راهنمای خرید کفش به رنگ ستاره های فوتبال جهان

راهنمای خرید کفش به رنگ ستاره های فوتبال جهان
  • 1395/8/17
  • زهرا معبودی
  • 0

بسیاری از علاقه مندان به فوتبال دوست دارند در زمان بازی از کفش های ورزشی استفاده کنند که بازیکنان محبوبشان پوشیده اند. اغلب کفشاهای ورزشی ازتکنولوژی ها و ویژگی های خاصی برخوردار هستند از این رو بازیکنان فوتبال با توجه به پست خود و نیازی که بیشتر در آن احساس می نمایند کفش دلخواه و کارآمد خود را انتخاب می نمایند. به عنوان مثال بازیکنی که سرعتی است و نیز به کفش دارد که بتواند عملکرد او را سرعت بخشد باید از کشفی بهره گیرد که چنین امتیازاتی را به همراه داشته باشد و کمپانی های سازنده کفش های ورزشی با تولید و عرضه کفش هایی هدفمند به فوتبالیستها کمک می کنند تا انتخابی اصولی و درست داشته باشند. به عنوان مثال کمپانی مطرح نایک کفشی را با نام Nike Skin تولید می کند که به شما امکان کنترل بهتر و احساس نمودن توپ در حین بازی را می دهد.
در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از محبوب ترین کفش های ورزشی مورد استفاده در لیگ ها و تورنومتر های برتر دنیا مانند جام جهانی ۲۰۱۴ بپردازیم با گویا آی تی همراه باشید.

به تازگی آماری منتشر شده است که بر مبنای آن ۴ کفش ورزشی برتر در تونومترهای بزرگ مانند جام جهانی ۲۰۱۴ مورد استفاده قرار گرفته اند که قصد داریم به معرفی آنها، امکانات و تکنولوژی های مورد استفاده در آنها و همچنین معرفی بازیکنانی که از آن نوع کفش استفاده نموده اند اشاره نماییم.

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-1

طبق این آمار ۴ کفش زیر بیشترین میزان استفاده را در میان بازیکنان داشته ‌اند.

  • Nike Mercurial
  • Adidas X
  • Adidas Ace
  • Nike Tiempo

در ادامه به بررسی تک به تک آنها خواهیم پرداخت:

  • کفش فوتبال مردانه سری Mercurial  تولید کمپانی ‏‎ ‎ Nike‏ ‏

این سری از کفش های کمپانی نایک که تحت عنوان سریMercurial معرفی شده اند، به گونه ای تولید می شوند که بتوانند سرعت بیشتری را برای بازیکنان در حین بازی به ارمغان بیاورند. این کفش ها با بهره گیری از تکنولوژیNike Skin و همچنین دارا بودن مواد اولیه ای سبک و در نهایت طراحی مناسب و با کیفیت میخ های زیرین کفش به بازیکن در افزایش سرعت حین بازی کمک بسیاری می کند. طراحی مناسب و نحوه قرار گیری میخ های زیرین کفش باعث شده تا این سری در میان بازیکنان سرعتی مانند کریستیانو رونالدو، ادن آزارد، الکسیس سانچز، رحیم استرلینگ،  زلاتان ابراهیموویچ محبوبیت بسیاری بیابد. برخی از مدل‌ های این سری نظیر مدل‌ های SuperFly ، Vapor X و Veloce II دارای میخ‌ هایی هستند که به شما اجازه می‌ دهند تا از آن‌ ها در زمین‌های چمن طبیعی نرم و سفت و همچنین زمین‌ های چمن مصنوعی استفاده کنید.

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-3

تکنولوژی های مورد استفاده در این کفش:

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-3

Nike Skin: وجود لایه ای سبک در قسمت رویی کفش به بازیکنان این امکان را می دهد تا بتوانند با لمس توپ در حین بازی به وسیله ی پای خود کنترل بهتر و لذت بخش تری بر روی توپ و بازی خود داشته باشند. تکنولوژی Nike Skin این امکان را به بازیکنان می دهد تا بتوانند توپ را به سادگی با پای خود لمس نمایند و این لذت بخش ترین حس در بازی خواهد بود.

ACC Technology: یا به عبارتیAll Conditional Control به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از کفش خود در هر شرایط آب و هوایی بهره مند شوید.  این تکنولوژی اغلب به وسیله قرار گیری یک لایه چرم بر روی سطح کفش این امکان را برای بازیکنان فراهم می نماید.

  • کفش فوتبال مردانه آدیداس سری X

ساختار این کفش به گونه ای طراحی شده است تا بازیکن احساس بهتری را با آن تجربه نماید قسمت رویین این کفش به گونه ای طراحی شده است که قادر به مخفی نمودن بند ها می باشد. همچنین روکش قسمت بالایی کفش به گونه ای تعبیه شده است تا کفش را قالب پای شما کند. این سری از کفش های کمپانی آدیداس که بیشتر مورد علاقه بازیکنان هجومی است با قرار گیری در پا احساس طبیعی تری را به بازیکن داده و کمک می کند تا راحت تر و در کمترین زمان ممکن خود را به نیمه دفاعی حریف برساند.

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-3

این کفش در میان بازیکنانی چون: وئیس سوآرز، گرت بیل، خامس رودریگز و توماس مولر از محبوبیت خاصی برخوردار است.

تکنولوژی های مورد استفاده در این کفش:

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-3

TechFit: این تکنولوژی به منظور قرار گیری بهتر پا در کفش مورد استفاده قرار گرفته است و با کمک ایجاد یک لایه ی رویی باکیفیت و با دوخت مناسب پای شما را بهتر قالب می گیرد از این رو به شما در دارا بودن بازدهی بهتر کمک خواهد کرد. دوخت دقیق این کفش می تواند فرم پای شما را بهتر حفظ کند.

NSG: یکی از اصلی ترین مشکلات بازیکنان فوتبال بازی در شرایط آب و هوایی مختلف است که گاهی واقعا در روند بازی اختلال ایجاد می کند. بهره گیری از تکنولوژی NSG  یا Non Stop Grip باعث می شود تا کفش با دارا بودن یک لایه رویین نازک که حاوی نقاط برجسته است بتواند بازی کن را در هدایت و کنترل بهتر توپ در هر شرایط آب و هوایی و به خصوص در بارندگی ها یاری نماید.

  • کفش فوتبال آدیداس سری Ace

این موضوع که شما می‌ توانید دقیقا از همان کفش‌ هایی استفاده کنید که لیونل مسی از آن در زمان مسابقات ورزشی بهره می برد، بسیار هیجان انگیز است . یکی از مهم‌ ترین مسائلی که در طراحی این سری از کفش‌ ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است، کمک به کنترل بهتر حرکات و توپ است. در واقع بازیکنانی که در زمان مسابقه نیاز به خلاقیت بیشتری دارند باید از کفش‌هایی استفاده نمایند که بتواند آنها را در این هدف یاری کند. برای رسیدن به این هدف رویه‌ ای از جنس پلی‌اورتان بر روی این سری از کفش‌ ها به کار رفته که از حرکت پا در زمان تغییر جهت جلوگیری خواهد کرد.  طراحی رویه این کفش به شکلی است که هیچ لبه ‌ای ندارد. در واقع این کفش به صورت گرد دوخته شده که کار کنترل توپ را برای بازیکنانی که کار بازی‌ سازی یا حفظ توپ را بر عهده دارند بهتر خواهد کرد.

این کفش ها اغلب برای بازیکنانی ساخته می شود که در یکی از حرفه های بازی سازی در میانه میدان، بازیکنان تکنیکی و خلاق که نیاز به کنترل بهتر حرکات توپ دارند و یا دروازه بانی که نیاز به مهارت و حرکات سریع به همراه درصد خطای پایین دارد، مشغول باشند. پس اگر جزو هر کدام از دسته‌ های نامبرده بودید، بی شک کفش فوتبال سری Ace  مناسب‌ ترین انتخاب برای شما خواهد بود.

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-3

بازیکنانی چون لیونل مسی، مانوئل نویر، پوگبا، مسوت اوزیل و دیوید دخیا از این مدل کفش استفاده می کنند.

تکنولوژی های مورد استفاده در این کفش:

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-3

NSG‏: یکی از اصلی ترین مشکلات بازیکنان فوتبال بازی در شرایط آب و هوایی مختلف است که گاهی واقعا در روند ‏بازی اختلال ایجاد می کند. بهره گیری از تکنولوژی ‏NSG‏  یا ‏Non Stop Grip‏ باعث می شود تا کفش با دارا بودن ‏یک لایه رویین نازک که حاوی نقاط برجسته است بتواند بازیکن را در هدایت و کنترل بهتر توپ در هر شرایط آب ‏و هوایی و به خصوص در بارندگی ها یاری نماید.‏

Purecut: در واقع آن چه ما دوخت بدون لبه و یا گرد این کفش می ‌دانیم نوعی تکنولوژی در کفش‌ های سری  Ace آدیداس است که به شما در کنترل بهتر توپ‌ هایی با سرعت بالا کمک زیادی خواهد کرد.

  • کفش فوتبال مردانه نایکی سری Tiempo

این کفش با دارا بودن رویه ای از جنس چرم و لایه داخلی پلی ورتان دقیقا بهترین نوع برای بازیکنانی است که قدرتی بازی می کنند. کفش‌‌ های سری Tiempo نایکی یکی از با کیفیت ترین و محکم ترین کفش های فوتبالیست که که با ساختار بی نظیر خود دوام و کارایی مناسبی را برای بازیکنان قدرتی و درکل کسانی که بازی قدرتمندی از خود به نمایش می گذارند ارائه خواهد نمود.

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-3

این کفش مورد استفاده بازیکنانی چون جروم بوآتنگ، جرارد پیکه، رافائل واران و سرخیو راموس بوده است.

تکنولوژی های مورد استفاده در این کفش:

how-to-buy-shoes-the-color-of-the-stars-of-world-football-3

ACC Technology‏: یا به عبارتیAll Conditional Control‏ به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از کفش خود رد ‏هر شرایط آب و هوایی بهره مند شوید.  این تکنولوژی اغلب به وسیله قرار گیری یک لایه چرم بر روی سطح کفش ‏این امکان را برای بازیکنان فراهم می نماید.‏

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *