انتقال موسیقی به گوشی اندرویدی بدون iTunes

انتقال موسیقی به گوشی اندرویدی بدون iTunes
  • 1392/2/6
  • مصطفي طبري
  • 0

green-headphones

iTunes نمی تواند فایل های موسیقی را به گوشی های اندرویدی شما منتقل کند و از سوی دیگر گوگل هم برنامه ای مشابه آی تیونز برای انجام این کار ارائه نمی کند. با این حال چندین راه وجود دارد تا بتوانید این فایل ها را به گوشی یا تبلت اندرویدی خود انتقال دهید.

برنامه مدیریت موزیک گوگل می تواند فایل های موسیقی شما را حتی در کتابخانه آی تیونز  تشخیص داده و آنها را در سرویس های ابری کپی کند تا در هر زمانی که لازم بود آنها را مستقیما استریم کنید و یا بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود کنید.

موزیک های خود را در Google Play Music آپلود کنید

گوگل پلی موزیک سرویسی مشابه iCloud اپل است. گوگل به شما نرم افزاری تحت عنوان Google Music Manager را ارائه می کند که در سیستم عامل های ویندوز، مک و حتی لینوکس قابل نصب می باشد. این نرم افزار کل سیستم شما را اسکن کرده و فایل های موسیقی را در اکانت پلی موزیک شما اپلود می کند. اگر این نرم افزار فایل های موزیکی را تشخیص دهد که در پایگاه داده گوگل موزیک قرار دارد، بطور اتوماتیک از آپلود آنها خودداری می کند و بدین ترتیب از مصرف پهنای باند شما جلوگیری می کند.

این نرم افزار همچنین می تواند فایل های موجود در کتابخانه آی تیونز و ویندوز مدیا پلیر را شناسایی و در اکانت شما آپلود کند. به خاطر داشته باشید این سرویس تنها در برخی کشورها فعال است و شما حداکثر می توانید 20 هزار فایل موسیقی را در حساب کاربری خود داشته باشید.

برای شروع، ابتدا باید نرم افزار Google Music Manager را بر روی رایانه شخصی خود نصب کنید. محلی که فایل های موسیقی شما در آنجا ذخیره شده اند را مشخص کنید که می تواند آی تیونز، ویندوز مدیا پلیر و یا پوشه های شخصی باشد. این نرم افزار آن محل را اسکن کرده و فایل های موسیقی را در حساب کاربری گوگل شما آپلود می کند. در طول این فرآیند، نرم افزار بصورت پس زمینه فعالیت می کند و بطور خودکار فایل ها را آپلود می کند.

google-music-manager

زمانی که عملیات آپلود به اتمام رسید شما می توانید فایل های خود را در برنامه Play Music پیدا کنید. اگر این برنامه بطور پیش فرض بر روی گوشی شما وجود ندارد می توانید آن را از فروشگاه نرم افزاری گوگل نصب کنید. اکنون شما می توانید تمام فایل های خود را با استفاده از اینترنت بی سیم یا دیتا، استریم کنید.

all-music-in-play-music-on-android

برای ذخیره آفلاین فایل های موزیک جهت اجرا بدون نیاز به شبکه اینترنت، می توانید بر روی یک البوم یا فایل لمس طولانی کرده و گزینه on Device را انتخاب کنید. در این صورت اندروید با دانلود یک نسخه کپی از فایل یا آلبوم شما، اجازه می دهد آن را بصورت آفلاین اجرا کنید. با استفاده از این سرویس می توانید زمانی که به اینترنت دسترسی دارید تمام فایل های خود را بدون دردسر اجرا کنید.

google-play-music-keep-on-device

فایل های آپلود شده از طریق گوگل پلی موزیک نیز قابل دسترسی بوده و بدین ترتیب می توانید از طریق اینترنت و کامپیوترهای  شخصی نیز آنها را اجرا کنید و یا حتی دانلود کنید و در کتابخانه موسیقی خود قرار دهید.

download-music-from-google-play

انتقال دستی فایل های موسیقی

روش بالا چیزی بود که گوگل به شما ارائه می کند، اما شما می توانید به همان شیوه های قدیمی نیز فایل های موسیقی را به دستگاه های اندرویدی منتقل کنید. دستگاه خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. فایل های موزیک خود را در پوشه موزیک موجود در گوشی یا تبلت خود بریزید.

همچنین شما می توانید از برنامه عالی AirDroid برای انتقال فایل ها بدون نیاز به اتصال سیمی گوشی به کامپیوتر، از طریق شبکه وای فای نیز استفاده کنید.

copy-music-to-android

بعد از انجام این عملیات، شما می توانید فایل های خود را از طریق برنامه پخش کننده Play Music و یا هر برنامه جانبی دیگری اجرا کنید.

google-play-music-for-android4

استفاده از سایر سرویس های موسیقی

سرویس های موسیقی متعددی وجود دارند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. شما می توانید فایل های خود را درAmazon Cloud Player ذخیره کنید و یا از برنامه رسمی Amazon MP3 برای اجرای آنها بر روی دستگاه خود استفاده کنید. شما می توانید اشتراک سرویس های موسیقی نظیر Spotify و Rdio را تهیه کنید تا از میلیون ها قطعه آهنگ که هم قابل شنیدن و هم قابل دانولد برای پخش آفلاین هستند، بهره ببرید. می توانید از برنامه های استریم کننده نظیر Pandora یا TuneIn Radio استفاده کنید تا در هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید از موسیقی مورد نظرتان لذت ببرید.

شما می توانید حتی از برنامه دسکتاپ نظیر DoubleTwist، SnapPea، Synx و Winamp برای انتقال مجموعه موسیقی گلچین شده خود به دستگاه اندرویدی تان استفاده کنید.

tunein-radio-on-android

اگرچه اندروید از iTunes بهره نمی برد، ولی بسیاری از کاربران آیفون که از ویندوز استفاده می کنند نیز از آن خوششان نمی آید. آینده متعلق به شیوه های ارتباطی بی سیم است.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *