معرفي و دانلود رایگان نرم‌افزار Sumatra PDF 1.3.2413

  • 1389/10/11
  • ITTeach
  • 0

نرم افزار Sumatra PDF ، یک نرم افزار مشاهده کننده فایل های PDF  کوچک، رایگان و دارای منبع باز برای ویندوز می باشد. Sumatra از نظر معیارهای طراحی دارای حداقل ها است. ساده سازی در طراحی این نرم افزار دارای بیشترین اهمیت نسبت به سایرخصوصیات طراحی بوده است. نرم افزاری کوچک بوده و به سرعت بالا می آید. گزینه های موجود در آن محدود شده است اما با این وجود نرم افزار Sumatra PDF  یک محیط بسیار مناسب برای خواندن متون PDF  ایجاد نموده و شما می توانید با کمترین مشکل متون خود را پرینت نمایید. شما می توانید برای خواندن کتاب های الکترونیکی به جای استفاده از آکروبات از این نرم افزار استفاده نمایید.

طراحی این نرم افزار برای استفاده در کاربردهای قابل حمل می باشد: تنها دارای یک فایل بوده که هیچگونه وابستگی خارجی ندارد درنتیجه شما براحتی می توانید آنرا با استفاده از درایو USB اجرا نمایید. این امکان باعث شده است که این نرم افزار در دسته برنامه های کاربردی قابل حمل قرار گیرد. همانند ویژگی های اکثر برنامه های کاربردی قابل حمل، این نرم افزار حجم کمی اشغال می نماید. نرم افزار SumatraPDF بر روی سیستم عامل های ویندوز 7، ویستا، XP و ویندوز 2000 اجرا می شود. اما در ویندوزهای 95، 98 و ME قابل اجرا نمی باشد.

نرم افزار Sumatra فایل PDF را قفل نمی کند. بدون نیاز به بستن فایل PDF، کاربر می تواند متن موجود را کامپایل مجدد نموده و یک فایل PDF جدید تولید نموده و با فشردن دکمه R صفحه کلید، باعث اعمال تغییرات در متن  PDF گردد. نحوه پرینت گرفتن مطالب در PDF به این صورت است که هر صفحه PDF به یک صفحه تصویر bitmap تبدیل شده و از این طریق قابل پرینت می شوند.  این تبدیل باعث تولید فایل های چرخشی بسیار بزرگی شده که احتمالا عمل پرینت گرفتن را بر روی پرینترهایی که دارای حافظه کمی می باشند، کند می نماید. هایپر لینک های تعبیه شده در متون PDF، توسط نرم افزار Sumatra اجرا نمی شوند.

نرم افزار Sumatra، چندزبانه بوده که به 20 زبان ترجمه شده است. نرم افزار Sumatra از SyncTeX  پشتیبانی می کند که یک روش دوطرفه برای همزمان سازی منابع TeX و خروچی PDF تولید شده توسط pdfTeX یا XeTeX می باشد.

نرم افزار Sumatra تحت لیسانس GPLv2 توزیع شده است.

نرم افزار Sumatra قابل حمل ، بسته سبک شده نرم افزار Sumatra برای کاربردهای قابل حمل می باشد، درنتیجه شما می توانید فایل های PDF خود را در هر مکانی مشاهده نمایید. می توانید این نرم افزار را بر روی درایو فلش USB، iPod، هارد قابل حمل یا در درون یک سی دی قرار داده و بر روی هر کامپیوتری بدون جای گذاشتن هیچگونه اطلاعات شخصی در آن کامپیوتر استفاده نمایید.

نرم افزار Sumatra می تواند موارد زیر را برای شما انجام دهد:

فایل های PDF را از طریق منو باز نماید.

فایل های PDF را از طریق روش گرفتن و انداختن یا همان drag & drop باز نماید.

با استفاده از منو سطح های زوم مختلفی را تنظیم نماید.

تغییرات صورت گرفته در نسخه Sumatra PDF 1.2  (2010-11-26):

بهینه کردن قابلیت پرینت: سریعتر شده و منابع کمتری ازکاربر را استفاده می نماید.

کلید Ctrl-Y را به عنوان روشی میان بر جهت اجرای زوم شخصی به نرم افزار اضافه شده است.

کلید Ctrl- A را به عنوان روشی میان بر جهت انتخاب تمام متن به نرم افزار اضافه شده است.

مود تمام صفحه نرم افزار بهبود یافته است.

متون PDF تعبیه شده قابل باز شدن گردیده است.

توانایی ذخیره کردن ضمیمه های متون PDF بر روی دیسک ایجاد شده است.

آخرین پک های امنیتی به نرم افزار اضافه شده و نحوه رندر کردن متون PDFاز پروژه های mupdf بهینه شده است.

دانلود نرم افزار Sumatra PDF 1.3.2413

منبع: 2daydl

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *