آندروید 4.2 به بازار آمد

آندروید 4.2 به بازار آمد
  • 1391/8/10
  • مبين
  • 2

مدتی است که  خبر از انتشار آندروید 4.2 در اینترنت پخش شده است. نسخه 4.2 سیستم عامل آندروید قرار بود که در روز 29 اکتبر در رویداد گوگل عرضه شود. این رویداد به دلیل طوفان لغو شده بود اما گوگل در همان روز این سیست عامل را به همراه دیگر محصولاتش معرفی و عرضه کرد.

این نسخه از سیستم عامل آندروید دارای امکانات ویژه ای است که همه را به حیرت خود در آورده است. یکی از امکانات آن دوربین جدید Photo Sphere است که قابلیت عکس گرفتن به صورت کروی یا 360 در جه ای را به ارمغان می آورد. می توان که گفت این دوربین چیزی شبیه به عکسبرداری به شیوه ی پانوراما می باشد. اما تفاوتی هایی نیز با آن دارد.

یکی دیگر از ویژگی های جدید این سیستم عامل صفحه کلید جدید است که از  Gesture Typing پشتیبانی می کند. این صفحه کلید قادر به پیش بینی کلمات است یعنی وقتی کاربر بخشی از یک کلمه را تایپ کرده آندروید کلمه را به صورت کامل تشخیص می دهد. علاوه بر این می تواند صدای کاربر را تشخیص بدهد و صدای آن را به متن نیز تبدیل بکند. متاسفانه هنوز این امکان برای زبان فارسی وجو ندارد.

امکان بعدی این نسخه از آندروید چندین کاربری است و هر کاربر  می تواند اکانت مخصوص به خود را داشته باشد. کاربران می توانند یک محیط مجزا با اپلیکیشن و تنظیمات خصوصی خود را داشته باشد. برای رفتن به حساب کاربری دیگر نیازی به خروج و ورود دوباره نیست می توان به طور مستقیم در اکانت فعلی به اکانت مورد نظر رفت.

همچنین در این نسخه از آندروید می توان صفحه نمایش را بر روی صفحه نمایش بزرگ تر به اشتراک گذاشت. این سیستم  به صورت وای فای بوده البته به شرطی که صفحه نمایش مقابل هم قابلیت وای فای را داشته باشد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بالاخره آندروید ۴.۲ اومد پس. با اون عکس برداری ۳۶۰ درجش خیلی حال کردم. تو آیفون فقط ۲۴۰ درجه می شه عکس گرفت ( البته اگه درست گفته باشم، زیاد مطمئن نیستم ). از کیبوردش خوشم نیومد ولی رابط چند کاربری عالیه.

  2. من نمیفهمم هنوز اندروید 4.1 برای s3 نیومده چجوری اندروید 4.2 معرفی شده ؟
    اندروید 4.1 نسخه خاورمیانه کی میاد ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *