گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ به سیستم‌ تشخیص چهره مجهز خواهد بود

گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ به سیستم‌ تشخیص چهره مجهز خواهد بود
  • 1395/12/20
  • مقدم
  • 0

گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ به طور رسمی در ۲۹ مارس معرفی خواهد شد و شایعه‌پردازی پیرامون قابلیت‌های احتمالی این مدل شدت گرفته است. براساس گزارش جدید وب‌سایت The Investor به نقل از یک مقام رسمی سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

سامسونگ تصمیم گرفته است تا از سیستم تشخیص هویت بیومتریک به کمک چهره در گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده نماید و این سیستم‌ با سنسور تشخیص عنبیه چشم جایگزین خواهد شد. در همین رابطه، وب‌سایت The Investor به نقل از یک مقام رسمی سامسونگ که نامش فاش نشده است، می‌نویسد: «به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها در سنسور تشخیص عنبیه چشم نظیر سرعت و دقت، تصمیم گرفته‌ایم که که سیستم تشخیص چهره را به گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ اضافه نماییم”.

هم‌چنین، اشاره شده است که به لطف استفاده از سیستم تشخیص چهره در گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، فرآیند آنلاک‌نمودن گوشی تنها ۰٫۰۱ ثانیه به طول می‌انجامد. شرکت سامسونگ علاوه بر استفاده از سیستم هویت به کمک چهره کاربران، تصمیم دارد تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با یک حسگر اثرانگشت متفاوت ارائه دهد.

در تصاویر و گمانه‌زنی‌های پیشین، اشاره شده است که حسگر اثرانگشت گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به بدنه پشتی انتقال یافته و به همین جهت، دیگر شاهد عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ با دکمه فیزیکی Home نخواهیم بود. در صورتی‌که سیستم تشخیص چهره کاربران، فراتر از آنچه که در نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل اندروید برای آنلاک‌نمودن گوشی باشد؛ به احتمال زیاد، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ موفق خواهد شد تا فاصله بین قابلیت‌ها و امکانات خود را با آیفون پرچم‌دار جدید اپل موسوم به آیفون ادیشن که از تصویربرداری سه‌بعدی و سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند، کاهش دهد.

گلکسی اس ۸

هرچند، آیفون ادیشن برخلاف گلکسی اس ۸ سامسونگ از سنسور تشخیص اثرانگشت کاربران به صورت مجزا استفاده نمی‌کند و این حسگر در زیر نمایشگر جای‌ گرفته است. البته شرکت سامسونگ نیز در نظر داشت تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با فناوری مشابه ارائه دهد اما به دلیل آماده‌نبودن فناوری لازم برای عرضه به بازار، از انجام این موضوع صرف‌نظر نمود.

به هرحال، در شایعات پیشین اشاره‌ای به سیستم‌ تشخیص چهره نشده است و بیشتر در رابطه با عرضه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با سنسور تشخیص عنبیه چشم همانند گلکسی نوت ۷ شنیده‌ایم. به همین جهت به شایعه تازه منتشر شده، به عنوان یک گمانه‌زنی ساده نگاه نمایید. علاوه‌براین، هیچ‌یک از مقامات رسمی شرکت سامسونگ اجازه فاش‌نمودن مشخصات و قابلیت‌های گوشی گلکسی اس ۸ را به عنوان گوشی پرچم‌دار سامسونگ ندارد و به همین جهت، بعید می‌دانیم که گزارش The Investor دقیق یا صحیح باشد.

گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ پس از معرفی رسمی در ۲۹ مارس، در ۲۸ آوریل به بازار عرضه می‌شود و پیش‌فروش آن در ۱۰ آوریل آغاز خواهد شد. انتظار داریم که شرکت سامسونگ، گوشی پرچم‌دار جدید خود را با قیمتی نزدیک۸۵۰ دلار عرضه نماید و با توجه به تغییرات صورت‌گرفته در گلکسی اس ۸ در مقایسه با نسل قبل، این قیمت منطقی خواهد بود.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *