وقتی قلب تپنده فرارای ۴۵۸ در تویوتا GT4586 شروع به تپیدن کند!

وقتی قلب تپنده فرارای ۴۵۸ در تویوتا GT4586 شروع به تپیدن کند!
  • 1395/8/15
  • زهرا معبودی
  • 0

به نظر شما چرا باید موتور V8 فرارای ۴۵۸ را درون یک تویوتا ۸۶ قرار داد؟ رایان تورک که یک دریفتر است صاحب این هیولا ی فرانکیشتاین است که توسط Huddy MotorSports ساخته شده است. این خودرو هم اکنون هم در ویدیو های زیادی با سوزاندن لاسیتک هایش خودنمایی کرده است و به واقع هم همان  چیزیست که از آن انتظار می رفت باشد.

شاید تعجب کنید، شاید هم نه اما تعویض موتور معمولی GT86 با موتور پیچیده ی V8 فرار کار ساده ای نبوده است. اگر دارید به این فکر می کنید که پیچیدگی قضیه ربطی به موتور ایتالیایی فراری که دو برابر موتور معمولی تویوتا سیلندر دارد داشته است، درست حدس زده اید. موتور V8 در واقع در وسط فراری ۴۵۸ قرار گرفته است از این رو برای جایگیری در کاپوت جلو ی تویوتا باید به صورت بلاعکس قرار گرفته می شد. دلیل اینکه سر اگزوز ها در جلو چرخ های جلو از سپر جلو به بیرون زده شده اند نیز همین است.

تویوتا GT4586

البته این ها تنها شروع کار هستند. به دلیل اینکه عرض و ارتفاع موتور فراری که هر دو از نظر ابعاد از موتور ۴ سیلندر تخت تویوتا بزرگتر هستدند، بیشتر اجزای سینی و فریم موتور برش داده شده اند و در دور موتور جوش شدند. جایگذاری موتور جدید حتی مستلزم برش و جدا سازی سینی برف پاک کن و بخش زیرین شیشه جلو نیز بوده است تا منیفولد های ورودی بتوانند در در آن جا جای بگیرند. البته باید بگوییم که جعبه دنده این خودرو ساخت فراری نیست در عوض از یک جعبه دنده ترتیبی ۵ سرعته مسابقه ای در آن استفاده شده است.

تویوتا GT4586

یک قفسه بدنه کلی ، کل بدنه ماشین را محکم نگه داشته است و سیستم تعلیق برای دریفت کشی سنگین طراحی شده است. طرح آماده ماشین دیگر از این خشن تر نمی شود و ما هم آن را بدون کاپوت ترجیح می دهیم! در غیر این صورت این همه تلاش و سختی در قرار دادن موتور فراری در بدنه یک تویوتا به چه درد می خورد وقتی نتوان نوشته پر زرق و برق فراری و رنگ قرمز اش را به همه نشان داد؟ البته صدای غرش موتور فراری و خروج آتش از اگزوز های عجیب جلوی اش قطعا توجه هر چشمی را به خود جلب خواهد کرد.

نظر شما در مورد این تلفیق هیجان انگیز چیست؟ راستی چرا شرکت های رقیب این روزها دم از همکاری های پایاپای می زنند؟ آیا منفعت خود را در دست رقبا و در معرض نابودی دیده اند که دست به چنین کارهایی می زنند؟ نظر خود را در این باره با ما در میان بگذارید و با اشتراک این مطلب روی شبکه های اجتماعی دیگران را از چنین رویدادها و خودروهایی با خبر کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *