گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 با چیپ‌ست مدیاتک در سه‌ماهه اول سال جاری عرضه خواهد شد

گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 با چیپ‌ست مدیاتک در سه‌ماهه اول سال جاری عرضه خواهد شد
  • 1395/10/17
  • مقدم
  • 0

شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی، معرفی چندین مدل گوشی‌هوشمند جدید را برای سه ماهه اول سال جدید میلادی برنامه‌ریزی کرده است و انتظار می‌رود که چندین مدل از گوشی‌های هوشمند جدید شرکت اچ‌تی‌سی در رویداد خبری این سازنده در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی‌ماه) به‌طور رسمی ارائه شود. بنابر شایعات، گوشی پرچم‌دار اچ‌تی‌سی Ocean Note یا اچ‌تی‌سی U اولترا در این رویداد معرفی خواهد شد اما یک شایعه جدید، احتمال معرفی گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 را نیز در اواخر دی‌ماه افزایش داده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

اطلاعات تازه منتشرشده، نشان می‌دهد که گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد. بنابراین، ممکن است شرکت اچ‌تی‌سی در ۱۲ ژانویه به طور رسمی، از این گوشی میان‌رده رونمایی کند زیرا پیش‌تر نیز، در برخی از شایعات به این موضوع اشاره شده بود. البته در حال‌حاضر، هیچ اطلاعات رسمی در رابطه با قیمت این محصول فاش نشده است اما گفته می‌شود که گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 با قیمتی نزدیک به ۳۰۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

گوشی اچ‌تی‌سی X10 به عنوان یک مدل جدید، جایگزین گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی وان X9 می‌شود و همانند این مدل، به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. البته، شباهت گوشی اچ‌تی‌سی X10 به سایر گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی، تنها به صفحه‌نمایش محدود نخواهد بود زیرا فاش شده است که این گوشی، از تراشه هشت هسته‌ای هلیو پی ۱۰ شرکت مدیاتک (تراشه‌ای که در گوشی دیزایر ۱۰ پرو به کار گرفته شده) نیز استفاده می‌کند.

اچ‌تی‌سی X10

این تراشه هشت هسته‌ای با سه گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است که احتمالاً تا ۲۵۶ گیگابایت قابل ارتقا است. در کنار این مشخصات، برخلاف شایعات پیشین، گوشی اچ‌تی‌سی X10 به یک حسگر اثرانگشت مجهز خواهد بود و در بالای حسگر اثرانگشت همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، دوربین اصلی و فلاش LED دوگانه قرار دارد. هم‌چنین، یک شاتر ثانویه ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی اچ‌تی‌سی X10، ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری را برای کاربران امکان‌پذیر خواهد کرد.

هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با نسخه سیستم‌عامل اندروید این گوشی فاش نشده است اما انتظار داریم که شرکت اچ‌تی‌سی، گوشی میان‌رده جدید خود را با سیستم‌عامل اندروید نوقا ارائه دهد. گوشی میان‌رده اچ‌تی‌سی X10 مدتی پس از رونمایی رسمی در اواخر دی‌ماه، به صورت جهانی عرضه خواهد شد اما ممکن است در برخی از مناطق، عرضه آن با مدتی تاخیر همراه باشد.

در نهایت، باید گفت که براساس گمانه‌زنی‌ها، شرکت اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، سه گوشی هوشمند جدید معرفی خواهد کرد و احتمالاً اچ‌تی‌سی X10 و اچ‌تی‌سی Ocean Note دو مدل از سه مدل فاش‌شده است. بنابراین، انتظار داریم که شرکت اچ‌تی‌سی، گوشی رده‌بالای دیگری را نیز ارائه دهد که البته، بعید است گوشی پرچم‌دار این شرکت باشد.

به احتمال زیاد، سومین مدل از گوشی‌های هوشمند جدید شرکت اچ‌تی‌سی، یکی از دو مدل اچ‌تی‌سی Ocean Smart و اچ‌تی‌سی Ocean Master خواهد بود. شایعات نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی Ocean به عنوان یک ویژگی متمایزکننده، به یک نوار لمسی مجهز خواهند بود که امکان شبیه‌سازی برخی از قابلیت‌های دکمه‌های فیزیکی اطراف صفحه‌نمایش را برای کاربران فراهم می‌کند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *