8 برنامه برای بازگشت به تحصیل (مدرسه،کالج و دانشگاه)

8 برنامه برای بازگشت به تحصیل (مدرسه،کالج و دانشگاه)
  • 1391/6/12
  • امیر امام جمعه
  • 0

حال و هوای تابستان کم کم در حال تمام شدن است و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان خود را برای برگشت به مدرسه ، دانشگاه و کالج آماده میکنند. در این میان برخی از افراد ترجیح میدهند که از وسایل کمک آموزشی نیز در این امر بهره بگیرند. یکی از این وسایل که در میان دانشجویان محبوبیت فراوانی دارد و میتواند بسیار کاربردی و مفید واقع شود iPad میباشد. البته یک iPad به تنهایی نمیتواند کاربرد بسیاری داشته باشد و باید بر روی آن برنامه های مناسب جهت امور آموزشی را نصب کرد. در ادامه 8 برنامه مناسب را برای نصب بر روی دستگاه های iPad به شما معرفی خواهیم کرد.

به کمک برنامه Paper یا در فارسی کاغذ میتوانید افکار و ایده های خود را به صورت سازمان بندی شده بر روی دستگاه iPad خود قرار دهید و در هر زمانی به آسانی به آنها دسترسی داشته باشید. این برنامه بسیار کوچک که در سبک ژورنال مانند نیز میباشد به شما این امکان را میدهد تا طرح های بسیار زیبایی را برای کتاب های خود ایجاد کنید. هم چنین به کمک این برنامه میتوان تمامی طرح ها را در یک جا نگهداری کرد و از شلوغی نیز جلوگیری میکند.

(لینک برنامه ، رایگان)

آماده شدن برای امتحان های میان ترم و کوییز های بین درسی کار بسیار دشواری است اما از این به بعد به کمک برنامه +Flashcards دیگر هیچ نگرانی نداشته باشید. در این برنامه میتوانید اقدام به ایجاد فلش کارت های شخصی خود کنید تا در زمان مناسب بتوانید آنها را دوره کنید و برای امتحان های خود آماده شوید. این روش یکی از سریع ترین راه ها برای مطالعه مباحث امتحانی میباشد. البته به جای این که کارت ها را خودتان آماده کنید میتوانید از منابع از پیش تعیین شده استفاده نمایید و کارت های مورد نیاز خود را دانلود کنید.

(لینک برنامه ، رایگان)

آیا شما قصد دارید اطلاعات بیشتری را خارج از زمینه درسی خود بدست آورید؟ یا این که نیازمند جمع آوری اطلاعات در زمینه های مختلف برای انجام پروژه های خود هستید؟ خب iTunes U میتوانید برنامه بسیار مفیدی برای شما باشد. از طریق این برنامه میتوانید به منابع بسیاری از اطلاعات درسی دسترسی داشته باشید که شامل مباحث مختلف ، پادکست ها و ویدیو ها میشوند و طیف گسترده ای از دروس را پشتیبانی میکند.

(لینک برنامه ، رایگان)

به طور قطع ما به شما پیشنهاد نمیکنیم که همه اطلاعات درسی خود را از داخل دانش نامه ویکی پدیا به دست آورید زیرا منابع بسیار معتبرتر و قابل اطمینان تری نیز در این زمینه وجود دارد. اما ویکی پیدا در موارد کوچک و سریع و برای دسترسی به اطلاعات جزئی میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد. Wikipanion برنامه ای است که به کمک رابطه کاربری جالب خود این امکان را به شما میدهد تا به دانش نامه ویکی پیدا به راحتی دسترسی داشته باشید.

(لینک برنامه ، رایگان)

داشتن یک زندگی اجتماعی سالم به همان اندازه مهم است که امور درسی اهمیت دارند و بد نیست که گاهی اوقات کمی تفریح نیز در کنار درس خود داشته باشیم. اگر شما قصد دارید که مکان مناسبی را برای سپری کردن اوقات خود مثل یک رستوران پیدا کنید ما به شما برنامه Yelp را معرفی میکنیم. علاوه بر این که میتوانید مکان های مختلف را در نقشه توسط این برنامه جستجو کنید کاربران آن پیشنهاد خود را برای مکان های مناسب به شما ارائه میدهند و میتوانید از تجربه های دیگران نیز بهره بگیرید.

آیا شما هم جزو کسانی هستید که در دروس خود با هنر سر و کار دارد؟ پس شما حتما به برنامه ArtRafe نیاز پیدا میکنید. البته نکته مهم در مورد این برنامه این است که رایگان نمیباشد و بر خلاف دیگر برنامه ها باید برای استفاده از آن مبلغی را پرداخت کنید. به کمک این برنامه میتوانید تصاویر بسیار زیبایی را از طریق ابزار های متعدد موجود در برنامه خلق کنید. این برنامه طراحی و نقاشی همانند نقاشی کردن در دنیا واقعی بسیار لذت بخش است و ابزار های قدرتمند آن خلاقیت انسان را تا حد زیادی افزایش میدهد. در کنار مفرح بودن برنامه و محیط آن میتوانید برای بعضی از دروس و کلاس ها نیز مفید واقع شود.

(لینک برنامه ، 2.99$)

برنامه ریزی برای امور مختلف در طور تحصیل همانند امتحانات و فعالیت های کلاسی کار بسیار سختی است و شما حتما به یک ابزار برنامه ریزی مناسب نیاز پیدا میکنید. ما برای این کار برنامه iHomework را پیشنهاد میکنیم که قیمت ناچیزی دارد و به شما کمک میکند تا زمان خود را به بهترین شکل تقسیم بندی کنید و هیچ کاری را فراموش نکنید. در این برنامه ابزار های مختلفی مثل تقویم و یادداشت هایی برای معلمان ، اساتید و کلاس های مختلف وجود دارد.

(لینک برنامه ، 0.99$)

هیچ کسی دوست ندارد تعداد زیادی از کتاب های بسیار سنگین را از کلاسی به کلاس دیگر حمل کند. iBooks راه حل موجود برای این کار است و کتاب های شما را به صورت دیجیتال در خود نگهداری میکند. هم چنین قیمت کتاب ها در آن بسیار ارزان تر از قیمتی است که شما در کتاب فروشی ها مشاهده میکنید. البته علاوه بر حمل نقل آسان اگر شما همیشه iPad خود را همراه داشته باشید دیگر هیچ کتابی را نیز فراموش نخواهید کرد.

(لینک برنامه ، رایگان)

منبع : maclife

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *