چگونه امکان گرفتن تصاویر زنده در آیفون X را به طور پیش فرض غیرفعال کنیم؟

چگونه امکان گرفتن تصاویر زنده در آیفون X را به طور پیش فرض غیرفعال کنیم؟
  • 1396/10/7
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید تا کنون شما، کاربر آیفون نبوده اید و برای اولین بار است که می خواهید یک دستگاه گوشی آیفون x داشته باشید. معمولا کاربران هر نوع پلتفرمی روزانه چند بار از قابلیت دوربین استفاده می کنند. اما در آیفون x داستان تصاویر زنده واقعا دردسر ساز شده اند. 

گویا آی تی: زمانی که دوربین آیفون x را راه اندازی می کنید، برای شروع، به طور پیش فرض شما به جای شات های لحظه ای، اقدام به ضبط عکس های لایو می کنید. البته این کاملا اتفاقی است و خود این گوشی، اینچنین خواسته است.

عکس های لایو در واقع تصاویری هستند که مدت زمان دارند و چند ثانیه صدای اطراف را نیز ضبط می کنند. این گونه تصاویر بیشتر به گیف های صدا دار شبیه اند! این قابلیت در گوشی های دیگر نیز وجود دارد اما برای آیفون x به صورت پیش فرض ارائه شده است.

 آیفون X

این گونه عکس ها نه تنها می تواند موجب شود که حریم شخصی تان کمی تا حدودی برای دیگران باز شود بلکه موجب می شود که به طور معمول، فضای حافظه گوشی تان پر شود چرا که حجم این قبیل تصاویر معمولا بالاست.

حالا سوالی که بسیاری از کاربران از ما می پرسند این است که، واقعا چکار کنیم تا جلوی گرفتن تصاویر زنده در آیفون x را بگیریم؟

در ادامه روش تنظیمات را برای شما شرح می دهیم.

برای این کار باید به اپلیکیشن تنظیمات در موبایل آیفون x خود بروید.

در بخش تنظیمات، Camera را را انتخاب کنید:

Camera

در بخش دوربین به سراغ گزینه Preserve Settings بروید:

Preserve Settings

در این بخش تنظیمات خاص   Live Photo را مشاهده می کنید:

این قابلیت در اینجا به طور پیش فرض خاموش است و باید آن را روشن کنید. وقتی این قابلیت را روشن می کنید، امکان گرفتن لایو فوتو کماکان برای شما در آیفون x فراهم است. اگر شما این قابلیت را فعال نگه دارید، و بعد در اپلیکیشن دوربین، لایو فوتو را خاموش کنید، زمانی که دوربین را می بندید و مجددا به آن مراجعه می کنید، کماکان، قابلیت گرفتن لایو فوتو برای تان فعال نیست و باید به طور دستی آن را فراخوانی کنید.

اگر شما در حال استفاده از لایو فوتو باشید و اپلیکیشن را ببندید، وقتی که دوباره به دوربین مراجعه می کنید، این قابلیت باز برای تان فعال است. در حقیقت این تنظیمات به شما کمک می کند که وضعیت استفاده از برنامه لایو فوتو را به هر طریقی که در آخرین بار مورد استفاده قرار داده اید، دوباره در اختیار بگیرید.

البته این کمی دردسر ساز بوده و کاربران حتی به همین میزان تنظیمات هم رضایت ندارند. البته شاید در نسخه های بعدی ios این مشکل حل شود اما بهترین پیشنهاد برای مدیریت گرفتن تصاویر زنده تا کنون چیزی است که در این مقاله آموختید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب آموزشی مهم و مفید را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *