چطور مانع ذخیره شدن اطلاعات کارت بانکی در گوگل کروم شوم؟

چطور مانع ذخیره شدن اطلاعات کارت بانکی در گوگل کروم شوم؟
  • 1398/1/19
  • زهرا معبودی
  • 0

گوگل کروم برای سهولت کاربری، به کاربرانش این فرصت را داده تا در با ذخیره کردن اطلاعات حساب بانکی شان، هنگام خرید، در تراکنش های بعدی، راحت تر باشند و سریع تر تبادلات مالی خود را انجام دهند. اما این موضوع، اگر چه برای سیستم های خانگی ریسک کمتری دارد، اما کماکان بهتر است که از آن جلوگیری شود. در ادامه این مطلب به شما یاد می دهیم که چطور این مرورگر را تنظیم کنید تا موفق به ذخیره نشدن اطلاعات کارت بانکی در کروم شوید.

 

تنظیمات لازم برای  ذخیره نشدن اطلاعات کارت بانکی در کروم

برای شروع تنظیمات لازم برای ذخیره نشدن اطلاعات کارت بانکی در کروم ابتدا به مروگر گوگل کروم خود بروید و از سمت راست و بالا گزینه Settings را باز کنید و روی آن کلیک کنید. به طور جایگزین می توانید در آدرس بار عبارت chrome://settings را بنویسید و اینتر را بزنید. با این کار پنچره تنظمیات باز می شود.

 ذخیره نشدن اطلاعات کارت بانکی در کروم

در صفحه ای که باز می شود، کمی به پایین اسکرول کنید تا به بخش Autofill  برسید. در این قسمت با آپشن Payment Methods کار داریم. روی این گزینه کلیک کنید:

 ذخیره نشدن اطلاعات کارت بانکی در کروم

با کلیک بر این گزینه، آپشنی نمایش داده می شود که به صورت Save and fill payment methods مشخص شده است. در مقابل این عبارت یک تاگل وجود دارد که روشن است. با کشیدن تاگل یا کلیک کردن بر آن، آن را خاموش کنید.

 ذخیره نشدن اطلاعات کارت بانکی در کروم

بدین ترتیب شما با هر کارتی که از این به بعد به کمک مرورگر گوگل کروم خرید کنید، هیچ اطلاعاتی از شما ذخیره نخواهد شد.

 

شیوه حذف اطلاعات کارت بانکی در کروم

اگر تا کنون شما پرداخت هایی از طریق کروم داشته اید و تنظیمات لازم برای عدم ذخیره سازی را تا کنون روی کروم ایجاد نکرده باشید، اطلاعات تمام کارت های شما در کروم ذخیره شده است. بهترین کار برای امنیت بیشتر این است که این اطلاعات را حذف کنید.

اما چطور؟

در قسمت Payment Methods که در بخش قبل شیوه پیدا کردن آن در تنظیمات را بیان کردیم، می توانید اطلاعات کارت ها را پیدا کنید. در کنار اطلاعات ذخیره شده، سه نقطه آپشن وجود دارد که می توانید به کمک آن Remove را انتخاب کنید.

 ذخیره نشدن اطلاعات کارت بانکی در کروم

بدین ترتیب می توانید اطلاعات مهم کارت بانکی خود را حذف کنید و نگران از دست رفتن امنیت حساب بانکی تان نباشید.

البته بهترین کار این است که تراکنش ها خود را با حالت امن مرورگر انجام دهید بدین صورت هیچ گونه اطلاعات خاصی ذخیره نمی شود. مخصوصا اگر از کافی نت ها و یا سیستم دیگران بدین منظور استفاده می کنید، بهترین کار استفاده از حالت امن مرورگر است.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *