چطور خطای انتظار دانلود گوگل پلی را حل کنیم

چطور خطای انتظار دانلود گوگل پلی را حل کنیم
  • 1398/6/4
  • زهرا معبودی
  • 0

تا کنون چند بار نیاز به اپلیکیشنی داشته اید و به گوگل پلی رفته اید و با خطای download pending error مواجه شده اید؟ قطعا می دانید که این پیام بدین معنی است که دانلود همچنان معلق است و معلوم نیست ادامه پیدا کند یا نه! تصور کن که نیاز ضروری به اپلیکیشن مورد نظر هم داشته باشی!

خب حالا باید چکار کنیم؟ اول باید بدانیم این خطا برای چه رخ می دهد و چطور می توان آن را حل کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید

خطای download pending error بیشتر چه زمانی بروز می کند

خطای download pending error یا همان انتظار دانلود گوگل پلی موقعی رواج پیدا می کند که معمولا شما در یکی از حالات زیر هستید

  1. از وای فای عمومی استفاده می کنید
  2. سیگنال وای فای تان در منزل یا محل کار قوی نیست
  3. در هتل هستید و از اینترنت عمومی ان جا استفاده می کنید
  4. و یا چند علت فنی دیگر که مربوط به گوشی یا سرویس دهنده های سخت افزاری و نرم افزاری است.

گوگل معمولا توصیه می کند که برای استفاده از گوگل پلی باید از اینترنت پر قدرت برخوردار باشید. ( خواه وای فای باشد خواه دیتا ). اما بسیاری از اوقات مساله ضعف قدرت اینترنت نیست.

اگر روزی روزگاری با این خطا مواجه شدید ( اسکرین شات زیر ) و احساس کردید که قدرت وای فای تان عالی است، حتما ما بقی دستورالعمل های این مقاله را دنبال کنید

خطای انتظار دانلود گوگل پلی

 

حل مشکل انتظار دانلود گوگل پلی در Unrestricted data

اگر خوش شانس باشید در همین مرحله می توانید مشکل را حل کنید. در این مرحله به بررسی Google Play Store می پردازیم که ببنییم ایا در بخش unrestricted data فعال است یا نه! در حقیقت اگر سرویس پلی استور شما در این بخش فعال نباشد، ممکن است گاهی انتظارهای بی دلیلی بوجود بیاورد و عملیات دانلود را متوقف کند. پس بهتر است که Google Play Store را در این بخش فعال کنید.

حل مشکل انتظار دانلود گوگل پلی در Unrestricted data

برای این کار به مسیر زیر بروید:

Settings -> Data usage -> Data Saver -> Unrestricted data

وقتی در صحفه Unrestricted data قرار گرفتید کمی به پایین اسکرول کنید تا این که به بخش Google Play Store برسید. بعد روی اسلایدر مقابل آن ضربه بزنید تا روشن شود.

همین یک کار کوچک به شما کمک می کند تا در بسیاری از موارد، انتظار دانلود گوگل پلی رفع شود و به درستی Download Pending حذف شود و بارگیری ادامه پیدا کند.

 

بروز رسانی های اتوماتیک و نصب های منتظر را لغو کنید

یکی از مسائلی که کمتر به آن توجه می کنیم این است که گوگل پلی، بسیاری از روال های از پیش تنظیم شده را اولویت بندی می کند. مثلا اگر شما اپلیکیشن هایی داشته باشید که روی حالت اپدیت اتوماتیک فعال باشند یا این که از پیش چندین نصب دیگر داشته باشید، اولویت با اولین درخواست های شما است.

برای حل این مشکل می توانید اولویت های خود را بررسی کنید. ایا واقعا سایر اپلیکیشن ها اولویت شان بالاتر از این نرم افزاری است که الان درگیر انتظار دانلود گوگل پلی برای ان هستید؟ اگر نه می توانید ان ها را لغو کنید.

بروز رسانی های اتوماتیک و نصب های منتظر را لغو کنید 

برای متوقف کردن دانلود ها و اپدیت های اولویت بندی شده، کافی است که، در خود گوگل پلی به قسمت ☰ بروید که مبین تنظیمات است. در این بخش گزینه My apps & games را پیدا کنید و روی ان ضربه بزنید.

در این جا می توانید لیستی از اپلیکیشن هایی که در انتظار دانلود هستند یا در حال بروز رسانی هستند را مشاهده کنید.

به راحتی می توانید اپ های غیر ضروری را لغو کنید تا نوبت سریع تر به اپلیکیشن شما برسد.

 

پاک کردن حافظه و کمک به دانلود سریع تر

گاهی اوقات، به این دلیل دانلود ها به حالت انتظار می روند که، فضای کافی برای دانلود دیتاهای اپ ها فراهم نیست. در چنین شرایطی باید به بخش حافظه و فضای ذخیره سازی گوشی رفت و تا انجا که امکان دارد حافظه را پاک سازی کرد.

برای این موضوع به بخش Settings بروید و در ادامه Battery and Storage را کلیک کنید و در این بخش Storage را مد نظر قرار دهید.

پاک کردن حافظه و کمک به دانلود سریع تر 

گاهی اوقات نیاز است که دیتاها یا سایر اپ ها را حذف کنید و گاهی هم نیاز است که یک سری دیتاهای روی گوشی نظیر عکس و غیره را پاک کنید یا حداقل، کارت حافظه تان را تعویض کنید.

با این کار معمولا مشکل دانلود بسیاری از اپ ها حل می شوند.

 

دنبال کردن دانلود از طریق وب سایت گوگل پلی

یکی از شیوه های ساده که به شما کمک می کند مساله انتظار دانلود را روی گوشی خود حل کنید و گوگل پلی را دور بزنید این است که به اپلیکیشن گوگل پلی بروید و عضو شوید و اکانت خود را معرفی کنید و گوشی تان را به آن شناسایی کنید. بعد به صفحه اپلیکیشن ها بروید و نرم افزار مورد نظر خود را پیدا کنید. بعد اقدام به دانلود کنید. اگر به درستی اپلیکیشن روی گوشی شما دانلود شده باشد، اما همچنان اپلیکیشن پلی استور گوگل، روی انتظار باقی مانده است، این وضعیت از طریق سایت کاملا قابل تشخیص است.

دنبال کردن دانلود از طریق وب سایت گوگل پلی

بدین ترتیب می توانید به پوشه اپلیکیشن ها بروید و نصب را ادامه دهید.

کلیات این بخش این مفهوم را می رساند که گاهی اپلیکیشن به طور کامل نصب می شود، اما مساله ای که وجود دارد این است که در ظاهر چیز دیگری نمایش می دهد که این هم نوعی اختلال یا باگ است.

 

روش نهایی که باید ۱۰۰ درصد کار کند

ممکن است چندین بار تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید ، حافظه نهان را خالی کرده و کارتهای SD را بررسی کنید اما باز هم مشکل سر جایش باقی مانده است. در چنین شرایطی باید چکار کرد؟!

شاید فکتوری ریست بتواند برای تان کاری کند! اما هنوز زود است. ما کاری را به شما یاد می دهیم که یک فکتوری ریست جزیی به شمار می اید. برای این کار، به Accounts-Google بروید و اکانت خود را انتخاب کرده و با کمک بخش Remove account آن را حذف کنید. بعد گوشی را ریستارت کنید و دوباره اکانت خود را به آن معرفی کنید. حتی اگر ممکن است با یک اکانت جدید این کار را ادامه دهید.

 

سخن آخر:

با این راهکار ها مشکل شما حل می شود. در صورتی که مشکل به قوت خود باقی است، و یا این که برای اغلب اپلیکیشن ها این مساله را مشاهده می کنید یک فکتوری ریست می تواند مشکل را حل کند. اما اگر این مشکل صرفا برای یک نرم افزار خاص است سعی کنید آن را از سرویس دیگری دانلود کنید.

اگر در این باره تجربه ای مفید دارید، روش حل مشکل انتظار دانلود گوگل پلی را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *