آشنایی با بازی کندی کراش (بخش نخست )

  • 1393/11/6
  • سید عبدالوهاب‎ تقوی
  • 1

51CandyCrush

در این نوشته سعی بر آن داریم تا یک بازی کامپیوتری پر طرفدار را معرفی کنیم پس با ما همراه شوید. بازی کندی کراش ( Candy Crush ) ، یک بازی است که توسط شرکت King در دوازدهم آوریل 2012 در فیس بوک منتشر شد و در چهاردهم نوامبر 2012 به عنوان یک آپ موبایلی برای تلفن های هوشمند انتشار یافت. از مارس 2013 این بازی با 46 میلیون کاربر ماهانه ، در فیس بوک محبوب ترین بازی شد. ویرایش مهمی از بازی که Dreamworld نامیده می شود در 27 نوامبر 2013 روانه بازار شد. در واقع این بازی یک بازی ویدئویی است که به سبک تتریس باید با ساختن یک مجموعه سه تایی یا بیشتر از اشیا ( در اینجا آب نبات ها) ی همتا ، آنها را ناپدید کنید تا به امتیاز خاصی برسید یا به هدفی دیگر دست یابید.

50Tetlis              بازی تتریس

این بازی به طور متناوب به روز و اپیزودها و سطوح قابل بازی جدیدی به آن اضافه شده است ؛ مراحل جدیدی ابتدا در فیس بوک و سپس در آخر 2012 در اندروید و آیفون به آن اضافه شد. کندی کراش دارای 15 سطح است ( تنها دو اپیزود اول آن دارای 10 سطح است ). در نوامبر 2013 ، آپدیت جدیدی شامل اضافه کردن سطوح Dreamworld به بازی انجام شد ، که به بازیکنان فرصت دوباره بازی کردن سطوح قدیمی بازی با یک ساختار جدید را می داد که دوباره به طور متناوب آپدیت می شد. از ژانویه 2015 ، ویرایش فیس بوکی شامل 800 سطح قانونی و 500 سطح Dreamworld همراه با سطوحی جدید است که هر دوهفته یک بار اضافه می شود. ویرایش ویندوز فون بازی در دسامبر 2014 منتشر شد.

هر سطح بازی دارای صفحه ای است که از آب نبات هایی رنگین شده متفاوت پر شده است و ممکن است موانعی را نیز در خود داشته باشند. حرکت اصلی این بازی تعویض و مبادله مکان های دو آب نبات مجاور است تا مجموعه ای شامل سه آبنبات (یا بیشتر) از رنگی یکسان را ایجاد کنند تا این مجموعه ها حذف شوند. هر سطح شامل هدفی است که باید در تعدادی معین از حرکات (یا یک زمان معین) به آن رسید. در برخی مراحل بازی جواهرهایی درون صفحه وجود دارند که باید به صورت پیش گفته به وسیله آب نبات ها پاک شوند؛ زیرا این جواهراتدر زمینه ثابتی قرار دارند که آب نبات ها بر روی آنها قرار می گیرند. در بعضی از مراحل باید تعداد معینی از آب نبات ها پاک شوند یا به مقدار مشخصی از امتیاز برسیم.

برای سخت تر شدن بازی ، در بعضی از مراحل آن ممکن است با بلوک هایی از برخی غذاها روبرو شویم مانند شکلات که ممکن است در صفحه بازی پخش شود یا بمب هایی که اگر  به روش match کردن از بین نروند باعث از بین بردن کل آن مرحله از بازی ما می شود. می توان در طول بازی از سایت آن با پول راهنمایی دریافت کرد. در نظریه پیچیدگی محاسباتی ( در علوم ریاضی و رایانه) کندی کراش جز بازی های NP-hard طبقه بندی شده است.

51CandyCrush2

در قسمت Dreamworld یک مکانیزمی طراحی شده است که بازیکن در مراحل ابتدایی بازی باید تعادلی در ترازویی ماه-شکل در کل مرحله بازی برقرار سازد. بازیکنان باید دو نوع رنگ بخصوص آب نبات ها را کنترل کنند تا ترازو کاملا نا متعادل نشود زیرا عدم تعادل کامل باعث می شود تا طلسم بازی از روی ماه به پایین نیفتد.

بازی ابتدا از طریق کارت های اعتباری مثل کارت اعتباری گوگل یا فیس بوک کسب درآمد می کرد؛ بازیکنان تا پنج “جان” ( live ) دارند که هرگاه در یک سطح بازی می بازند آن را از دست می دهند. این قاعده در تمام بازی های شرکت King رعایت می شود. بازیکنان وقتی از این حالت خسته می شوند و به ستوه در می آیند یا از دوستان فیس بوکی خود می خواهند با دادن “جان” به آنها کمک کنند یا منتظر می مانند تا پس از نیم ساعت “جان” از دست داده شده برگردد یا آن “جان”ها را خریداری می کنند. در شروع هر اپیزود از بازی باید کاربران یا “جان” را خریداری کنند یا از قبل درخواست هایی برای دادن “جان” به حداقل سه نفر از دوستان دریافت کرده باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. آقا آشتی کدومه ! من کلاً عاشقشم ! همه زندگیم شده کندی کراش !

    یه راه برای کنار گذاشتنش بدین !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *