آموزش ویرایش ویدیو با گوشی گلکسی نوت ۱۰

آموزش ویرایش ویدیو با گوشی گلکسی نوت ۱۰
  • 1398/6/11
  • زهرا معبودی
  • 1

گوشی گلکسی نوت ۱۰ یکی از بهترین اسمارت فون هایی است که می توانید روی آن حساب کنید. نمایشگر زیبا، pen پیشرفته، ویرایشگر ویدیوی عالی که محصول دوربین عالی آن است و ویژگی های مختلفی که باید آن را در دست بگیرید تا باورش کنید.

در این آموزش می خواهم به شما کمک کنم تا با ابزارهای خود گوشی، ویرایش گری حرفه ای روی فیلم های تان داشته باشید.

شیوه ویرایش ویدیو با گلکسی نوت ۱۰

زمانی که می خواهید فیلم های موجود در گلکسی نوت ۱۰ خود را ویرایش کنید، باید بتوانید ابتدای امر، فیلم ها را به صورت محلی روی گوشی خود ذخیره کنید. فیلم هایی که خودتان ضبط کرده اید، یا فیلم هایی که از اینترنت می گیرید و دانلود می کنید به درستی با کمک این ویژگی قابل ویرایش هستند.

از طرفی شاید شانس این را نداشته باشید که هر ویدیویی با هر قالبی را ویرایش کنید، اما مطمئن هستم که فرمت های MP4 ارسال شده از طریق فیس بوک و فیلم های WEBM که در نت وجود دارند به راحتی با گلکسی نوت ۱۰ قابل ویرایش اند.

بردن فیلم به حالت ویرایش در گلکسی نوت ۱۰

برای این که فیلم را در مود ویرایشی قرار دهید، به گالری تان یا به پوشه دانلود ها بروید و روی فیلم مورد نظر، ضربه بزنید تا باز شود. وقتی که باز شد، در پایین و سمت چپ روی آیکون مداد که نماد ویرایش است کلیک کنید.

وقتی که فیلم باز می شود به حالتی شبیه عکس زیر، آن را تحویل خواهید گرفت:

بردن فیلم به حالت ویرایش در گلکسی نوت 10 

  1. در سمت راست نوار ابزار را مشاهده می کنید
  2. آیکون فلش، برای چرخش ۹۰ درجه است
  3. دکمه add برای افزودن به ویدیو

اگر قصد دارید چندین فایل را در یک فیلم ترکیب کنید ، می توانید نماد فیلم کوچک را در گوشه سمت راست بالای گالری فشار دهید. سپس فیلم و / یا تصویری را که می خواهید کنار هم بگذارید انتخاب کنید و روی “Create Movie” در پایین ضربه بزنید.

ویرایش فیلم گلکسی نوت 10

دقت کنید که در پایین فیلم، مربع های کوچکی مشاهده می کنید. هر کدام از این مربع ها شامل یک دسته از قطعه هایی است که اضافه کرده اید. اگر می خواهید ۵ فیلم و دو عکس را ادغام کنید، ۷ مربع می بینید. با کمک کلیک بر روی آیکون های میان مربع ها می توانید transition های خاصی بین فریم ها ایجاد کنید. ( transition نماد های متحرک و زیبا بین گذار از یک بخش به بخش بعدی فیلم )

شما می توانید هر کدام از این بخش ها را که شامل فیلم یا عکس است را به سمت راست و چپ بکشید و جای آن ها را تغییر دهید. حتی می توانید روی آن ها ضربه بزنید تا آن ها را در مود ویرایشی قرار دهید و هر تکه را جداگانه ویرایش کنید و با هم ترکیب کنید.

خوشبختانه ویرایش گر ویدیویی سامسونگ در گلکسی نوت ۱۰، به صورت ایستاده و افقی پشتیبانی می شود. برای این که آپشن های بیشتری از فریم های مختلف در دسترس داشته باشید می توانید گوشی تان را افقی کنید.

 

برش و برداشت قطعه ای فیلم در گلکسی نوت ۱۰

برش و برداشتن قطعه ای از یک فیلم در  Galaxy Note 10  به راحتی آب خوردن است. شما با همه بخش های ویدیو کار ندارید به همین خاطر می توانید آن ها را کراپ کنید.

بعد از این که فیلم را روی مود ویرایشی گذاشتید،  ابتدا حتماً ابزار Trim را در پایین نوار ابزار انتخاب کنید. سپس در ابتدا و انتهای کلیپ از “دستگیره ها” یا handles استفاده کنید تا بتوانید فیلم مورد نیاز خود را از بین ببرید.

بهترین کار این است که قطعاتی را که می خواهید برای ترکیب فیلم از آن استفاده کنید، ابتدا یکی یکی ویرایش کنید و ذخیره کنید و بعد خروجی های آن ها را با هم ادغام کنید.

نکته حرفه ای: از S Pen استفاده کنید تا فیلم های خود را با دقت بیشتری اصلاح کنید.

برش و برداشت قطعه ای فیلم در گلکسی نوت 10

افزودن فیلتر های مختلف به ویدیو در گلکسی نوت ۱۰

در این بخش می خواهیم به شما گوشزد کنیم که تمام امکانات ویرایشی در گلکسی نوت ۱۰ شامل، کات و کراپ کردن و یا ادغام چند فیلم نیست. شما می توانید به راحتی از افکت ها و فیلتر های گلکسی نوت ۱۰ برای ادیت فیلم ها استفاده کنید. این فیلترها شامل موارد زیر است:

  • Retro
  • Vignette
  • Vintage
  • Tint
  • Dawn
  • Sepia
  • Grayscale
  • Cartoon

توجه داشته باشید که اگر در جدول زمانی ( تایم لاین ) فیلم خود چندین فایل دارید ، فیلترها برای هر یک از آنها به صورت جداگانه اعمال می شوند.

افزودن فیلتر های مختلف به ویدیو در گلکسی نوت 10

اما یکی از امتیازهای عالی گوشی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس این است که شما می توانید چهره ها را هم با آن ویرایش کنید.

 

ویرایش چهره در فیلم در گوشی گلکسی نوت ۱۰

یکی دیگر از ویژگی ها در گلکسی نوت این است که می توان چهره را در فیلم ها به خوبی تشخیص داد و برای آن ها افکت هایی لحاظ کرد.  می توانید چشم ها را بزرگتر ، صورت باریک تر و رنگ پوست را گرم تر کنید.

ویرایش چهره در فیلم در گوشی گلکسی نوت 10

این ابزار حتی اگر چندین چهره در قاب داشته باشید ، کار می کند ، تا زمانی که به اندازه کافی به دوربین نزدیک شوند تا تشخیص داده شوند برای ویرایش هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

روی خط کشویی پایین نگاهی بیندازید. هر بخش از این خط افقی، شامل یک مود ویرایشی برای چهره است. البته برای فعال کردن این نوار ویرایشی، باید روی نوار ابزار روی آیکون چهره ( که در عکس بالا زرد رنگ است ) کلیک کنید.

 

افزودن متن به ویدیو در گلکسی نوت ۱۰

ابزار بعدی در جعبه ابزار به شما امکان می دهد متن را به ویدیو اضافه کنید. شما ۴ سبک فونت دارید که باید با آنها کار کنید. همچنین می توانید هر رنگی را برای متن انتخاب کنید – یا متن آن را به صورت سفید یا سیاه در پس زمینه رنگی نشان دهید. در هر کلیپ یک محدوده وجود دارد. ضربه زدن به خارج از جعبه متن به شما امکان می دهد عنوان را بچرخانید ، حرکت دهید و تغییر اندازه دهید.

 

افزودن استیکر به ویدیو در گلکسی نوت ۱۰

یکی از دیگر امتیازها در گلکسی نوت ۱۰ این است که می توانید به راحتی به فیلم ها استیکر بیفزایید. در این گوشی، کتابخانه ای از استیکر ها وجود دارد که برای استفاده از آن ها می توانید به دلخواه عمل کنید.

این استیکر ها را می توانید بزرگ و کوچک کنید و آن ها را بچرخانید یا به اطراف ویدیو بکشید.

افزودن استیکر به ویدیو در گلکسی نوت 10

 

روش نقاشی کشیدن روی کلیپ در گلکسی نوت ۱۰

ابزار بعدی Doodle نام دارد و با قلم S Pen به طرز شگفت انگیزی کار می کند. با کمک قلم این گوشی، می توانید به راحتی روی کلیپ بنویسید یا این که نقاشی بکشید.

روش نقاشی کشیدن روی کلیپ در گلکسی نوت 10

این بخش قابل ویرایش و تنظیم و شخصی سازی است مثلا می توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و نقاشی ها را اعمال کنید.

 

تنظیم سرعت پخش ویدیو در گلکسی نوت ۱۰

آیکون بعدی در نوار ابزار برای تنظیم سرعت ویدیو است. با کمک این دکمه می توانید سرعت را یا نصف کنید و یا دوبرابر! البته هنگام انجام این کار باید در مورد صدای خود فیلم هم دقت داشته باشید!

تنظیم سرعت پخش ویدیو در گلکسی نوت 10

اگر فیلم دارای یک گوینده است، صدا با کاهش و یا افزایش سرعت فیلم، دچار کاهش یا افزایش سرعت مکالمه نیز می شود.

 

افزودن موسیقی پس زمینه به فیلم در نوت ۱۰

ابزار آخر در نوار ابزار به شما امکان می دهد آهنگ موسیقی پس زمینه را به ویدیوی خود اضافه کنید. بیش از ۱۰۰ آهنگ صوتی از پیش بارگذاری شده در گلکسی نوت ۱۰ وجود دارد ، همچنین می توانید فایل های موسیقی شخصی خود را وارد کنید.

افزودن موسیقی پس زمینه به فیلم در نوت 10

در کنار افزودن موسیقی پس زمینه، می توانید میزان صدا را در صدای اصلی ویدیو کم کنید.

 

نکته هایی در مورد ذخیره فیلم در نوت ۱۰

وقتی از ویدیوی ویرایش شده خود راضی هستید ، دکمه ذخیره را در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. با این کار یک فایل ویدیویی جدید ایجاد می شود.

به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید ویرایش های خود را به عنوان یک پروژه ذخیره کنید و سپس دوباره به آنها برگردید تا دفعات بعدی ویرایش های بعدی را انجام دهید. با خروج از ویرایشگر ویدیو ، ویرایش های شما دور انداخته می شوند. فرقی ندارد که شما از کدام ۴ روش برای خاموش کردن گلکسی نوت ۱۰ استفاده می کنید! با هر روش، ویدیوی شما از حالت ویرایشی کاملا خارج می شود.  اگر به ویرایشگر ویدیوی قدرتمند دیگری احتیاج دارید ، می توانید Adobe Rush را بررسی کنید ، که بهینه سازی شده است تا در نوت ۱۰ و با S Pen به خوبی کار کند.

منبع 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    با نوت ده پلاس دارم. برای برش فیلم، قیچی رو انتخاب، و دستگیره ها رو هم حرکت میدیم، ولی هیچ ابزاری برای انتخاب بخشی ک میخوایم حذف بشه نیست. و شما هم توضیح ندادین متاسفانه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *