ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۳ (iPhone 13) و قیمت این گوشی

ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۳ (iPhone 13) و قیمت این گوشی
  • 1400/7/30
  • ملیکا امامی
  • 0

ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۳ (iPhone 13) و قیمت این گوشی

ما به تازگی شاهد وارد شدن گوشی آیفون ۱۳ به بازار بوده‌ایم، بر اساس اطلاعات منتشر شده، خانواده آیفون ۱۳ محبوب‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ خواهد بود. مدل جدید شرکت اپل دارای چهار دستگاه می‌باشد، این چهار دستگاه گوشی آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نام دارند.

ما برای شما در مورد ویژگی‌های مختلف آیفون از جمله ظاهر، صدا، باتری و موارد دیگر مقالاتی را آماده کردیم که می‌توانید آنها را مطالعه کنید. اکنون در این مقاله شما می‌توانید در مورد دوربین گوشی آیفون ۱۳ همه چیز را بدانید و از قیمت و در دسترس بودن آن مطلع شوید.

 

دوربین

در نگاه اول، به نظر می‌رسید که قرار گرفتن سنسور دوربین دار غیر معمول دوربین عقب دوگانه ۱۳ و ۱۳ مینی، صرفاً تمایزی برای تمایز با مدل قبلی خود است. با این حال، یک لوح از سخت ‌افزار عکاسی جدید، دلیل اصلی جبران سازی مکالمات تلفنی است.

مانند سال گذشته، هنوز یک جفت سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین پشت گوشی دارید: یک اسنپر اصلی با دیافراگم fI1.6 و f/2.4 فوق عریض با میدان دید ۱۲۰ درجه، همراه با ISP به روز شده و بهبود پردازش Deep Fusion و Smart HDR 4.

با توجه به گفته‌ی اپل در کم‌ترین زمان، زاویه دید اولیه بیشترین بهبود را با ایجاد تغییر تصویر نوری بر روی سنسور ایجاد کرده ‌است که قبلا منحصر به پرو مکس بود، با پیکسل‌های بزرگ‌تر ۱٫۷ میکرومتر ( تاکنون بالاترین پیکسل ۱٫۴ میکرومتری در آیفون ۱۲ بوده است.) بود که داشتن نور بیشتری (طبق گفته‌ی اپل، ۴۷% بیشتر) را امکان پذیر می‌کند.

دو تغییر جدید دیگر به صورت حالت سینمایی(Cinematic Mode)  ارائه می‌شود، که فوکوس خودکار را بین سوژه‌ها هنگام فیلمبرداری (حتی می‌توانید  روی ویدئویی که قبلاً گرفته‌اید این کار را انجام دهید) و سبک‌های عکاسی انجام می‌دهد، که فیلترها، علم رنگ و کنتراست اعمال شده را تغییر می‌دهد. در عکس‌های خود، در حالی که هوشمندانه ویژگی‌هایی مانند دقت رنگ پوست را حفظ می‌کنید، برای اولین بار این موضوع را هواوی در سری P9 خود در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

آیفون ۱۳ (iPhone 13) با استفاده از سبک عکاسی استاندارد برای بخش عمده‌ای از آزمایش، تصویر زیبایی را با برخی از ویژگی‌های عالی، حتی در نور کم ارائه می‌دهد. رنگ‌ها غنی و بسیار عالی هستند، با پشتیبانی برخی از گسترده‌ترین محدوده دینامیکی که اکثرما در یک دوربین موبایل دیده‌ایم، پایه گذاری شده‌اند. اخطار این است که، در حالی که الگوریتم اپل به وضوح برای حفظ جزئیات بیشتر تصویر به سختی کار می‌کند، گاهی اوقات سطح آن بالا می‌رود و به سادگی عناصر روشن، مانند آسمان، چیزی را که منابع دیگر نیز گزارش داده‌اند، را به وجود می‌آورد.

این محدوده دینامیکی گسترده به سمت عکاسی با نور کم حمل می‌شود، که هنگام تغییر بین سنسور اصلی و فوق عریض، که در مقایسه عکس‌هایی با کنتراست شدیدتر ارائه می‌دهد، بیشتر نمایان می‌شود. عکاسی در نور به شدت کم نیز می‌تواند تصاویر را از سناریوهای فوق العاده تاریک بیرون بکشد، حتی اگر این کار را به خوبی ماهرانه مانند پرچمدارانgalaxy S21 Ultra مدیریت نکند.

هنگام عکاسی ماکرو و عمودی با لنز اصلی، جزئیات دقیق بهتر حفظ می‌شوند، اما پردازش اپل هرگز از مرزهای خود فراتر نمی‌رود، در مقایسه با تنظیمات پیش فرض دوربین در اکثر رقبای قابل مقایسه مانند پیکسل گوگل ۵ هیچگاه از مرزهای خود فراتر نمی‌رود.

کیفیت ویدئو، که با Dolby Vision HDR با سرعت ۴K/60 فریم در ثانیه بالا می‌رود، دارای همان محدوده دینامیکی باور نکردنی و بازتولید رنگی است که عکس‌ها ارائه می‌دهند. همچنین فیلم‌های دستی تثبیت کننده مناسب در هر سه لنز (یعنی جلو و عقب) را ارائه می‌دهد و حالت سینمایی علاوه بر این سرگرمی جدیدی است.

با این حال، مانند تکنولوژی HDR اپل، همچنین می‌توان آن را در ضبط متوقف کرد و آن را در مقابل دوربین‌های جلو و عقب آزمایش کرد. در حالی که مد جدید می‌تواند سوژه‌ها را شناسایی کرده و آنها را ردیابی کند، این سیستم خودکار خود را دوباره حدس می‌زند و دوباره به فوکوس بر روی سوژه پیش ‌زمینه باز می‌گردد، حتی اگر صورت آنها از بین برود. این احتمالا از طرف اپل یک مشکل قابل حل است، اما تا زمانی که آنها به روز رسانی‌ها را انجام ندهند، قابلیت تمرکز مجدد محتوا پس از ضبط به راحتی بزرگ‌ترین مزیت این ویژگی جدید است.

همچنین شما در حال حاضر یکی از بهترین دوربین‌های سلفی را در دست خود دارید و یک مقدار شگفت ‌انگیز از سیستم دوربین پشت تلفن را دارید. اینها شامل فیلمبرداری ۴K ، Smart HDR 4، محدوده دینامیکی عالی، تثبیت کننده جامد و حتی حالت سینمایی می‌شوند. در دوربین به صورت پیش فرض نمای بریده شده را ارائه می‌دهد، اما در صورت تمایل می‌توانید به میدان دید وسیع‌تری بروید تا دوستان بیشتری در قاب قرار گیرند.

با این حال، برای هر چیزی که سیستم دوربین ۱۳ را به ارمغان می‌آورد، یک غفلت آشکار، فقدان کامل یک دوربین تله فوتو است. آیفون‌های پایه همیشه در مقایسه با مدل های Plus و Pro این شرکت در طول سال‌ها از سنسورهای کمتری برخوردار بوده اند، از زمانی که اولین آیفون چند لنز یعنی ۷ پلاس در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد. بنابراین، اگر می‌خواهید انعطاف پذیری بیشتری در عکاسی داشته باشید، باید مدل پرو را انتخاب کنید.

در نتیجه، می‌توان گفت که بزرگنمایی بزرگ‌ترین ضعف سیستم دوربین است و با وجود بزرگنمایی ۵ برابر، چیز کمی وجود دارد که بتواند کیفیت تصویر (به ویژه جزئیات خوب) را در هنگام عکاسی از موضوعات دورتر حفظ کند، همانطور که در نمونه‌های بالا مشخص است.

 

قیمت و در دسترس بودن

علیرغم پیشرفت‌هایی که آیفون ۱۳ (iPhone 13) داشته است و این واقعیت که با دو برابر ذخیره سازی اصلی آیفون ۱۲ (۱۲۸ گیگابایت) شروع می‌شود، قیمت تقریبا نسبت به سال گذشته زیاد تغییر نکرده است و قیمت‌ها از ۷۷۹ پوند، ۸۹۹ یورو، ۷۹۹ دلار آمریکا شروع می‌شود. با قیمت انگلستان در واقع ۲۰ پوند کمتر از سال گذشته است.

اگرچه این هنوز به اندازه قیمت اصلی آیفون ۱۱ ارزان نیست، اما آیفون ۱۳ را در برابر رقبای پرچمدار خوب مانند Samsung Galaxy S21 ، Oppo Find X3 Pro و Xiaomi Mi 11 رقابتی‌تر می کند.

شما می‌توانید آن را مستقیما از وب‌سایت اپل یا از خرده فروشان نظیر آمازون تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ دریافت کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *