موزیلا و توقف عرضه ی نرم افزار مدیریت ایمیل، Thunderbird

موزیلا و توقف عرضه ی نرم افزار مدیریت ایمیل، Thunderbird
  • 1391/4/18
  • عليرضا شیری
  • 2

نرم‌افزار محبوب مدیریت ایمیل که توسط Mozilla عرضه می‌شد، دیگر به طور رسمی عرضه نمی‌شود. این خبر با توجه به  اظهارات رئیس سازمان موزیلا، Mitchell Baker در اوایل هفته‌ی اخیر منتشر شده است. از این به بعد نرم‌افزار مذکور به دو صورت عرضه خواهد شد، Thunderbird ESR که نسخه‌ی نهایی آن در ماه نوامبر عرضه می‌شود و نسخه‌ی دیگری به نام vanilla Thunderbird که سازمان موزیلا تمایل دارد که این نسخه توسط کاربران نرم‌افزار روند پیشرفت خود را طی کند.

مدیریت این سازمان JB Piacentino در نامه‌ای علت این امر را اینگونه اظهار می‌کند: ” ما به این نتیجه رسیده‌ایم که ادامه‌ی نوآوری‌ها در این نرم‌افزار، بهترین استفاده از منابع ما نیست بلکه ما برای دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه‌ی ادامه‌ی کار را متوقف می‌کنیم. در حال حاضر مهم‌ترین نیازهای این محصول مسائل امنیتی و پایداری آن است، آن هم برای بیش از 20 میلیون کاربر نرم‌افزار.

 

یک مدل جدید نرم‌افزار روی صفحه‌ی ویکی‌پدیای موزیلا در تاریخ  ژوئن قرار گرفته است. این مدل نشان‌گر عرضه‌ی دو نسخه‌ی متفاوت می‌باشد. نسخه‌ی Extended Support Release یا ESR که یک نسخه‌ی استاتیک است و تنها تغییر آن، عرضه‌ی پچ‌های امنیتی است که در هر 6 هفته یک بار منتشر می‌شوند. نسخه‌ی دیگر توسط انجمن مربوطه منتشر می‌شود. دارندگان ماژول‌ها می‌توانند ماژول خود را به مرور زمان تغییر داده و کامل‌تر کنند.

منبع: electronista

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *