چطور مشکل هنگ کردن آیفون را برطرف سازیم؟

چطور مشکل هنگ کردن آیفون را برطرف سازیم؟
  • 1396/7/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گاهی اوقات ممکن است اتفاقات عجیبی برای آیفون رخ دهد. از جمله این که یک صفحه کاملا خالی نمایش داده شود، صفحه لمسی به هیچ یک از دستورات شما واکنشی نشان ندهد یا اختلال در یک اپلیکیشن ممکن است از عملکرد صحیح دستگاه شما جلوگیری کند. در چنین شرایطی برای این که گوشی خود را به حالت عادی برگردانید ممکن است نیاز باشد تا مجموعه ای از کارهای مختلف را به منظور عیب یابی و برطرف کردن مشکل انجام دهید به گونه ای که به اطلاعات موجود در آیفون شما هیچ لطمه ای وارد نشود. در ادامه روش های مختلفی را به منظور رفع مشکل هنگ کردن آیفون مطرح می کنیم.

گویا آی تی – قبل از این که کار را آغاز کنیم ذکر چند نکته ضروری است. در صورتی که شما توانستید با استفاده از راهنمایی های گفته شده مشکل را برطرف کنید، باید سیستم عامل iOS خود را به همراه تمام اپلیکیشن های نصب شده بر روی آن به روز رسانی نمایید تا بتوانید بدین وسیله عملکرد و امنیت آیفون خود را بهبود ببخشید. اگر روش های عیب یابی نتوانستند به شما در برطرف کردن مشکل کمک کنند، در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم تا تنظیمات دستگاه خود را به حالت کارخانه برگردانید یا اصطلاحا گوشی خود را با استفاده از iTunes ریست فکتوری کنید.

عیب یابی عمومی :

۱ – آیفون خود را به شارژر متصل کنید و اجازه دهید تا حداقل ۱۵ دقیقه شارژ شود. سپس بررسی کنید که آیا شارژ کردن آیفون مشکل جاری را حل کرده است یا خیر. توصیه می کنیم برای شارژ کردن گوشی خود از کامپیوتر استفاده نکنید زیرا استفاده از آداپتور آیفون می تواند فرایند شارژ کردن را تسریع بخشد.
۲ – دکمه هوم را دوبار بفشارید و سپس انگشت خود را بر روی آیکن یک اپلیکیشن نگه داشته و بفشارید تا زمانی که آیکن اپلیکیشن ها شروع به تکان خوردن کنند. سپس بر روی دکمه “-” که در کنار هر اپلیکیشن وجود دارد کلیک کنید تا تمام برنامه هایی که باز هستند، بسته شوند.
۳ – دکمه Sleep/Wake را فشرده و پایین نگه دارید و سپس اسلایدر Slide to Power Off را پس از ظاهر شدن از سمت چپ به راست بکشید. اگر این اسلایدر ظاهر نشد دکمه های Sleep/Wake و Home را با هم بفشارید و پایین نگه دارید تا دستگاه شما خاموش شود. خاموش شدن آیفون ممکن است بین ۱۵ تا ۶۰ ثانیه طول بکشد.
۴ – دکمه Sleep/Wake را به منظور ریست کردن گوشی خود بفشارید.
۵ – به مسیر Settings > General بروید. در صورتی که آپدیتی برای iOS وجود دارد آن را انتخاب کنید و گزینه Download را بزنید، تا به روز رسانی انجام شود. پس از این که فرایند دانلود به پایان رسید، گزینه Install را انتخاب نمایید.

بک آپ و ریستور

۱ – با استفاده از کابل usb آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید.
۲ – در iTunes بر روی دکمه iPhone کلیک کنید.
۳ – حال برگه Summary را انتخاب نمایید و سپس گزینه Back Up Now را برگزینید.
۴ – اکنون منوی File را باز کرده و سپس گزینه transfer purcheses from… را انتخاب کنید.
۵ – بر روی دکمه Restore iPhone… کلیک کنید و سپس مجددا گزینه Back Up را برگزینید.
۶ – گزینه Restore را انتخاب نمایید.
۷ – منتظر بمانید تا iTunes دستگاه شما را ریستور نماید و سپس اسلایدر Slide to Set Up را از چپ به راست بکشید. در ادامه نیز پیغام های ظاهر شده را دنبال کنید تا تنظیمات بر روی دستگاه شما انجام شود.
۸ – در حالی که گوشی شما به کامپیوتر متصل است iTunes را بر روی کامپیوتر خود باز کنید.
۹ – حال بر روی گزینه Restore Backup کلیک کنید و سپس از منوی کشویی آخرین فایل بک آپ را انتخاب نموده و بر روی Continue کلیک نمایید. پیغام هایی را که در ادامه ظاهر می شود دنبال کنید تا فرایند ریستور بر روی گوشی شما انجام شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *