آموزش افزایش صدای اسپیکر در دستگاه های اندرویدی

آموزش افزایش صدای اسپیکر در دستگاه های اندرویدی
  • 1395/9/19
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که گوشی یا تبلتی را خریداری می کنیم، خیلی کم پیش می آید که بخواهیم صدای آن را هم تست کنیم. بعد از اینکه مدت ها با گوشی خود کار کردیم، متوجه می شویم که اسپیکر آن خروجی چندان جذابی ندارد و این جاست که بدنبال راه های مختلف برای افزایش صدا می رویم.

گویا آی تی معتقد است که افزایش صدای اسپیکر به صورت معمولی، می تواند روی سلامت دستگاه شما اثر منفی بگذارد چرا که شدت صدای مورد نظر، توسط خود شرکت سازنده اعمال می شود. میزان این صدا درست به ویژگی های اسپیکر ربط دارد. در بعضی موارد می توانید با دست کاری هایی صدای بلند گو را تغییر داد اما در پاره ای از موارد هم این کار امکان پذیر نیست.

برای آن دسته از افرادی که فقط به فکر بلند تر کردن صدای اسپیکر هستند امروز گویا آی تی یک آموزش تهیه کرده که بتوانند به راحتی حجم صدا را افزایش دهند. با ما همراه باشید.

افزایش صدای اسپیکر

 نکته: در تست هایی که صورت گرفته شاهد این بودیم که با افزایش صدای بلند گوی گوشی، کاهش شدید کیفیت در صدا را مشاهده کردیم. برای نمونه گوشی LG G3 از جمله گوشی هایی بود که با افزایش صدای آن، کیفیت صدای خروجی به شدت تغییر کرد و نا چار شدیم آن را به حالت اولیه اش برگردانیم.

برای افزایش صدای بلند گو باید ابتدا گوشی تان را روت کنید تا بتوانید به تنظیمات بیس آن دسترسی داشته باشید. برخی معتقدند که بدون روت هم می توان صدا را تغییر داد اما اپلیکیشن هایی که بدون روت شدن این کار را می کنند در واقع اکولایزر ها را تغییر می دهند و خود صدای بلند گو را تغییر نمی دهند. پس برای کار اصولی تر ابتدا گوشی را  روت کنید.

بعد از اینکه گوشی را روت کردید،

اپلیکیشن ES File Explorer را دانلود کنید و بعد از نصب آن را اجرا کنید.

در این برنامه باید دسترسی روت را فعال کنید. محل قرار گیری گزینه دسترسی روت، باید به منوی این برنامه رفته، و از بخش ابزارها یا TOOLS به دنبال گزینه  Root Explorer باشید. وقتی که آن را پیدا کردید، آن را انتخاب کرده و فعال کنید.

در مرحله بعد باید امکان نوشتن روی فایل ها را در برنامه فعال کنید. برای این مورد نیز باید برنامه را باز کرده و در قسمت Root Explorer به دنبال عبارت Mount R/W باشید و آن را انتخاب کنید. یک گزینه دیگر نیز به نام system وجود دارد که باید عبارت روبروی آن را در حالت R/W قرار بدهید. در مرحله آخر OK را بزنید.

strengthen the voice of your Android phone

 حالا بدون معطلی وارد مسیر device/etc/sound/ شوید. در این بخش یک فایل به نام to3g را باید مشاهده کنید. این فایل را که پیدا کردید با نرم افزار ES آن را باز کنید و دستور boost را در آن بیابید.

 در همین مرحله باید با Speaker Volume روبرو شوید. عددی که در مقابل Speaker Volume مشاهده می کنید میزان خروجی صدای بلند گو را نشان می دهد که می توانید آن را تغییر دهید. همچنین جلوی عبارت Output Volume میزان صدای خروجی در هدفون را به شما نمایش می دهد. همه می دانید که این دو گزینه باید با هم تفاوت داشته باشند.

 اگر می خواهید خروجی ها را زیاد تر کنید، کافیست اعداد را زیاد تر کنید.

افزایش صدای اسپیکر

 توصیه اکید گویا آی تی این است که این دو مورد را تا ۱۰ واحد بیشتر اضافه نکنید. چرا که اضافه کردن های افراطی می تواند به سلامت دستگاه و از همه مهم تر به گوش شما آسیب برساند.

یک نکته مهم اینکه ممکن است هنگام مشاهده جزییات، با عبارت های مختلف روبرو شوید که با چیزهای گفته شده مطابقت نداشته باشد. مثلا به جای عبارت Output Volume به عبارت Headphone Value برخورد کنید. به هر حال مفهوم ها طوری است که می توانید تفاوت ها را درک کنید.

پیش از اینکه اقدام به تغییرات کنید یا از to3g یک بک آپ بگیرید و یا اینکه، تنظیمات و ارقام را یادداشت کنید تا در صورت عدم رضایت، آن را به حالت اولیه برگردانید.

و اما هشدار پایانی این است که گویا آی تی هیچ گونه ضمانتی برای این کار به شما نمی دهد. در صورتی که گوشی شما با مشکل روبرو شود، مسئولیت آن بر عهده شخص شماست.

آیا تا کنون برای افزایش صدای گوشی خود به دنبال راه و چاره ای بوده اید؟ تا کنون چه ابزارهایی را تست کرده اید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و تجربیاتتان را در اختیار هم نوعان خود قرار دهید. همچنین برای اطلاع عمومی این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *