بررسی تخصصی گوشی هوشمند وان پلاس ۲

بررسی تخصصی گوشی هوشمند وان پلاس ۲
  • 1394/5/10
  • مبين
  • 2

به تازگی شرکت وان پلاس گوشی هوشمند جدید خود را با عنوان وان پلاس ۲ نیز معرفی کرد. این گوشی هوشمند در واقع نسل دوم وان پلاس است. اکنون رقابت سختی بین فروش سال گذشته وان پلاس وان و وان پلاس ۲ در سال جاری است. اکنون که دیگر خبری از هیچگونه شایعاتی نیست و تمامی مشخصات دستگاه منتشر شده است قصد داریم که امروز در گویا ای تی به بررسی کامل و تخصصی این دستگاه بپردازیم و آینده آن را در بازار امسال پیش بینی کنیم.

پس در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات سخت افزاری :

ابتدا قصد داریم که نگاهی کوتاه به مشصخات سخت افزاری گوشی هوشمند وان پلاس ۲ بیاندازیم و پس از آن بررسی را آغاز کنیم.

  • صفحه نمیاش ۵٫۵ اینچی IPS LCD ( با زاویه دید ۱۷۸ درجه)
  • پردازنده کوالاکوام اسنپدراگون ۸۱۰ , رم ۴ گیگابایتی LPDDR4
  • حافظه داخلی ۱۶/۳۲ گیگابایتی (بدون اسلات کارت میکرو اس دی)
  • سیستم عامل OxygenOS مبتنی بر اندروید ۵٫۱
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل با ۱٫۳ میکرون پیکسل
  • تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) – (Optical Image Stabilization)
  • لیزر، فوکوس (۰٫۳۳ میلی ثانیه زمان فوکوس،)
  • دوسیم کارته نانو – ۴G LTE
  • USB Type-C port
  • سنسور اثر انگشت
  • باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر لیتیوم پلی باتری
  • ابعاد ۱۵۱٫۸ در ۷۴٫۹ در ۹٫۸۵ بر حسب میلی متر, ۱۷۵گرم

ویژگی های جدید:

بدهی است که بسیاری از عناصر لیست بالا جدید هستند. بنابراین بهتر است به نکات مهم آن بپردازیم که از نگاه گویا آی تی پردازنده کوالاکوام اسنپدراگون ۸۱۰،  تثبیت کننده تصویر نوری، کیفیت ساختاری کلی و درگاه  USB Type-C مهم ترین آن ها هستند. شرکت وان پلاس از سیستم عامل OxygenOS که نسخه سفارشی شده اندروید ۵٫۱ است را روی وان پلاس ۲ نصب کرده است.

طراحی صنعتی

oneplus-2-review-20

وان پلاس در خصوص طراحی می تواند بسیار افتخاز آمیز باشد. با ظهور گوشی های هوشمندی مانند گلکسی اس ۶ و ال جی جی فلکس ۲  فشار بر تولید طرح هایی از قبیل پلتفرم اندروید خواهد شد که به طور چشم گیری در حال رشد و افزایش است و رقابت نسبتا کوچکی را به راه انداخته است.

با این حال طراحی وان پلاس ۲ در سطح شگفت انگیزی قرار دارد. پس از برگزاری رویداد به معنای واقعی کلمه ای بالاتر از با کیفیت بودن احساس شد و برای یک گوشی هوشمند با چنین امکانات فوق العاده ای و هزینه بسیار کم فراتر از عالی است.

oneplus-2-review-01

وان پلاس با طراحی های پیشرفته ساخته شده است و پیش از این سفارشی سازی آن سخت بود و هنگام صحبت کردن با Carl Pei که یکی از بنیانگذاران اصلی وان پلاس است این قدرت نیز حس می شود.

oneplus-2-review-28

 

جزئیات دیگر دستگاه ارزش دیدن را دارد البته استفاده از  USB از نوع C طراحی را بسیار زیباتر کرده است اما وجود یک قاب فلزی به دور آن یک تکامل کاملا طبیعی است و با گوشی های هوشمند گران قیمت قابل مقایسه است. علاوه بر این باریک بودن وان پلاس ۲ بسیاری از دستگاه ها را به چالش می کشد که بسیاری از کاربران نمی خواهند این باریکی فوق العاده را حس کنند.

صفحه نمایش

oneplus-2-review-15

 

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم صفحه نمایش دستگاه ۱۰۸۰p است و با قیمت ۳۲۰ دلار می تواند گفت که یک کیفیت بسیار عالی را نیز دارد و از آنجا که نوع آن  IPS است کیفیت عالی ای را به ارمغان آورده است که بسیاری از کاربران از این مسئله خوشحال هستند.

صفحه نمیاش وان پلاس ۲ کاملا خوانا و واضح است که به راحتی  چشم کاربر روی ۲ اینچ آن تمرکز لازم را دارد و در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند تصاویر را طبیعی تر نشان می دهد.

دوربین

oneplus-2-review-14وان پلاس ۲ دارای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است در مقایسه با گوشی های هشومند استاندارد به اندازه کافی خوب می باشد و با توجه به ادعا وان پلاس در ورودی ۳۰ درصد افزایش نور را دارد. نکته ای که بعد از آن می توان اشاره کرد وجود پردازشگر اسنپدراگون ۸۱۰ برای پرداش کردن تصاویر گرفته شده است که با توجه به گفته کارشناسان تصاویر کیفیت بالایی از آن گرفته می شود.

کیفیت تصویر و  نمونه ها

کیفیت نور این گوشی هوشمند در زمان گرفتن عکس بسیار خوب است و تصویر را در شرایط نور کم به بهترین شکل ممکن ارائه داده می شود. با این حال زمانی که تصویر گرفته شده با وان پلاس ۲ روی کامپیوتر باز می شود  می توان نگاه دقیق تری به آن انداخت. تصویر زیر توسط یکی از کارشناسان با گوشی هوشمند وان پلاس ۲ گرفته شده است.

oneplus-2-sample-1

 

تصویر نمونه از دوربین این گوشی هوشمند در مقایسه با گلکسی اس ۶ منتشر شده است که با هردو گوشی یک تصویر یکسان گرفته شده است که در آن وان پلاس ۲ کنترل بیش تری را بر تصویر دارد.

oneplus-2-vs-s6-edge

 

نرم افزار / رابط کاربری

وان پلاس پیش از این از سیانوژن استفاده می کرد اما این شرکت خواستار کنرتل بیش تری بر روی اندروید بود و از این جهت سیستم عامل جدید را با نام OxygenOS مبتنی بر اندروید ۵٫۱ ارائه داد.

به طور کلی OxygenOS نگاه دقیق تر را بر اندروید نگاه داشته است اما وان پلاس مقداری تغییر را در همه جای آن ایجاد کرده است که موجب نارضایتی کاربران شده است.

gsmarena_008

 

عملکرد

با وجود کوالاکوام اسنپدراگون ۸۱۰ می توان چیزهایی را درباره عملکرد آن حس کرد. در حالی که ممکن است عملکرد خوبی روی برد اصلی نداشته باشد اما تنها چیزی که می تواند قدرت آن را به چالش بکشد بازی های سه بعدی است که در تصویر زیر مقایسه آن با دیگر دستگاه های پرچم دار انجام شده است و رتبه چهارم را به خود کسب کرده است.

oneplus-2-gfxbench-manhattan-offscreenاما در واقع در بنچمارک GFXBench جایگاه برتری را دارد که چشم همگان را بر خود خیره کرده است و قدرت آن را به وضوح نشان می دهد و در میان سریع ترین گوشی های هوشمند که آیفون ۶ و آیفون ۶ اس نیز هستند جایگاه اول را داشته است و به عنوان سریع ترین گوشی هوشمند شناخته می شود. که این عملکرد فوق  العاده هزینه بسیار کم تری را نسبت به خرید یک آیفون ۶ یا ۶ اس نیز دارد.

oneplus-2-gfxbench-manhattan-offscreen-value

 

هنگامی که کاربران عملکرد دستگاه را مشاهده می کنند در واقع عملکرد بهتر را برای قیمت نشان می دهد که تقریبا عملکرد مشابهی با پرم دار فعلی ال جی یعنی جی ۴ نیز دارد. حال اگر شما علاقه مند به انجام دادن بازی های اندرویدی هستید وان پسال ۲ بهترین گزینه برای شما نیز می باشد.

باتری

oneplus-2-review-29با وجود باتری ۳۳۰۰ mAh وان پلاس ۲ در میان گوشی های بزرگ قرار گرفته است و پس از آن می تواند به رقابت با آن ها بپردازد. در ادامه تست باتری دستگاه را در مقایسه با دیگر دستگاه های مشابه تهیه کرده ایم. این نکته چندان مهم نیست که باتری دستاه غیرقابل جابه جایی است اگرچه می توان پوشش پشتی دستگاه را تغییر داد اما خبری از تعویض باتری نیست.

در نگاه دیگر این روزها با قدرتمند تر شدن گوشی های هوشمند عمر باتری های آن ها کاهش می یابد با این حال گوشی هوشمند وان پلاس ۲ عمر باتری نسبتا بالایی دارد و البته این مقایسه در نگاه با قدرت فوق العاده آن انجام شده است. در واقع هواوی Mate 2 بزرگترین باتری گوشی های هوشمند را دارد و موتو جی هم مقرون به صرفه ترین باتری در میان گوشی های هوشمند را نیز داشته است.

oneplus-2-battery-capacity-value

oneplus-2-battery-capacity

 

همچنین هیچ خبری از شارژ بی سیم یا وایرلس نیست و وان پلاس این امتیاز بی نظیر را ندارد و همچنین متاسفانه خبری از شارژ سریع یا Qualcomm’s Quick-Charge 2.0 نیز نیست اما در کل سرعت شارژ دستگاه با نبودن ویژگی شارژ سریع در درجه خوبی قرار دارد.

چه چیزهایی در وان پلاس ۲ نیست؟

  • NFC: پرداخت های بی سیم با ویژگی بلوتوث در این دستگاه امکان پذیر است و خبری از تکنولوژی NFC در آن نبوده است اما در کل وان پلاس علت نبود آن را توضیح داده است.
  • شارژر وایلرس یا بی سیم.
  • شارژ سریع – Quick Charge
  • اسلات کارت میکرو اس دی: با وجود حافظه داخلی  ۶۴ گیگابایتی که به نظر کافی می آید در اکثر مواقع نیازی به اسلات کارت میکرو اس دی نیست.

بررسی تخصصی گوشی خوشمند وان پلاس به پایان رسید و امیدوار هستیم که مورد پسند شما کاربران عزیز واقع شده باشد. نظر خود را درباره نسل دوم وان پلاس در این مقاله ثبت نمایید.

منبع: [ubergizmo]

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *