7+Taskbar Tweaker : بهترین ابزار برای سفارشی سازی نوار وظیفه ویندوز

7+Taskbar Tweaker : بهترین ابزار برای سفارشی سازی نوار وظیفه ویندوز
  • 1391/12/1
  • مژگان فنائی
  • 4

بسیاری از مردم مایلند تا ویندوز را مطابق با اولویت های خودشان سفارشی سازند. سفارشی سازی ساده همچون کاغذ دیواری ها (wallpaper) و تم ها می توانند از طریق گزینه های پیش فرض موجود در سیستم عامل، کنترل و تنظیم شوند. هرچند، به منظور اجرای تغییرات و تنظیمات غیر متعارف، شما اغلب مجبور به ویرایش رجیستری ویندوز و پیکربندی تنظیمات خط مشی گروهی محلی (Local Group Policy) هستید. چنانچه نمی خواهید به صورت دستی رجیستری ویندوز یا LGPE را تغییر دهید، برخی برنامه های کاربردی به شما اجازه اجرای همان تنظیمات با استفاده از یک رابط کاربری راحت، و قابل درک را می دهند. پیش از این، ما برخی برنامه ها برای تنظیمات با ویژگی های پربار برای ویندوز 7 همچون Sunrise Seven را پوشش داده ایم که فهرستی طولانی از تنظیمات ویندوز 7 قابل دسترس از یک رابط یکپارچه را برای شما فراهم می کند و Simple Performance Boost ابزاری برای افزایش زمان پاسخ دهی سیستم و اطمینان از ثبات و پایداری تنها از طریق ایمن ترین تنظیمات است که امنیت یا عملکرد سیستم را به مخاطره نمی اندازد. امروز، ما ابزار دیگری از این قبیل به نام 7+Taskbar Tweaker را در اختیار داریم که بر روی هر دو ویندوز 7 و ویندوز 8 کار می کند و به شما اجازه اجرای تنظیمات مربوط به نوار وظیفه ویندوز (Windows Taskbar) را می دهد.

چنانچه یک کاربر حرفه ای هستید، مطمئن شوید که فهرست تنظیمات، هک ها و نکته های ویندوز 8 برتر ما شامل هم رجیستری ویندوز و هم ویرایشگر خط مشی گروهی محلی (Local Group Policy Editor) را بررسی می کنید.

برگردیم به 7+Taskbar Tweaker ، برنامه ای که به شما اجازه تغییر و تنظیم عملکرد چندین برهم کنش یا تعامل را می دهد که می تواند با نوار وظیفه (Taskbar) شامل کلیک های موشواره، کشیدن و رها کردن، شناوری (hovering)، تصاویر بند انگشتی (thumbnails)، اقلام سنجاق شده (pinned items)، گروه بندی و ترکیب رفتار و حرکت، عملکردهای چرخ موشواره، و عملکردهایی برای فضای خالی نوار وظیفه اجرا شود. تمامی گزینه های موجود در برنامه را می توان به وسیله تنها یک کلیک بدون نیاز به حرکت در طول فهرست های پیچیده یا ویرایش کلیدهای پیچیده رجیستری فعال کرد.

پنچره برنامه، یک رابط کاربری را فراهم می کند که شامل تمامی تنظیمات ارائه شده می باشد، که در بخش های خودشان بر اساس عملکردهای مربوط سازماندهی شده اند. سمت چپ دارای تنظیماتی برای اقلام نوار وظیفه، قسمت میانی برای تنظیمات مربوط به گروه بندی و ترکیب دکمه های برنامه است، و سمت راست از چند گزینه دیگر در خصوص عملکردهای چرخ موشواره و عملکردهای فضای خالی برخوردار است.

7+Taskbar Tweaker

با استفاده از گزینه فراهم شده در فهرست اقلام نوار وظیفه، می توانید فهرست پرشی (jump list) را فعال یا غیر فعال کنید، عملکرد پیش فرض برای کلیک میانی، و رفتار و حرکت اقلام رها شده در نوار وظیفه را تنظیم کنید. هنگامی که فهرست پرشی غیر فعال شود، راست کلیک کردن بر روی یک بخش (آیتم) نوار وظیفه، فهرست راست کلیک استاندارد برای برنامه را باز خواهد کرد.

 7Taskbar Tweaker-Jump List 1

 7Taskbar Tweaker-Jump List2

با استفاده از گزینه شناوری (Hovering)، شما از کنترل کاملی بر روی آنچه که نمایان می شود در هنگامی که موشواره تان را بر روی هر نماد (آیکون) نوار وظیفه به حالت شناور یا معلق نگه می دارید، برخوردارید. به طور پیش فرض، یک پیش نمایش بند انگشتی از پنجره را نشان می دهد، اما 7+Taskbar Tweaker به شما اجازه می دهد تا آن را با فهرستی از نام های پنجره برای پنجره های گروه بندی شده، توضیحات کوتاه و مختصر متنی کوچک (tooltip) برای برنامه، یا اصلا هیچ چیز جایگزین کنید.

 7Taskbar Tweaker-Hover

گزینه های گروه بندی و ترکیب (Grouping and Combining) به شما اجازه می دهد تا همان گونه که می خواهید اقلام یکسان با هم گروه بندی شوند را تنظیم کنید. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که آیا اقلام جدیدی را در کنار یک بخش فعال کنونی یا در انتهای فهرست بیفزایید، گروه بندی اقلام سنجاق شده را تغییر دهید، و اجازه قابلیت کشیدن و رها کردن درون اقلام گروه بندی شده با استفاده از راست کلیک را بدهید. به همین ترتیب، چندین تنظیم مختلف برای اقلام ترکیبی و غیر ترکیبی، و انتخاب رفتار و حرکت کلیک موشواره برای اقلام ترکیبی وجود دارد.

 7Taskbar Tweaker-Grouping and Combining

در بخش دیگر گزینه های نوار وظیفه در سمت راست، می توانید استفاده از چرخ موشواره برای گردش در میان باز کردن پنجره ها، کمینه و بیشینه کردن آنها، و تغییر میزان صدا (ولوم) برای این کلیدها را تنظیم کنید. افزون بر این، از انتخاب آنچه که روی می دهد در هنگامی که بر روی فضای خالی در نوار وظیفه دوبار می کنید یا از کلیک میانی استفاده می کنید برخوردارید، که می تواند برای تعیین عملکردها و اقدامات سفارشی برای این کلیدها که دیگر به طور پیش فرض استفاده نمی شوند، کارآمد باشد.

7Taskbar Tweaker-Program Manager

بازرس نوار وظیفه (Taskbar Inspector) یک ویژگی سودمند بوده که به همراه برنامه ارائه شده است تا برای یکی از این عملکردهای سفارشی تنظیم شود. این برنامه کنترل های سریعی برای تغییر گروه بندی و ترکیب رفتار و حرکت، نمایش برچسب و گزینه های مرتب سازی برای دکمه های نوار وظیفه را برای شما فراهم می کند.

7Taskbar Tweaker- Taskbar Inspector

7+Taskbar Tweaker بر روی هر دو نگارش 32 بیت و 64 بیت ویندوز 7 و ویندوز 8 کار می کند.

برای دریافت این برنامه به پیوند پایین مراجعه نمایید:

Download 7+ Taskbar Tweaker

منبع: AddictiveTips

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
    1. خوشحالم که مورد پسندتان قرار گرفت. پاینده باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *