تاریخ‌های معنادار برای ویروس Stuxnet

تاریخ‌های معنادار برای ویروس Stuxnet
  • 1391/4/11
  • ITTeach
  • 0

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، روز یکشنبه 4 تیر ماه، طبق زمان بندی تعیین شده در برنامه (source) ویروسStuxnet، یکی از راه های انتشار این ویروس متوقف شد. این راه انتشار، با استفاده از فایل های LNK و از طریق حافظه های USB Flalshصورت می گرفت.

روز 4 تیر ماه برابر با 24 June مصادف با سومین سال ساخت اولین گونه ویروسStuxnetاست. در حال حاضر، سه گونه از این ویروس شناسایی شده است. گونه اول در تاریخ  23 June سال 2009 ، گونه دوم در تاریخ 8 June و گونه سوم در تاریخ 7 July ساخته شده اند.

تاریخ معنادار دیگری که با ویروسStuxnetو نسل بعدی آن، یعنی ویروسDuqu، گره خورده، تاریخ 24 June سال 1982 است. این تاریخ به صورت رمزگذاری شده در برنامه ویروسDuquگنجانده شده است. تنها واقعه مهمی که در این روز خاص اتفاق افتاده، گرفتار شدن یک هواپیما خطوط هوایی انگلیس در گرد و غبار آتشفشانی و فرود اجباری و سالم آن، بوده است! ارتباط این واقعه با ویروس کامپیوتری که 30 سال بعد طراحی و ساخته شده، هنوز مشخص نگردیده است. شاید تنها طراحانStuxnetوDuquبتوانند پرده از این تاریخ های معنی دار بردارند.

علاوه بر تاریخ 24 June، تاریخ های معنادار دیگری مانند1 June سال 2011 است که در آن روز، سوء استفاده از یکی از نقاط ضعف Windows توسط ویروسStuxnetمتوقف شده

منبع:Blog.shabakeh.net

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *