آموزش تنظیم فرمت های JPG و MPEG-4 به جای فرمت های جدید تصویری اپل

آموزش تنظیم فرمت های  JPG و MPEG-4 به جای فرمت های جدید تصویری اپل
  • 1396/7/11
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید، با روی کار آمدن سیستم عامل ۲۰۱۷ اپل، به نام iOS 11 هم اکنون تنوع و تغییراتی جهت بهینه سازی فضای ذخیره سازی، بر روی عکس ها و فیلم ها رخ داده است. اپل عکس ها و فیلم هایی که با این سیستم می گیرید را تحت یک کد گذاری ویژه، فشرده تر می کند تا با حفظ کیفیت، حجم اشغالی کمتری نسبت به قبل به خود اختصاص دهند. با این اوصاف، حالا، به جای فرمت تصویری قدیمی JPG از High Efficiency Image Format (HEIF)  پشتیبانی می کند. همچنین به جای فایل ویدیویی  MPEG-4 از فرمت فشرده سازی شده و بهینه شده ی HEVC استفاده می کند.

برای انجام تبدیلات و کد گذاری های  HEIF and HEVC  در گوشی های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، و آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، و آیفون X و حتی نسل های ipad pro نیاز به کمی پردازش دارد. همچنین، لازم به ذکر است که این تغییر فقط بر عکس های جدیدی که شما ضبط می کنید، تاثیر می گذارد، iOS11 عکس و فیلم هایی را که قبلا گرفته اید را تغییر نخواهد داد.

آموزش تنظیم فرمت های  JPG و MPEG-4 به جای فرمت های جدید تصویری اپل

هر چند رویکردی که اپل برای HEIF و HEVC  در نظر گرفته در حالت تئوری عالی است اما عدم پشتیبانی وسیع از JPG و MP4 ، که هم اکنون به عنوان فرمت های جهانی شناخته می شوند کمی موضوع را با مشکل مواجه کرده است. مثلا شما باید سیستم مک خود را به macOS High Sierra ارتقا دهید تا بتوانید این فایل های جدید و فرمت های فشرده را ویرایش کنید. اگر هم از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید و یا کلا از کاربران ویندوزی هستید، هنوز هیچ قابلیتی ارائه نشده که به شما کمک کند که بتوانید، این فایل ها را ویرایش کنید.

اما اگر می خواهید دیوایس شما از فرمت های بیشتری پشتیبانی کند و محدود به این دو گزینه نباشد، می توانید از آموزش امروز گویا آی تی بهره مند شوید. بدین منظور پروسه زیر را برای شروع تنظیمات دنبال کنید:

Settings > Camera > Format

در این قسمت گزینه ای وجود دارد به نام Most Compatible instead  که باید آن را به جای High Efficiency انتخاب کنید. این تنظیمات در دو اسکرین شات زیر به طور کامل قابل مشاهده است:

High Efficiency

High Efficiency

با این کار حالا آیفون شما به حالت قبل بازگشت کرده و از فرمت های قدیمی تر که البته حجم بیشتری نیز دارند استفاده خواهد کرد. به نظر گویا آی تی تا زمانی که سایر دیوایس ها نظیر اندروید و حتی دیگر سیستم های اپلی نتوانند از فرمت های پیشنهادی و جدید اپل پشتیبانی کنند، انتخاب این گزینه ها عاقلانه نخواهد بود چرا که مخاطبین شما با مشکل مواجه خواهند شد و از طرفی شما نیز نمی توانید فرمت های معروف قدیمی را مشاهده کنید.

در این باره دیدگاه خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *