چطور لینک های مسنجر و اپ فیس بوک را در مرورگر دیگری باز کنیم؟

چطور لینک های مسنجر و اپ فیس بوک را در مرورگر دیگری باز کنیم؟
  • 1398/1/10
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر تا کنون از کاربران فیس بوک و مسنجر فیس بوک بوده اید به احتمال زیاد می دانید که، وقتی به یک لینک می رسید، و روی آن کلیک می کنید، لینک مورد نظر در داخل یک مرورگر داخلی که اختصاص به خود فیس بوک دارد باز می شود. این مرورگر بسیار ساده است و حتی از تب ها نیز پشتیبانی نمی کند. در این حالت شما قادر خواهید بود که به راحتی، تنها همان لینک را مشاهده کنید و دوباره به مسنجر بازگردید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که در بسیاری از موارد آن چه که در این مرورگر نمایش داده می شود، موبایل فرندلی نیست! مثلا می خواهید یک فیلم یوتیوب را باز کنید، وارد صفحه ای می شوید که نسخه دسکتاپ یوتیوب را نشان می دهد! این خود به تنهایی یک فاجعه است.

از طرفی شاید بخواهید یک تب را باز کنید، و در ادامه تب دیگری را باز کنید و در مرورگر هر دو تب یا تب های متعددی را در کنار هم داشته باشید. برای این موضوع نیز کاری که باید کنید این است که راهی داشته باشید تا در مسنجر فیس بوک لینک خود را در مرورگر هایی مثل کروم یا فایرفاکس باز کنید. این مرورگر ها هم موبایل فرندلی اند و هم در موبایل از تب بندی پشتیبانی می کنند.

در ادامه برای مسنجر فیس بوک در آیفون و اندروید ترفند هایی ارائه می کنیم که بتوانید به کمک آن، لینک های خود را در یک مرورگر خارجی باز کنید. ( مرورگر خارجی یعنی مرورگری غیر از مرورگر رسمی و پیش فرض فیس بوک )

راهنمای باز کردن لینک ها در مسنجر و اپلیکیشن فیس بوک آیفون در مرورگر جدید

برای انجام این کار، ابتدا اطمینان حاصل کنید که می خواهید لینک را باز کنید. آن را ضربه بزنید و بعد از سمت راست و بالا، روی سه نقطه آپشن کلیک کنید. این گزینه در اپلیکیشن فیس بوک در بالا و سمت راست قرار دارد و برای مسنجر فیس بوک، در قسمت پایین و چپ واقع شده است:

در نهایت گزینه Open in Safari را انتخاب کنید تا لینک مورد نظر در مرورگر مرسوم آیفون یعنی سافاری باز شود.

راهنمای باز کردن لینک ها در مسنجر و اپلیکیشن فیس بوک آیفون در مرورگر جدید
راهنمای باز کردن لینک ها در مسنجر فیس بوک آیفون در مرورگر جدید
راهنمای باز کردن لینک ها در مسنجر و اپلیکیشن فیس بوک آیفون در مرورگر جدید
راهنمای باز کردن لینک ها در اپ فیس بوک آیفون در مرورگر جدید

بدین ترتیب می توانید لینک پیشنهادی در مسنجر یا اپ فیس بوک را در سافاری باز کنید و از تب بندی ها نیز بهره مند شوید.

راهنمای اندروید: شیوه غیر فعال کردن باز شدن لینک ها در مرورگر پیش فرض فیس بوک

خوشبختانه در اندروید بر خلاف آیفون این امکان وجود دارد که امکان باز شدن لینک ها را از اپلیکیشن بگیریم. این موضوع هم برای اپلیکیشن فیس بوک و هم برای مسنجر فیس بوک قابل انجام و تنظیم است و به شرح زیر می باشد:

 

اپلیکیشن فیس بوک

در اپلیکیشن فیس بوک برای دسترسی به منوی تنظیمات، لازم است که روی آیکون ساندویچ یا همان سه خط افقی کلیک کتید. بعد از این کار، به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Settings & Privacy را مشاهده کنید. در این قسمت مطابق عکس زیر روی Settings کلیک کنید.

راهنمای باز کردن لینک ها در مسنجر و اپلیکیشن فیس بوک اندروید در مرورگر جدید

در قسمت تنظیمات دوباره اسکرول کنید تا بتوانید  Media & Contacts را پیدا کنید. در این قسمت عبارت Links open externally” را مشاهده می کنید که در مقابل آن یک تاگل قرار دارد.

راهنمای باز کردن لینک ها در مسنجر و اپلیکیشن فیس بوک آیفون در مرورگر جدید

اگر لینک های داخل اپلیکیشن فیس بوک شما، در مرورگر داخلی فیس بوک باز می شود، این تاگل خاموش است. برای باز شدن لینک ها در مرورگر دیگر، روی تاگل ضربه بزنید یا آن را بکشید تا روشن شود.

با این راهکار از این به بعد در اپلیکیشن فیس بوک اگر بخواهید لینکی را باز کنید، مرورگر داخلی فیس بوک غیر فعال شده و می توانید لینک را در مرورگر پیش فرض خود در اندروید ( کروم ) باز کنید.

 

اپلیکیشن مسنجر فیس بوک

برای باز کردن لینک در مسنجر فیس بوک در مرورگر دیگر، روی عکس پروفایل خود در سمت چپ کلیک کنید. بعد از این آپشن های مختلفی نمایش داده می شود که شما باید به دنبال Photos & Media باشید.

اگر روی این گزینه کلیک کنید، چند آپشن تنظیماتی نمایش داده می شود که Open Links in Default Browser یکی از این هاست. در مقابل این گزینه یک تاگل وجود دارد. این تاگل را بکشید تا روشن شود.

راهنمای باز کردن لینک ها در مسنجر و اپلیکیشن فیس بوک اندروید در مرورگر جدید

از این به بعد هر لینکی که در مسنجر فیس بوک دریافت کنید، وقتی که روی ان کلیک می کنید در داخل مرورگر پیش فرض موبایل تان یعنی کروم باز می شود.

البته می توانید سایر مرورگر ها را برای گوشی خود تنظیم کنید.

بدین صورت می توانید به سادگی و سریع تر از آیفون، تنظیمات را برای اندروید انجام دهید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *