چطور برای مرگ و خاکسپاری ویندوز ۷ آماده شویم؟

چطور برای مرگ و خاکسپاری ویندوز ۷ آماده شویم؟
  • 1398/1/5
  • زهرا معبودی
  • 0

مایکروسافت بعد از هر دستاوردی، همیشه دستاورد نوین دیگری دارد، که پس از مدتی، دست از پشتیبانی محصولات قبلی خود بر می دارد تا علاوه بر تمرکز بیشتر بر تکنولوژی های نو، و سرمایه گذاری بر روی آن ها، کاربرانش را به محصولات جدید خود رهنمون سازد.

ویندوز ۷ حدود ۴ یا ۵ سالی است که روی کار آمده و با ویژگی هایی که داشت، عیب و ایراد ها و یا بهتر بگوییم افتضاح ویندوز ویستا را اصلاح کرد. اما حالا که چند سال از تولید آن و ویندوزهای بعدی می گذرد، قرار است در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ این ویندوز از پشتیبانی مایکروسافت خارج شود. هر چند این تصمیم باید دیر یا زود گرفته می شد اما به نظر شما کار عاقلانه ای است که این ویندوز را، که هم اکنون توسط بیش از ۳۹ درصد از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد، را از دسترس پشتیانی خارج کرد؟

اتمام پشتیبانی از ویندوز 7

اتمام پشتیبانی از ویندوز ۷ یعنی چه؟

پایان پشتیبانی از ویندوز ۷ کم کم به موعد خود نزدیک می شود و این بدین معنی است که از تاریخ یاد شده، مایکروسافت هیچ گونه احساس مسئولیتی در مورد ویندوز خود نخواهد داشت. به عنوان مثال، از ژانویه ۲۰۲۰ ویندوز ۷ بروز رسانی نخواهد شد و از نظر امنیتی نیز، پشتیبانی ها از آن برداشته می شود.

این بدین معنی است که کاربران می توانند کماکان از ویندوز ۷ استفاده کنند اما اگر این سیستم عامل مورد پسند و علاقه شما است و به امنیت و بروز بودن توجه دارید، باید مقدمات مهاجرت خود به ویندوز ۱۰ را فراهم کنید.

از زمانی که این تاریخ اعلام شده، روزها به سرعت می گذرند و مایکروسافت در تلاش است که کاربران را برای این روز آماده کند و آگاهی های لازم را ارائه کند.

به منظور اطلاع بهتر کاربران مایکروسافت، اقدام به تولید و ارائه نسخه  ۷ – KB4493132 از ویندوز ۷ کرده که تقریبا آخرین نسخه بروز شده از این سیستم عامل است. در این بروز رسانی جهت اطلاع کاربران از اتفاق ۲۰۲۰ نوتیفی هایی به کاربران ارائه می شود تا خود را برای این روز آماده کنند و مقدمات استفاده از ویندوز ۱۰ خود را فراهم کنند.

از آن جا که این شرکت به شدت در تلاش است تا کاربران استفاده از ویندوز ۷ را متوقف کنند، این بروز رسانی را سراسری کرده است. البته شما می توانید این بروز رسانی را دریافت نکنید اما کسانی که سیستم بروز رسانی شان فعال باشد به طور اتوماتیک این نسخه را دریافت می کنند.

البته نوتیفی ها به گونه ای نیست که مزاحمت ایجاد کنند بلکه می توان با تنظیمات نحوه نمایش ان ها را کاملا شخصی سازی کرد.

 

دقیقا چه زمانی پشتیبانی از ویندوز ۷ به اتمام می رسد

با توجه به این که هشدارها روز به روز بیشتر می شود و مقالات مختلفی در این باره در سطح اینترنت دیده ایم، اما دقیقا تا آن روز یعنی ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ پشتیبانی به طور سراسری کماکان وجود خواهد داشت.

از آن جا که در ویندوز ۱۰، تکنولوژی های نرم افزاری به سر حد خود رسیده اند، این عاقلانه نیست که بر روی تکنولوژی چند نسل قبل تر از ویندوز ۱۰ بمانیم و باید این بروز رسانی ها را انجام دهیم. این دلیل مهم مایکروسافت برای مهاجرت به این ویندوز است. اما با وجود ویندوز ۱۰، هزینه کردن و وقت گذاشتن بر ویندوز ۷ کار مثمر ثمری نیست و باید متوقف شود و این به ضرر کسانی است که به دنبال امنیت و بروز بودن هستند.

اتمام پشتیبانی از ویندوز 7

در واقع مایکروسافت پشتیبانی اصلی برای ویندوز ۷ را در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۵ متوقف کرد، به این معنی که ویژگی های جدید دیگر از این تاریخ روی ویندوز ۷ دیده نشد و گارانتی نیز ارائه نشد اما از نظر امنیتی و بروز رسانی های مربوط به امنیت کماکان این پشتیبانی و بروز رسانی ها وجود داشته است.

 

بعد از اتمام زمان پشتیبانی از ویندوز ۷ چه رخ خواهد داد؟

هر چند تاریخ عدم پشتیبانی و بروز رسانی از ویندوز ۷ به ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ گزارش شده است اما گفته ها حاکی از این است که آخرین بروز رسانی را تا ۱۵ ژانویه می توانید انجام دهید. این بروز رسانی اخرین نسخه ای است که در اختیارشماست تا بقیه عمر ویندوز ۷ را با آن سپری کنید.

اتمام پشتیبانی از ویندوز ۷ بدین معنی نیست که اگر روز ۱۵ ژانویه از خواب بیدار شدید و به سراغ سیستم خود رفتید از ویندوز خبری نباشد! بلکه شما تا هر چه بخواهید می توانید از ویندوز ۷ استفاده کنید اما به دلیل مسائل امنیتی، استفاده از این سیستم پیشنهاد نمی شود.

زمانی که پشتیبانی امنیتی از ویندوز ۷ برداشته شود، و شما کماکان کاربر آن باشید، هکرها  انگیزه های وحشتناکی پیدا می کنند تا به سیستم ها نفوذ کنند. بدین ترتیب شاید شما را نیز مورد سو قصد قرار دهند و به سیستم تان راه یابند.

 

تا اتمام پشتیبانی از ویندوز ۷ چکار کنیم؟

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که زمان زیادی برای ارتقا ندارید، می توانید تا پایان سال ۲۰۱۹ کماکان روی همین ویندوز کار های خود را انجام دهید اما به محض این که وقتی گیر آوردید به معقول ترین ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ ارتقا دهید.

نکته دیگر این که شما می توانید به جای ویندوز ۱۰ به ویندوز ۸ یا ویندوز ۸٫۱ نیز ارتقا دهید اما به نظر می رسد نسخه ویندوز ۱۰ از هر جهت بهینه تر باشد.

اتمام پشتیبانی از ویندوز 7

چرا به ویندوز ۷ را به ویندوز۱۰ ارتقا دهیم؟

ارتقا به ویندوز ۱۰ از جهات مختلف آسان است چرا که ویندوز ۷ و ۱۰ هر دو توسط مایکروسافت ارائه شده است و تمهیداتی برای سهولت آن در نظر گرفته شده است. مثلا شما می توانید ضمن بروز رسانی برخی از فایل ها را بدون نیاز به پشتیبان گیری روی سیستم خود حفظ کنید.

از طرفی روی ویندوز ۷ شما نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را در ویندوز ۱۰ نیز در دسترس داشته باشید اما نرم افزارهای کنونی باید دستخوش تغییراتی شوند تا روی ویندوز ۱۰ کارایی داشته باشند. تمام این تغییرات در بروز رسانی به ویندوز ۱۰ به طور اتوماتیک انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چطور سازگاری نرم افزارها (compatibility) در ویندوز ۱۰ را چک کنیم؟

 

نیازمندی ها برای ارتقای سیستم ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ هنگام اتمام پشتیبانی از ویندوز ۷

برای این که سیستم شما قابلیت کارکردن با ویندوز ۱۰ داشته باشد و هیچ گونه اختلالی پیش نیاید، لازم است که چند ویژگی خاص در سیستم شما باشد. با وجود امکانات زیر می توانید هر چه سریع تر به ویندوز جدید ارتقا پیدا کنید:

  • پردازنده: ۱ gigahertz (GHz) یا پردازنده سریع تر یا SoC.
  • حافظه رم : یک گیگیابایت برای ۳۲ بیت و ۲ گیگیابایت برای ۶۴ بیت
  • فضای هارد: ۱۶ گیگیابایت برای سیستم عامل ۳۲ بیتی – ۲۰ گیگابایت برای سیستم عامل ۶۴ بیتی
  • کارت گرافیک: DirectX 9 or later with WDDM 1.0 driver.
  • وضوح نمایشگر: ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل

نکته مهمی که وجود دارد این است که شما ملزم به انتقال به ویندوز ۱۰ نیستید، با این وجود می توانید از ویندوز ۷ به مک، لینوکس و سیستم عامل های مشابه بروز رسانی داشته باشید.

البته کارکردن با لینوکس و مک برای کسانی که سال ها کاربر ویندوز بوده اند، کمی مشکل است اما می تواند یک تجربه جدید و حرفه ای به شمار آید.

اتمام پشتیبانی از ویندوز 7

نکته آخر:

در صورتی که شما بیزینسی دارید که لاجرم باید همچنان با ویندوز ۷ همراه باشید، و علت آن استفاده از نرم افزارهای خاصی است که صرفا روی ویندوز ۷ کار می کنند، می توانید با دریافت آخرین بروز رسانی از ویندوز ۷ در اوایل ژانویه، نهایت امنیت ممکن برای ویندوز ۷ را در اختیار داشته باشید. همچنین می توانید این موضوع ( اتمام پشتیبانی از ویندوز ۷ ) را به توسعه دهنده نرم افزار مربوط همین حالا گزارش دهید تا نسخه جدیدی برای اپلیکیشن موجود طراحی شود و به موقع به دست مشتری ها برسد.

آیا شما قصد ارتقای ویندوز خود به ویندوز ۱۰ دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *