چگونه با حرکات سر، با گوشی آیفون کار کنیم؟

چگونه با حرکات سر، با گوشی آیفون کار کنیم؟
  • 1395/7/16
  • زهرا معبودی
  • 1

اگر به اطراف خود نگاه کنیم افرادی را می بینیم که با مشکلات حرکتی، معلولیت ها و امثال آن روبرو هستند. این دسته از افراد هم مثل ما نیاز دارند تا از ابزارهای تکنولوژی بهره مند باشند اما متاسفانه برخی محدودیت ها این فرصت را از آنان گرفته است. در این میان اپل با امکاناتی که روی گوشی های هوشمند خود قرار داده به آن ها اجازه می دهد که از حداقل توانایی شان برای مدیریت یک گوشی استفاده کنند. افراد معلول به کمک قابلیت های ios می توانند با حرکات سر، گوشی را مدیریت کنند. البته افراد عادی هم وقتی دستشان گیر کار است و یا کثیف است هم می توانند از این قابلیت استفاده کنند. امروز گویا آی تی به شما یاد می دهد که چگونه با سرتان، گوشی ios تان را مدیریت کنید.

برای شروع به بخش General در گوشی آیفون خود بروید

General

در این بخش باید گزینه Accessibility را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید:

Accessibility

در این بخش گزینه های متعددی وجود دارد که ما فقط با  Switch Control کار داریم. آن را لمس کنید تا وارد مرحله بعد شوید:

 Switch Control

هدف ما این است که بخش  Switch Control را فعال کنیم اما پیش از اینکه تاگل  Switch Control را بکشیم، باید تعداد سوییچ ها را تغییر دهیم. بنابراین در همین صفحه که در زیر مشاهده می کنید گزینه Switches را لمس کرده تا بتوانید تنظیماتش را تغییر دهید:

 Add New Switch

در پنجره ای که باز می شود یک گزینه دارید به نام  Add New Switch که باید روی ان ضربه بزنید تا بتوانید یک سوئیچ جدید به برنامه معرفی کنید. این کار را کنید:

 Add New Switch

سه گزینه پیش رویتان قرار دارد. توصیه ما این است که برای این بخش دوربین را انتخاب کنید:

 Add New Switch

وقتی این بخش را فعال کردید دستگاه با ارسال درخواست هایی از شما می خواهد که سرتان را در جهت های مختلف حرکت دهید تا حرکت سر شما را اسکن کند و در ادامه از آن استفاده کند. همانطور که در زیر می بینید برای حرکت به چپ و راست گزینه های متفاوتی وجود دارد:

 Switch

وقتی اسکن ها به اتمام رسید، لیستی به شما نمایش داده می شود که شما می توانید از بین آن ها آن موردی که را که می خواهید با حرکت سر، آن را مدیریت کنید انتخاب کنید. فرض می کنیم که می خواهید با حرکت سر، ضربات روی گوشی را مدیریت کنید و بجای انگشت از سر استفاده کنید پس از میان گزینه ها Tap را انتخاب می کنید:

Tap

متناسب با انتخابی که دارید باید تنظیمات ثانویه دیگری نیز انجام دهید. مثلا اگر همین Tap را انتخاب کنید، باید جهت Tap خود را نیز مشخص کنید که در زیر به شما نمایش داده ایم:

Tap

در بخش Switch Control می توانید میزان شتاب سنسور و حساسیت ها را تنظیم کنید و به عملکرد خود سرعت ببخشید.

Switch Control

اگر حرکت سر شما به درستی صورت نگیرد، و به گونه ای باشد که دستگاه قادر به فهم آن نباشد، یک اخطار ارسال می شود تا به شما بفهماند این کار را به درستی انجام دهید. این اخطار به صورت زیر است:

Switch Control

زمانی که قابلیت های حرکتی را در دستگاه خود فعال کردید ممکن است بارها خطای بالا را مشاهده کنید تا بالاخره شیوه درست کار کردن با سیستم را بیاموزید. در عین حال، شما می توانید به سادگی بعد از مدتی بسیاری از فعالیت هایتان را راحت تر انجام دهید. نظر شما در مورد این قابلیت چیست و برای تکمیل شدن نیاز به چه امکانات کمکی دارد؟ آیا شما واقعا به چنین امکاناتی احتیاج پیدا می کنید؟ نظر خود را با https://cdn.gooyait.com در میان بگذارید و از دکمه های زیر برای نشر این مطلب کمک بگیرید.

منبع: HOWTOGEEK

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    هرکاری میکنم چرا پس نمیشه با حرکات سر گوشی رو کنترل کنم میشه لطفأ بهتر دقیق تر توضیع بدین مرسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *