چطور درصد باتری را در گلکسی S10 ،S10 Plus یا S10e نمایش دهیم؟

چطور درصد باتری را در گلکسی S10 ،S10 Plus یا S10e نمایش دهیم؟
  • 1398/1/25
  • زهرا معبودی
  • 0

نمایش درصد باتری در گلکسی S10 در ابتدای بازگشایی گوشی و استفاده کردن از آن پیش روی شما قرار ندارد. لازم است که با یک سری تنظیمات اولیه این مساله را حل کنید.

چرا نمایش درصد باتری در گلکسی S10 اهمیت دارد؟

معمولا وقتی که نمایش درصد باتری در گلکسی S10 یا هر گوشی دیگری فعال باشد، شما قادر خواهید بود وضعیت باتری را بهتر بسنجید و بدانید که چه مقدار باتری در مدت زمانی که در نظر دارید، در اختیار دارید. البته این موضوع استفاده های دیگری دارد که فعلا کاری به آن نداریم. اما، واقعا چطور می توان نمایش درصد باتری در گلکسی S10 را تنظیم کرد.

 

شیوه نمایش درصد باتری در گلکسی S10 سامسونگ و خانواده چهارتایی آن

منظور از خانواده چهار تایی گلکسی S10 سامسونگ چیزی نیست جز:

بنابراین آن چه که در این مطلب آموزش داده می شود روی سری ۴ تایی بالا کاملا انجام شدنی است.

 

به اپلیکیشن تنظیمات بروید

برای تنظیم نمایش درصد باتری در گلکسی S10 لازم است که در این گوشی ( یا یکی از گوشی های سری ۴ تایی یاد شده ) به اپلیکیشن Settings بروید و از آن جا منوی Notifications را انتخاب کنید. این منو با آیکونی زرد رنگ مشخص شده است.

نمایش درصد باتری در گلکسی S10

روی این آپشن کلیک کنید تا وارد بخش بعدی شوید:

در ادامه، آپشن های متعددی باز می شود که باید  Status Bar  را از میان آن ها پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

نمایش درصد باتری در گلکسی S10

وقتی که روی این آپشن کلیک می کنید، چند امکان تنظیماتی نمایش داده می شود که گزینه آخر به صورت Show battery percentage toggle نمایش داده شده است.

نمایش درصد باتری در گلکسی S10

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید یک تاگل، در مقابل عبارت آخر وجود دارد. این تاگل را بکشید تا روشن شود. این یعنی شما حالا می توانید روی نمایشگر درصد باتری باقی مانده و شارژ گوشی را به صورت درصد مشاهده کنید.

نمایش درصد باتری در گلکسی S10

بدین ترتیب به هدف خود می رسید. اما اگر به دنبال یک راه ساده تر برای این هستید که درصد باتری را تنظیم کنید راه ساده ای به شما پیشنهاد می کنم. ابتدا به تنظیمات بروید و عبارت battery percentage را در آن بنویسید تا جستجو صورت گیرد و تنظیمات مربوط به درصد باتری مطابق آن چه که در عکس زیر نمایش داده شده ببینید.

نمایش درصد باتری در گلکسی S10

اگر روی این آپشن نمایش داده شده کلیک کنید مستقیما وارد بخش تنظیماتی نوتیفی های باتری می شوید.

نمایش درصد باتری در گلکسی S10

و دوباره از همین قسمت می توانید با تاگلی که مقابل عبارت درصد باتری است تنظیمات را انجام دهید.

در این صفحه شما می توانید تنظیم کنید که نوتیفی ها چطور روی گوشی شما نمایش داده شوند.

دوگزینه ای که در بالا قرار دارد به شما این فرصت را می دهد که استتوس بار خود را تمیز نگه دارید یا نه! مثلا گزینه اول به شما اجازه می دهد که فقط سه نوتیفی آخر را در استتوس بار ببینید. اما اگر گزینه دوم را انتخاب کنید تمام نوتیفی هایی که دریافت می کنید در استتوس بار نمایش داده می شود. البته درصد باتری، نوتیفی اختصاصی است که برای آن محدوده خاص قائلند و تاگل تنظیماتی جداگانه ای دارد.

هر وقت دوباره خواستید، نمایش باقی مانده باتری در گوشی گلکسی S10 به حالت مرسوم در رابط کاربری ONE سامسونگ تغییر پیدا کند ( باتری بدون درصد )، همین مسیر را دنبال کنید و این بار با یک کلیک یا با کشیدن تاگل، آن را خاموش کنید.

آیا در رابطه با این آموزش سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *