راهنمای استفاده از Manage Storage در اندروید ۷٫۱ برای دستیابی به حافظه بیشتر

راهنمای استفاده از Manage Storage در اندروید ۷٫۱ برای دستیابی به حافظه بیشتر
  • 1395/9/16
  • زهرا معبودی
  • 0

به‌روز رسانی اندروید ۷.۱ در قالب پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان برای دستگاه‌های نکسوس ۶p، نکسوس ۵x و پیکسل C منتشر شده است. علی‌رغم لیست بسیار کوچک ویژگی‌های اندروید ۷٫۱ نوقا، در بخش تنظیمات دستگاه ابزار جدیدی موسوم به Manage Storage دیده می‌شود که ارزش صحبت کردن دارد.

همان طور که احتمالاً حدس زدید Manage Storage یک مدیر فضای ذخیره سازی است. این ابزار در بخش Storage تنظیمات اضافه شده و دو گزینه در اختیار شما قرار می‌دهد؛ آزاد کردن فضا یا فعال سازی حالت Smart Storage. با وجود این که یکی از این دو گزینه به نظر حالت خودکار گزینه‌ی دیگر است، ولی حقیقت این است که آن‌ها با هم فرق می‌کنند اما همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

android-7-1-nougat-smart-storage-manager

Smart Storage

Smart Storage اساساً یک ویژگی مرتبط با Google Photos است که فضای دستگاه را به طور خودکار در آن اپلیکیشن آزاد می‌کند. اگر این حالت را فعال کنید، تصاویر و ویدیوها به طور خودکار هر ۳۰، ۶۰ یا ۹۰ روز یکبار از دستگاه حذف می‌شوند، ولی این اتفاق فقط در صورتی می‌افتد که از اطلاعات در فضای ابری پشتیبان تهیه شده باشد.

با استفاده از این ویژگی دیگر لازم نیست دائماً با پیام آزاد سازی فضای دستگاه مواجه شوید. اما به هر حال Smart Storage به درد همه‌ی بخش‌های مختلف دستگاه نمی‌خورد. ابزار دستی دیگری برای پاک سازی فضا وجود دارد که به عنوان مکمل Smart Storage عمل می‌کند.

افزایش فضای ذخیره سازی در اندروید 7.1

Manual Cleanup

ابزار Manual Cleanup یا پاک سازی دستی را علاوه بر منوی بخش Storage می‌توانید از مسیر Settings > Storage > Manage storage هم پیدا کنید. با انتخاب گزینه‌ی Free up space لیستی از آیتم‌هایی که پتانسیل حذف شدن دارند در دسته‌بندی‌های مختلف ساخته می‌شود که شامل تصاویر، ویدیوها، دانلودها و غیره می‌گردد.

شما می‌توانید با تیک زدن یا برداشتن تیک هر یک از این دسته‌بندی‌ها آن‌ها را از این فرآیند مستثنی یا در آن دخیل کنید. کافی است فایل‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب و سپس دکمه‌ی Free up space را لمس کنید. بعد از این که چند فایل پاک کردید از شما خواسته می‌شود تا کار را با فعال کردن Smart Storage به این ابزار بسپارید.

ابزار بهینه‌سازی فضای ذخیره سازی یکی از دیگر ویژگی‌های نوقاست که کاربرد زیادی دارد. با توجه به امکان به‌روز رسانی‌های یکپارچه، تعیین اولویت‌های نوتیفیکیشن، Doze Mode و همین ویژگی، به نظر می‌رسد که در این نسخه بر روی خودکارسازی کارها تمرکز شده است. مدیریت فضای ذخیره سازی فقط یک روش دیگر برای بهبود تجربه‌ی کاربر در عین توجه به کنترل مبتنی بر جزئیات است.

به نظر شما بهترین ویژگی نسخه‌ی نوقا چیست؟ این نسخه چه چیزی کم دارد؟ برای افزایش فضای ذخیره سازی در اندروید ۷ و اندروید ۷٫۱ تا کنون از چه ترفند هایی استفاده کرده اید که برایتان کاربردی بوده است؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، دغدغه بسیاری از هم نوعان خود را از بین ببرید.

منبع: androidauthority.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *