن ها خبری ندارد قرار است کهدر آیفون بعدی اپل دیده شود.

همچنین ما این انتظار را داریم که آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس مجهز به آخرین پردازنده اپل یعنی A9  باشند و  به دیگر مشصخات شایعه شده آن می توان به رم ۲ گیگابایتی چیپ جدید NFC و LTE سریع تر اشاره کرد. همانطور که می دانید زیاد به ماه سپتامبر دور نیستیم و در واقع در این ماه این دو گوشی هوشمند از سوی اپل معرفی خواهند شد.

نکسوس جدید ۲۰۱۵

Google-Nexus-6-vs-Nexus-5-9-1280x853

 

تاکنون شایعات بسیاری درباره گوشی هشومند بعدی نکسوس منتشر شده است و هنوز شرکت سازنده آن به طور قطع مشخص نیست. آنگونه که شایعات نشان می دهند هواوی و ال جی این گوشی هوشمند را خواهند ساخت و احتمال بر انتشار دو نسخه از نکسوس در سال جاری وجود دارد.

نکسوس ال جی دارای صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با وضوح QHD، پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ و باتری ۲,۷۰۰mAh خواهد بود و همچنین ممکن است که مجهز به دوربین ۳D باشد. شرکت ال جی قرار است که این دستگاه را با طرحی نو ارائه دهد.

هواوی نکسوس فراتر از انتظارات را ارئه خواهد داد با توجه به شایعات منتشر شده این دستگاه دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ ، سنسور اثر انگشت ، باتری ۳,۵۰۰mAh و صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی  QHD و همچنین این احتمال وجود دارد که از لحاظ اندازه با نکسوس ۶ یکسان باشد.

انتظارات از سوی گوگل همیشه متفاوت است و گجت های جدید نکسوس در ۲۰۱۵ ممکن است منتشر نشوند چراکه به احتمال بسیار قوی گوگل اندروید M را برای دستگاه های جدید خود ارائه خواهد داد.

بلک بری slider اندرویدی

BlackBerry-Classic-vs-Passport-8-1280x853 (1)

 

گزارشات ماه گذشته نشان داد که شرکت بلک بری گوشی هوشمند جدیدی را با سیستم عامل اندروید معرفی خواهد کرد. گزارشات اخیر نشان می دهد که این دستگاه slider نام دارد و توسط AT&T روانه بازار نیز خواهد شد. گوشی هوشمند جدید بلک بری دارای صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی  QHD پردازنده ۱٫۸ GHz اسنپدراگون ۸۰۸ و رم ۳ گیگابایتی خواهد بود و به علاوه دوربین اصلی دستگاه ۱۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسل خواهد بود.

شایعات نشان می دهد که دستگاه جدید بلک بری در ماه نوامبر رونمایی خواهد شد و با سیستم عامل اندروید همه را شگفت زده خواهد کرد.

حال باید منتظر به واقعیت رسیدن این شایعات باشیم. چراکه گوشی های هوشمند مختلفی در راه بازار جهانی اند و ممکن است به جز این لیست خارق العاده که ۶ دستگاه شگفت انگیز هستند دستگاه های دیگری هم در راه باشند. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *